Χαλβάη 5-0 - Κινηματογραφικός Σεφερλής. Με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό (κριτική) – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Χαλβάη 5-0



Γράφει:

Ένας βιομήχανος χαλβά βρίσκεται δολοφονημένος στην έπαυλή του. 5 ύποπτοι, 0 αποδεικτικά στοιχεία. Ίντριγκες, πάθη, μίση, δολοπλοκίες και κάθε μέρα έρχονται στο φως νέα στοιχεία που περιπλέκουν την υπόθεση. Θα καταφέρει ο αστυνόμος Μπέκρας να βρει τον δολοφόνο;

Ναι ξέρω, κάποιοι εκεί έξω περιμένετε να βγούμε με πυρσούς να καίμε κινηματογράφους και να καταστρέφουμε κόπιες ταινιών. Ίσως και να έχετε δίκιο. Ίσως πάλι και όχι, κανείς δεν ξέρει. Ωστόσο, ο πρώτος κινηματογραφικός Σεφερλής είναι γεγονός, και δεν αποτελεί τελικά σημαντικό θέμα συζήτησης.

Ας ξεκινήσουμε όμως με τα θετικά. Ναι, είχε και τέτοια.

Με την εμφάνιση των τίτλων αρχής, έπιασα τον εαυτό μου να λέει: “Ώπα! Κάτι γίνεται εδώ”. Και να σου καθαρά πλάνα από drone. Να και φωτογραφία, to die for. Πάρε και καταπληκτικά set pieces. Πάρε και οπτικά εφέ. Όχι απολύτως επιτυχημένα, αλλά ξέρεις ότι δεν βλέπεις και Matrix.

Αν έχεις δει το trailer, και έχεις αναλογιστεί και τον τίτλο της ταινίας, ξέρεις σίγουρα τι θα δεις. Κι αν υποψιαζόσουνα ότι θα δεις μία ελληνική εκδοχή του “Naked Gun”, aka Τρελές Σφαίρες, η ταινία δεν θα σε αφήσει να αναρωτιέσαι και πολύ γιατί πρώτο πλάνο, κάδρο του Nielsen στην κρεβατοκάμαρα του Μπέκρα. Θα επιστρέψω σε αυτό το σχόλιο. Δυστυχώς. Συνεχίζουμε.

Το μυστήριο σαν μυστήριο που καλείται να λύσει ο Μπέκρας, έχει ενδιαφέρον. Έχει plot twists, αρκετούς χαρακτήρες, διάφορα κίνητρα για την δολοφονία, και ναι. Έχει ενδιαφέρον. Το είπα και πίσω δεν το παίρνω.

Ο Σεφερλής σαν παραγωγός της ταινίας, και σεναριογράφος, φαίνεται ότι έριξε πολύ χρήμα. Και καλά έκανε. Ασχέτως αποτελέσματος (στην παρούσα φάση), φαίνεται ότι κάνει ό,τι γουστάρει. Και καλά κάνει.

Πρέπει όμως να περάσω και στα αρνητικά.

Ο Σεφερλής εδώ και χρόνια φαίνεται να πολεμάει με τον ίδιο του τον εαυτό. Και ίσως και με το κοινό που έφτιαξε. Που γαλούχησε και τον ακολουθεί. Κάθε προσπάθειά του να αποκτήσει νέο κοινό, πέφτει στην ίδια παγίδα. Στο παρελθόν.

Σε κάθε σκηνή φαίνεται ή ότι υποτιμά το κοινό του, ή ακόμα χειρότερα, να το ξέρει πολύ καλά. Κάθε του έξυπνη ιδέα, καταστρέφεται ολοσχερώς από την ανυπαρξία του μέτρου. Γιατί η “Χαλβαη” του, δεν στερείται έξυπνων ιδεών. Αντίθετα. Είναι πολλές. Υπό άλλες συνθήκες θα μιλούσαμε για μία αστυνομική παρωδία. Για “Τρελές Σφαίρες” αλά Ελληνικά.

Παράδειγμα: Αστυνομικό Τμήμα, Σεφερλής, Καπετάνιος. Βάζουν καφέ, τρώνε σνακ, και δίπλα τους ένας μπουφές με φαγητά. Μέχρι να φτάσουν στο γραφείο για να συζητήσουν την υπόθεση, οι δίσκοι τους είναι γεμάτοι, από κρουασάν μέχρι γουρουνοπούλες. Αν είχαν αφήσει την συζήτηση εκεί, και απλά γέμιζαν τους δίσκους, τότε η σκηνή θα ήταν instant classic. Αντίθετα, το ύφος του σεναρίου είναι “Ας τα σχολιάσουμε όλα. Και σε περίπτωση που δεν το καταλάβατε, κάνουμε αστείο τώρα. Γελάστε.”

Πάσα στο άλλο αρνητικό. Η διάρκεια. Οι 2 ώρες είναι πολλές. Και γίνονται δύο ώρες από το τράβηγμα αυτών των “αστείων” μέχρι εξαντλήσεως των αποθεμάτων. Αν υπήρχε μέτρο, τότε η ταινία θα ήταν μίση ώρα μικρότερη, και μη σου πω και ευχάριστη.

Υποκριτικά τώρα. Δεν θα επικαλεστώ τα θεία. Αλλά ένα Ωχ Παναγία μου θα μου το επιτρέψετε. Πέρα από 1-2 φωτεινές εξαιρέσεις, οι λοιποί συγγενείς και φίλοι, με ένα βλέμμα τύπου “κάνω αρπαχτή”. Πράγμα δόλιου κολακευτικό, για όλες τις πλευρές.

Εν κατακλείδι, αν είσαι fan του Σεφερλή, και έχεις να πας και σινεμά από το Safe Sex, πήγαινε. Καλά θα περάσεις. Οι υπόλοιποι, σίγουρα θα βρείτε καλύτερα πράγματα να κάνετε.

 


Βαθμολογία Χρηστών


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (3 votes, average: 3.33 out of 5)
Loading...

Προβολές


Παίζεται σε: 0 αίθουσες
0 αίθουσες στην Αθήνα
0 αίθουσες στην Θεσσαλονίκη
0 αίθουσες στην Επαρχία


Η ταινία δεν παίζεται πλέον στις αίθουσες