Undine - Ο Petzold ενώνει υπέροχα και πάλι Beer και Rogowski (Berlinale κριτική) – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Undine


Είδος:

,

Έτος παραγωγής:
Διάρκεια: 92
Χώρα: Γαλλία, Γερμανία
Σκηνοθεσία:
Σενάριο:
Ηθοποιοί: , , , ,
Πρεμιέρα: 26-03-2020

Γράφει:
Βαθμολογία Cinefreaks:

Ο μύθος της “Undine” είναι πολύ γνωστός και διαδεδομένος στην κεντρική Ευρώπη. Μια νύμφη του νερού γίνεται άνθρωπος όταν ερωτεύεται έναν άνδρα. Όταν ο άντρας που αγαπάει της είναι άπιστος, τότε αυτή πρέπει να τον σκοτώσει και να επιστρέψει στο νερό ή κατά άλλους να πεθάνει έπειτα και εκείνη.

Στην ταινία, η Undine είναι μία ιστορικός που είναι υπεύθυνη ξεναγήσεων και παρουσιάσεων που αφορούν την αστική ανάπτυξη του Βερολίνου, στις διάφορες εποχές της ιστορίας του, την ανατολική του και την δυτική του πλευρά, μέχρι και το σήμερα. Η ταινία ξεκινάει με την Undine να βρίσκεται σε ραντεβού με τον φίλο της Johannes, o οποίος της λέει ότι θα την εγκαταλείψει, εκείνη εκνευρισμένη του λέει ότι θα πρέπει να τον σκοτώσει αν σταματά να την αγαπά, αναφερόμενη στον μύθο της νύμφης που φέρει το όνομά της. Όταν επιστρέφει όμως στο σημείο που άφησε τον φίλο της, θα γνωρίσει τον Christoph, με τον οποίο θα ερωτευτεί κεραυνοβόλα, ενώ για εκείνο η Undine, φαίνεται να είναι ότι πιο σημαντικό στην ζωή του.  

Ο Christin Petzold μας έχει μεταφέρει πολλές φορές στην Ανατολική Γερμανία με τα Phoinix και Barbara, ενώ στην τελευταία του ταινία το Transit, όπου συνεργάστηκε και πάλι με Paula Beer και Frank Rogowski, όπως και στο Undine, μας μετέφερε στην Μασσαλία και έδωσε βάρος στο μεταναστευτικό θέμα. Στο Undine ο Petzold θα κρατήσει το κλασσικό υπέροχο αφηγηματικό του στυλ που έχουμε δει λίγο πολύ σε όλες της ταινίες του, πλέον όμως έχουμε να κάνουμε με μία ιστορία αγάπης στο επίκεντρο, με τον μύθο της Undine να είναι μεν παρών στην ταινία, αλλά περισσότερο σαν αλληγορία και λιγότερο σαν πραγματική κινηματογραφική μεταφορά του.

To Undine είναι μία ταινία για τον έρωτα, τα λάθη, τα ψέματα και όλα όσα κάνουν δύσκολες τις σχέσεις, αλλά και πως κάποιος μπορεί να πληγωθεί μέσα σε μια σχέση και να συνεχίσει μετά από αυτό. Είναι μία σχέση το τέλος; Η μήπως η αρχή της επόμενης; Τι θέση έχει σε όλα αυτά ο θάνατος και η απώλεια; Ερωτήσεις που σκέφτεται κανείς καθώς παρακολουθεί την ταινία, χωρίς όμως να παίρνουμε απαντήσεις καθώς σε κάποια σημεία ο μύθος της Undine που προσπαθεί ο Petzold να χωρέσει στην ταινία, δεν αφήνει την υπέροχη χημεία των δύο πρωταγωνιστών να συνεχιστεί για πολύ. Για μεγάλο μέρος της ταινία όμως παρακολουθούμε μια όμορφη ιστορία αγάπης να ξετυλίγεται από την αρχή, μέχρι το τελικά δραματικό τέλος της. Από κει και πέρα είναι δύσκολο να υποθέσει κανείς τι θέλει να πει ο Petzold με την ταινία, ενώ ο ίδιος δεν θέλησε να πει περισσότερα στην συνέντευξη τύπου.

Κάποιοι θα μιλήσουν για φεμινισμό και την σύνδεσή του με την ιστορία της Undine, κάποιοι για ένα μελόδραμα, κάποιοι για μία απλή ιστορία αγάπης χωρίς προεκτάσεις. Η αλήθεια μάλλον είναι κάπου στην μέση. Η ιδέα της ταινίας μοιάζει να του ήρθε καθώς ήθελε να δουλέψει ξανά με το ίδιο πρωταγωνιστικό δίδυμο και έτσι ξεκίνησε από κει που άφησε την Paula Beer στο Transit, στην θάλασσα, αποφασίζοντας να δώσει μια ευκαιρία στο ζευγάρι. Ο μύθος της Undine φαίνεται να ήρθε στην συνέχεια σαν ιδέα, μάλλον κακή θα έλεγα καθώς η ταινία θα μπορούσε να λειτουργήσει χωρίς αυτόν.

Η  Ανατολική Γερμανία δε λείπει ούτε από αυτήν την ταινία, όμως τώρα ασχολούμαστε κυρίως με την ιστορία του Βερολίνου, ένα θέμα που ξεκάθαρα απασχολεί τον σκηνοθέτη, που εξάλλου στέλνει της ταινίες του πάντα στην Berlinale, όντας η 5η φορά που διεκδικεί την Χρυσή Άρκτο. Ο ίδιος μάλιστα δήλωσε το πόσο σημαντικό είναι το Βερολίνο για τον ίδιο, αναφέροντας τον όρο “non place” καθώς το Βερολίνο και ο τόπος που γεννήθηκε δεν υπάρχει πια στην πραγματικότητα, παρά μόνο στην φαντασία του, κάτι που τον εξιτάρει.

 

Βαθμολογία Χρηστών


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Προβολές


Παίζεται σε: 0 αίθουσες
0 αίθουσες στην Αθήνα
0 αίθουσες στην Θεσσαλονίκη
0 αίθουσες στην Επαρχία


Η ταινία δεν παίζεται πλέον στις αίθουσες