Ο Επιφανής Άγνωστος (Un Illustre Inconnu) – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Ο Επιφανής Άγνωστος (Un Illustre Inconnu)

Είδος: ,
Έτος παραγωγής:
Σκηνοθεσία:
Σενάριο: ,
Ηθοποιοί: , , ,
Βαθμολογία Χρηστών:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Το σκηνοθετικό και συγγραφικό δίδυμο των Ματιέ Ντελαπόρτ και Αλεξάντρ Ντε Λα Πατελιέρ, μετά τις ταινίες «Για όλα Φταίει τ’ Όνομα σου» του 2012 και «22 Σφαίρες» του 2010, επιστρέφει μ’ ένα εντυπωσιακό δραματικό θρίλερ, «Ο Επιφανής Άγνωστος» (Un Illustre Inconnu – 2014). Το φιλμ έχει την τύχη να έχει για πρωταγωνιστή έναν υπέροχο Ματιέ Κασοβίτς, σ’ έναν από τους καλύτερους ρόλους της καριέρας του.

Ο Σεμπαστιάν Νικολά (Ματιέ Κασοβίτς) πάντα ονειρευόταν ότι είναι κάποιος άλλος. Αλλά δεν ήθελε να πρωτοτυπήσει γι’ αυτό αντιγράφει συμπεριφορές και πρόσωπα άλλων. Ο Νικολά, παρατηρεί σχολαστικά τους ανθρώπους που συναντά και στη συνέχεια τους μιμείται. Προσπαθεί έτσι να ζει μέσα από τις ζωές τους. Όμως κάποια ταξίδια είναι συχνά πυκνά απρόοπτα και χωρίς να έχουν πάντα την επιλογή της επιστροφής.

«Όλα τα βλέπουμε μέσα από τα μάτια του Σεμπαστιάν Νικολά. Εκτός από την σεκάνς πριν τους τίτλους αρχής, τον παρακολουθούμε καθώς αυτός παρακολουθεί τους άλλους. Το κοινό αρχικά βλέπει τον χαρακτήρα του Σεμπαστιάν μ’ έναν εντελώς ψυχρό, κλινικό τρόπο και σιγά – σιγά, έρχεται στη δική του οπτική γωνία, μοιράζεται τα συναισθήματα του, ταυτίζεται συναισθηματικά μαζί του. Όσον αφορά στο γύρισμα, στην αρχή της ταινίας, όλα είναι σε μελετημένα πλάνα και ο Σεμπαστιάν πάντα στέκεται γύρω από τις γωνίες του κάδρου σαν να είναι κοινωνικά συμβατικός. Όλα γύρω του είναι άψογα και αυτό αντανακλάται σ’ ένα μάλλον ψυχρό, ελεγχόμενο και γεωμετρικό κάδρο. Αργότερα, όταν ο Σεμπαστιάν αρχίζει να κινείται και να αισθάνεται, η κάμερα αρχίζει να κινείται, η εικόνα γίνεται θολή, σαν να έγινε ξαφνικά η σκηνοθεσία πιο οργανική.»

Λέει χαρακτηριστικά ο σκηνοθέτης Ματιέ Ντελαπόρτ (Matthieu Delaporte) και συμπληρώνει: Ο Αλεξάντρ [Ντε Λα Πατελιέρ] κι εγώ το συζητήσαμε και αποφασίσαμε να χρησιμοποιήσουμε το ίδιο συνεργείο που είχαμε στο «Για όλα φταίει τ΄όνομα σου». Με τον διευθυντή φωτογραφίας, τον σκηνογράφο και τον ενδυματολόγο εστιάσαμε σε δύο βασικά πράγματα: τα χρώματα (κόκκινα, πράσινα και μπλε) και το κάδρο. Με τον Σεμπαστιάν όλα είναι μονοχρωμία γιατί έχουμε να κάνουμε μ’ έναν άνθρωπο που είναι όλος γκρι. Απ΄ την άλλη, το διαμέρισμα του Ντε Μοντάλτ, είναι γεμάτο πράσινα και κόκκινα, κουλτούρα και πάθος. Την ίδια στιγμή, ο διευθυντής φωτογραφίας Νταβίντ Ουνγκαρό δούλεψε φωτίζοντας αυτά τα χρώματα σύμφωνα με το τι συνέβαινε στην ιστορία.»

Ο Γάλλος σκηνοθέτης, σεναριογράφος και ηθοποιός, Ματιέ Κασσοβίτς, γεννημένος στο Παρίσι στις 3 Αυγούστου του 1967, έχει γράψει τη δική του ιστορία στον σύγχρονο γαλλικό κινηματογράφο. Το 1995 έγραψε και σκηνοθέτησε το «Το Μίσος», με πρωταγωνιστή τον Βενσάν Κασέλ. Ένα ιδιαίτερα επιτυχημένο και πάντα επίκαιρο φιλμ, το οποίο πραγματεύεται τον ρατσισμό και το ταξικό μίσος. Η ταινία κέρδισε το Βραβείο Σεζάρ καλύτερης ταινίας και στον Κασσοβίτς απονεμήθηκε το Βραβείο Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ των Καννών. Ο ίδιος είχε κι έναν μικρό ρόλο στην ταινία, αυτόν του φασίστα που δέρνεται από την ομάδα των πρωταγωνιστών.

Το 2000 σκηνοθέτησε την ταινία «Τα Πορφυρά Ποτάμια», βασισμένο στο πολύ καλό ομώνυμο μυθιστόρημα το οποίο έγραψε το 1999 ο Ζαν-Κριστόφ Γκρανζέ (Les Rivières Pourpres / The Crimson Rivers). Πρόκειται για ένα αστυνομικό θρίλερ με πρωταγωνιστές τον Ζαν Ρενό και τον Βενσάν Κασέλ, το οποίο σημείωσε μεγάλη εμπορική επιτυχία και εκτός Γαλλίας.

Όμως ο Ματιέ Κασσοβίτς έχει περάσει με επιτυχία και μπροστά από την κάμερα. Με την ιδιότητα του ηθοποιού είναι γνωστός για τον ρόλο του Νινό Κουνκαμπουά στην ταινία του Ζαν-Πιερ Ζενέ, «Αμελί». Είχε επίσης μικρότερους ρόλους στο «Μίσος», στο «Κορίτσι των Γενεθλίων», στο «Café Au Lait» καθώς και στο «Πέμπτο Στοιχείο». Αξίζει επίσης να αναφέρουμε ότι είχε έναν από τους κεντρικούς ρόλους στην ταινία του Κώστα Γαβρά με τίτλο «Αμήν» το 2003.

Πρόσφατα είχαμε την ευκαιρία να το παρακολουθήσουμε και στην ταινία “Η Ζωή μιας Άλλης” (La vie d’une autre / Another Woman’s Life – 2012) της Σιλβί Τεστάντ, όπου πρωταγωνιστούσε στο πλευρό της υπέροχης Ζιλιέτ Μπινός. Όμως στο φιλμ του Ματιέ Ντελαπόρτ, «Ο Επιφανής Άγνωστος», με οδηγό μία λιττή σκηνοθεσία και μία υπέροχη φωτογραφία, ο Κασσοβίτς απελευθερώνεται και εκμεταλλευόμενος ένα καλό σενάριο με ενδιαφέρουσες ανατροπές, δίνει μία αξιόλογη ερμηνεία κερδίζοντας το ενδιαφέρον του θεατή μέχρι το τελευταίο λεπτό.

Όσο για την επιλογή του Ματιέ Κασσοβίτς στον ρόλο του πρωταγωνιστή Σεμπαστιάν Νικολά, ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος Ματιέ Ντελαπόρτ, αναφέρει χαρακτηριστικά:

«Συναντήθηκα με πολλούς ηθοποιούς γιατί πρόκειται για έναν εξαιρετικά δύσκολο ρόλο. Αλλά αφού διάβασε 40 σελίδες του σεναρίου, ο Ματιέ τηλεφώνησε στον παραγωγό για να του πει ότι αν και οι επόμενες 40 σελίδες ήταν το ίδιο καλές θα έκανε την ταινία. Νομίζω ότι η ταινία δεν θα ήταν αυτή που είναι χωρίς αυτόν… Με τον Ματιέ τα πράγματα ήταν πολύ απλά – κατάλαβε αμέσως τι ήθελα. Αν ένας ηθοποιός πρόκειται να σου δώσει τον καλύτερο του εαυτό, πρέπει να ανοιχτεί και να ψάξει για το ευαίσθητο κομμάτι του εαυτού του. Για να το κάνει αυτό, πρέπει να υπάρχει εμπιστοσύνη. Αυτός είναι ο ρόλος του σκηνοθέτη. Τα πήγαμε πολύ καλά, μ’ έναν πολύ επαγγελματικό τρόπο, με αμοιβαίο σεβασμό ο ένας για τα δικαιώματα του άλλου. Μόλις έφτανε στα γυρίσματα και έβλεπε που είναι η κάμερα ήξερε ακριβώς τι να κάνει και πώς να τοποθετηθεί. Έχει εκπληκτική φαντασία, ευαισθησία, και σεμνότητα. Άντεξε 13 εβδομάδες γυρισμάτων με 4 ώρες μέικ απ, κάθε ημέρα! Στην αρχή, δεν είχα συνειδητοποιήσει πόσο μεγάλη φυσική πρόκληση θα ήταν για αυτόν. Ευτυχώς, ο Ματιέ είναι σε καταπληκτική φόρμα και πολύ αθλητικός. Πιστεύω ότι ένας άλλος ηθοποιός θα είχε εξαντληθεί στο τέλος των γυρισμάτων. Αλλά ο Ματιέ ήταν βράχος, κι αυτό δεν είναι απαραίτητα εμφανές. Βγάζει προς τα έξω μια ευαισθησία. Επιπλέον, είναι εφευρετικός, αποφεύγοντας τις εύκολες λύσεις. Αυτό κάνει εφικτό για τον καθένα να δει τον εαυτό του σ’ αυτό το χαρακτήρα – έχει την ικανότητα να παίζει χωρίς να πιθηκίζει. Ποτέ δεν φαίνεται βεβιασμένο ή ψεύτικο…»