Transit - Tο τότε και το τώρα της προσφυγιάς στην #Berlinale2018 – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Transit


Είδος:

Έτος παραγωγής:
Διάρκεια: 101
Χώρα: Γαλλία, Γερμανία
Σκηνοθεσία:
Σενάριο:
Ηθοποιοί: , , , ,
Πρεμιέρα: 18-04-2019

Γράφει:
Βαθμολογία Cinefreaks:

Οι Γερμανοί στρατιώτες βρίσκονται έξω από το Παρίσι. Ο Georg δραπετεύει για την Μασσαλία την τελευταία στιγμή. Οι αποσκευές του έχουν μέσα ότι έχει απομείνει από τα γραπτά του συγγραφέα Weidel, που αυτοκτόνησε κάτω από τον φόβο της δίωξης. Τα γραπτά περιέχουν ένα βιβλίο, μερικά γράμματα και την έγκριση της Μεξικάνικη πρεσβείας για βίζα. Μόνο όσοι έχουν αποδείξεις ότι μπορούν να φύγουν επιτρέπονται στην πόλη και το λιμάνι της, έτσι μόνο με μια τέτοια βίζα μπορεί να βρίσκεται κάποιος εκεί. Ο Georg παίρνει την ταυτότητα του Weidel με στόχο να γίνει ένας από τους επιβάτες για το ταξίδι της απόδρασης. Στο μεταξύ οι πρόσφυγες συνομιλούν στους διαδρόμους ενός μικρού ξενοδοχείου, τα δωμάτια των πρεσβειών, τα καφέ και όπου αλλού βρεθούν κοντά στο λιμάνι.

Ο Georg θα γνωρίσει τον Driss, τον γιο ενός παλιού του φίλου του Heinz, που πέθανε ενώ προσπαθούσε να φύγει. Θα γνωρίσει και την Marie, κάτι που θα αλλάξει τελικά το πλάνο της απόδρασής του.

Η ταινία βασίζεται στο βιβλίο της Anna Seghers, ένα βιβλίο γραμμένο στην εξορία. Ωστόσο η ταινία διαδραματίζεται στην Marseille του σήμερα, με τους χαρακτήρες της ταινίας να είναι από το παρελθόν, με τους πρόσφυγες του παρελθόντος να συναντούν τους τωρινούς πρόσφυγες και το παρελθόν να συναντά το παρόν και την ταινία να στήνει ένα ιστορικό μνημείο προσφυγιάς και απόδρασης. Ειδικά το πρώτο μέρος της ταινίας είναι μαγικό, ειδικά για τον ανυποψίαστο θεατή, καθώς η ιστορία είναι μεν προσφύγων που πάνε να ξεφύγουν από τους ναζί, από την άλλη όμως έχουμε εικόνες της σύγχρονης Γαλλικής αστυνομίας να τους ελέγχει, της σύγχρονης γραφειοκρατίας να τους κάνει την ζωή δύσκολη και των ανθρώπων της διπλανής πόρτας να θέτουν τα ρατσιστικά ερωτήματα του τώρα: “Που θα πάνε όλοι αυτοί οι πρόσφυγες; Δε μπορούμε να τους έχουμε όλους εμείς”.

Η μαγική αυτή εικόνα με το δέσιμο του τότε με το τώρα μάλλον χάνεται ωστόσο στο δεύτερο μισό της ταινίας, όπου μπαίνουμε στα βαθιά της ιστορίας της απάτης του Georg που χρησιμοποιεί την βίζα του άντρα της Marie, ενώ προσπαθεί να την προσεγγίσει μαθαίνοντας την δική της τραγική αναζήτηση του άντρα της, ενώ στην ουσία εκείνη κυνηγά το φάντασμά του ίδιου. Ο Petzold βέβαια από τον Phoinix είναι μαέστρος σε τέτοια δράματα και ειρωνείες της τύχης. Έτσι και στο δεύτερο μισό της ταινίας πετυχαίνει διάνα έχοντας μια ιστορία αγάπης και θλίψης μέσα στο μοντέρνο αυτό σκηνικό. Όμως κάτι μοιάζει να μην συνδέει τα δύο μέρη της ταινίας καταλήγοντας να έχουμε δύο ασύνδετες καλές ταινίες. Ταυτόχρονα σε πολλά σημεία η ταινία αν και μικρή σε διάρκεια μοιάζει να φλυαρεί χωρίς λόγο.

Αυτά τα ψεγάδια κάνουν την ιδέα του Petzold να φέρει την ιστορία στο παρόν αμφισβητήσιμη για το πόσο καλά λειτούργησε στην πράξη. Ακόμη χειρότερο βέβαια είναι ότι ο σκηνοθέτης χρησιμοποιεί μία μάλλον άχρηστη αφήγηση που δεν βοηθά καθόλου την ιστορία, αλλά αντίθετα μάλλον την κάνει ανιαρότερη. Σίγουρα δεν μιλάμε για μια κακή ταινία στο σύνολό της, όμως τα προβλήματα αυτά κάνουν προηγούμενες ταινίες του σκηνοθέτη να μας έρχονται στο μυαλό σαν πολύ καλύτερες του Transit.

 

  • 201815866_3_IMG_FIX_700x700
  • 201815866_6_IMG_FIX_700x700
  • 201815866_3_IMG_FIX_700x700
  • 201815866_1_IMG_FIX_700x700
  • Screenshot from 2018-02-16 14-41-59

Βαθμολογία Χρηστών


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Προβολές


Παίζεται σε: 0 αίθουσες
0 αίθουσες στην Αθήνα
0 αίθουσες στην Θεσσαλονίκη
0 αίθουσες στην Επαρχία


Η ταινία δεν παίζεται πλέον στις αίθουσες