Ο Θυρωρός (Mientras Duermes / Sleep Tight) – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Ο Θυρωρός (Mientras Duermes / Sleep Tight)

Είδος:
Έτος παραγωγής:
Σκηνοθεσία:
Σενάριο:
Ηθοποιοί: , , ,
Βαθμολογία Χρηστών:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...

Ο Ισπανός δημιουργός Χαούμε Μπαλαγκουέρο, επιστρέφει με τη νέα του δημιουργία «Ο Θυρωρός» (Mientras Duermes / Sleep Tight – 2011). Έχοντας ως πρωταγωνιστές τον Λουίς Τοσάρ και την Μάρτα Ετούρα – οι οποίοι βρίσκονται ξανά μαζί μετά το «Κελί 211» (Celda 211 – 2009) του Daniel Monzón – ο σκηνοθέτης μας παρουσιάζει ένα ψυχολογικό θρίλερ με έντονη ατμόσφαιρα, στα ίχνη των ταινιών «[Rec]» (2007) και «[Rec] 2» (2009), που μας έχει παρουσιάσει με επιτυχία στο παρελθόν.

Ο Σέζαρ (Λουίς Τοσάρ), είναι θυρωρός σ’ ένα εκεντρικό συγκρότημα πολυκατοικιών στη Βαρκελώνη, που ενώ περνάει καθημερινά απαρατήρητος, γνωρίζει τα πάντα για όλους τους ενοίκους του.

Ο Σέζαρ όμως ενώ υποτίθεται ότι βοηθάει τους ενοίκους που μένουν στο συγκεκριμένο συγκρότημα, στην πραγματικότητα ο ίδιος “τρέφεται” από τον πόνο και τη δυστυχία των συνανθρώπων του. Ο ήρωας μας κινείται με μυστικότητα και αρρωστημένα, απολαμβάνει να σπέρνει τη δυστυχία και να τη βλέπει να μεγαλώνει καθώς εξελίσσεται…

Το πρόσωπο που τον εμπιστεύεται περισσότερο είναι η όμορφη Κλάρα (Μάρτα Ετούρα). Μία νεαρή κοπέλα που βλέπει πάντα τη θετική πλευρά της ζωής, κάτι που εξοργίζει τον Σέζαρ, ο οποίος θα κάνει τα πάντα για να σβήσει αυτό το χαμόγελο από το πρόσωπο της. Ο Σέζαρ φαίνεται να έχει βρει το τέλειο θύμα, αλλά μέχρι σε ποιο σημείο είναι ικανός να φτάσει για να ικανοποιήσει τα αρρωστημένα πάθη του;

Ένα εντυπωσιακό ψυχολογικό θρίλερ με ιδιαίτερη ατμόσφαιρα. Πέρα από το καλό σενάριο που εξελίσσεται αργά αλλά μεθοδικά, κερδίζοντας τον θεατή, το σημαντικότερο προσόν της ταινίας είναι δύο καταλυτικές ερμηνείες που καταφέρνει να αποσπάσει ο Ισπανός δημιουργός Χαούμε Μπαλαγκουέρο, από τον πρωταγωνιστικό δίδυμο. Ο λόγος για την όμορφη Μάρτα Ετούρα (Marta Etura), αλλά κυρίως για τον χαρισματικό Λουίς Τοσάρ (Luis Tosar), ο οποίος στον ρόλο του θυρωρού κινεί και ελέγχει με μαεστρία τις εξελίξεις του μικρόκοσμού του.

Ο σκηνοθέτης Χάιμε Μπαλαγκέρο (Jaume Balagueró), εξηγεί πως ήθελε να φτιάξει ένα θρίλερ με πιο «παραδοσιακά» υλικά και δηλώνει χαρακτηριστικά: «Μετά το «[Rec]» και «[Rec] 2» και τα δύο αιρετικά και βίαια φιλμ, τόσο στη μορφή τους, όσο και στην αφήγηση τους, ήθελα να επιστρέψω στην εξερεύνηση ενός πιο πολύπλοκου μηχανισμού του θρίλερ και της αγωνίας. Τότε έπεσε στα χέρια μου ένα σενάριο που μου επέτρεπε να εμβαθύνω σε αυτά τα στοιχεία στο έπακρο. Ο «Θυρωρός» εκπροσωπεί μια επιστροφή σε μια πιο συμβατική αφηγηματική δομή, που όμως είναι ικανή να εμπλέξει τον θεατή στα νήματα της ιστορίας, στο γρήγορο, αλλά και ανατριχιαστικό παιχνίδι του Σέζαρ με το θύμα του, Κλάρα».

Αξίζει τέλος να σημειώσουμε ότι «Ο Θυρωρός» (Mientras Duermes / Sleep Tight – 2011) του Χαούμε Μπαλαγκουέρο απέσπασε έξι Βραβεία Γκαουντί, αλλά και το Βραβείο Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας για την Μάρτα Ετούρα, από την Ένωση Ισπανών Ηθοποιών.

Γιώργος Ρούσσος


Ένας θυρωρός παίζει με τα όρια της ιδιωτικής ζωής των ενοίκων της πολυκατοικίας του. Ο Cesar είναι ένα θυρωρός βυθισμένος στη δυστυχία από την οποία είναι πεπεισμένος πως δεν μπορεί να ξεφύγει, βρίσκει «παρηγοριά» στις ζωές των ενοίκων. Επιδίδεται σε διάφορες ψυχολογικές επιθέσεις, και όταν η νεαρή Clara αποδεικνύεται άτρωτη στα παιχνίδια του, εκείνος εμμένει αποφασισμένος να της καταστρέψει τη ζωή, παρενοχλώντας με κάθε τρόπο την ιδιωτική της περιοχή.

Χωρίς υπερβολές, χωρίς προσποιήσεις, χωρίς εξηγήσεις παρακολουθούμε την εμμονή του Cesar, να βρει ασυνείδητα την ικανοποίηση στο μόνο νόημα της ύπαρξής του που θεωρεί ότι του έχει απομείνει. Με λίγη ελαφρότητα περνούν τα πρωινά του, μέχρι το νυχτερινό φως να γίνει ο χώρος εργασίας του, να μπορέσει να εφαρμόσει τα σχέδιά του διαταράσσοντας τη σπιτική ασφάλεια του θύματός του, παραβιάζοντας τα όρια που όλοι θεωρούμε δεδομένα και ανυπέρβλητα.

sleep_08cfa

Εξαιρετικός ο Luis Tosar στον πρωταγωνιστικό ρόλο του διαταραγμένου αλλά συνεχώς ψύχραιμου θυρωρού, καταφέρνει να αποδόσει πολύ ισορροπημένα τον αμφιλεγόμενο, σχεδόν διχασμένο χαρακτήρα του Cesar. Κι όλη του η ψυχοσύνθεση γίνεται γνωστή στις εξομολογήσεις του, όπου δείχνει με μεγάλη φυσικότητα να είναι σε απόλυτη αρμονία με την κατάστασή του.

 Ατμόσφαιρα και πάλι ατμόσφαιρα! Ό,τι αδυνατούν να καταφέρουν οι χολλυγουντιανές ταινίες τρόμου τα τελευταία χρόνια, μας το πρασφέρει απλόχερα ο ισπανόφωνος κινηματογράφος. Γιατί έχουμε ξεχάσει πως ο τρόμος δε βγαίνει μόνο από τα πηγάδια (βλ. the Ring), αλλά κυρίως από μέσα μας. Άλλοτε στηρίζεται και καλλιεργείται πάνω σε ήδη υπάρχοντα συναισθήματα, με κορυφαίο την ανασφάλεια, άλλοτε παίζει με το μυαλό μας και τις εμπειρικές φοβίες μας, άλλοτε μας πιάνει παντελώς απροετοίμαστους, στηριζόμενος στην υπερβολική σιγουριά μας.

Δάφνη Ράλλη