Guilty Pleasures: The Phantom Of The Opera – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Guilty Pleasures: The Phantom Of The Opera

Είδος:

Έτος παραγωγής:
Σκηνοθεσία:
Σενάριο: ,
Ηθοποιοί: , , , ,

Γράφει:

Λίγο πριν φορέσει την περικεφαλαία του Λεωνίδα στο κεφάλι του, ο Gerard Butler, παρόλο που δεν το θυμάται κανείς, φόρεσε τη μάσκα ενός άλλου εμβληματικού ρόλου. Μιλάμε φυσικά για το «Φάντασμα της Όπερας», το οποίο υποδύθηκε στην κινηματογραφική μεταφορά του ομώνυμου μιούζικαλ του Andrew Lloyd Webber, το 2005. Καπετάνιος σ’αυτό το ναυάγιο, όπως χαρακτήρισε την απόπειρα η διεθνής κριτική, ήταν ο συνήθης ύποπτος Joel Schumacher, ο οποίος μπορεί πρώτη φορά να έκανε μιούζικαλ, δεν έκανε όμως πρώτη φορά κακή ταινία…

still-of-gerard-butler-in-the-phantom-of-the-opera-large-picture-phantom-of-the-opera-246782429

Ο παγκόσμιος τύπος στάθηκε αδυσώπητος τόσο με αυτόν όσο και τον πρωταγωνιστή του, χαρακτηρίζοντας το εγχείρημα τους στην καλύτερη περίπτωση φάλτσο, στην χειρότερη την πλέον εξευτελιστική προσβολή ενάντια στον μουσικό κινηματογράφο. Προσωπικά βέβαια βρίσκω την ένταση του αποτροπιασμού τους κάπως υπερβολική, εκφράζοντας μάλλον και την συντριπτική πλειοψηφία του κοινού, που από ότι φαίνεται από τα διαδικτυακά ratings (“IMdb” & “Rotten Tomatoes”) ευχαριστήθηκε την ταινία.

Είναι αλήθεια βέβαια πως όταν έχεις στα χέρια σου ένα τόσο κλασσικό crowd pleaser για πρωτογενές υλικό, πρέπει να προσπαθήσεις πάρα πολύ για να το καταστρέψεις. Παρόλο που καταλογίζουν στον Schumacher ότι έκανε αξιόλογες προσπάθειες προς αυτήν την κατεύθυνση, η μαγεία των συνθέσεων του Webber εξακολουθεί να συναρπάζει και παρά τις κακές γλώσσες, οι κινηματογραφικοί ερμηνευτές τις υποστηρίζουν ιδανικά. Η εναλλακτική rock προσέγγιση του Butler είναι παραπάνω από ευπρόσδεκτη, ενώ η δεκαεπτάχρονη τότε Emmy Rossum στο ρόλο της Christine αποδεικνύεται πραγματική αποκάλυψη , αν όχι για τα υποκριτικά τουλάχιστον για τα φωνητικά της προσόντα.

the-phantom-of-the-opera4

Κι ο ίδιος ο Schumacher όμως ότι κι αν του προσάπτουν, αν μη τι άλλο σεβάστηκε απόλυτα το κλίμα του πρωτότυπου και διατήρησε πολλές από τις αισθητικές και σκηνοθετικές επιλογές του original West End ανεβάσματος σαν απαραίτητο φόρο τιμής . Ταυτόχρονα εργάστηκε επιμελώς ώστε να παραδώσει ένα οπτικά καταπληκτικό αποτέλεσμα. Με εντυπωσιακές κινήσεις η κάμερα περιδιαβαίνει ακατάπαυστα μέσα σε ένα εικαστικά άψογο περιβάλλον,  συνθέτοντας ένα χορταστικό υπερθέαμα, που ότι  του λείπει σε δραματική ένταση το αναπληρώνει σε μουσική, κοστούμι και σκηνικό. Ποταπή και κατάπτυστη τούτη η στρατηγική θα μου πείτε αλλά εδώ πιάνει μια χαρά, καθώς είθισται στο μουσικό σινεμά το παιχνίδι να παίζεται κυρίως στις εντυπώσεις και λιγότερο στην ουσία.

Έτσι κι αλλιώς με το βαρυφορτωμένο φιλμικό πανηγύρι του ο Schumacher μπορεί περιστασιακά να προδίδει το μέσο του, τουλάχιστον όμως δεν προδίδει τις ρίζες του υλικού του. Η θεατρικότητα και η μπαρόκ αισθητική που διατηρείται ακέραιη μπορεί να ξενίσουν τους απαιτητικούς και μινιμαλιστές σινεφίλ,  θα ικανοποιήσουν πλήρως όμως τους οπαδούς τους μουσικού θεάτρου,  για τους οποίους άλλωστε, κακά τα ψέματα, έγινε και τούτη η διασκευή.

still-of-emmy-rossum-and-gerard-butler-in-fantoma-de-la-opera

Βαθμολογία Χρηστών


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Προβολές


Παίζεται σε: 0 αίθουσες
0 αίθουσες στην Αθήνα
0 αίθουσες στην Θεσσαλονίκη
0 αίθουσες στην Επαρχία


Η ταινία δεν παίζεται πλέον στις αίθουσες