The End of the Tour / Τέλος Διαδρομής – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

The End of the Tour / Τέλος Διαδρομής

Είδος:
Έτος παραγωγής:
Σκηνοθεσία:
Σενάριο: ,
Ηθοποιοί: , , ,
Βαθμολογία Χρηστών:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 3.00 out of 5)
Loading...

Το 1996 ο Αμερικανός συγγραφέας David Foster Wallace εξέδωσε το «Infinite Jest», ένα πρωτοποριακό μυθιστόρημα που αριθμεί πάνω από 1000 σελίδες . Οι κριτικές που έλαβε ήταν αποθεωτικές σε σημείο που μερικά χρόνια αργότερα το περιοδικό Τimes το συμπεριέλαβε στη λίστα με τα 100 πιο σημαντικά μυθιστορήματα του τελευταίου αιώνα. Ήταν επόμενο ο τύπος και τα media να ασχοληθούν με την περίπτωση του τριαντατετράχρονου συγγραφέα που μόλις με το δεύτερο βιβλίο του κατάφερνε να ταράξει τα νερά της Αμερικάνικης λογοτεχνίας.

Ένας από τους δημοσιογράφους που ενδιαφέρθηκε να παρουσιάσει το πορτραίτο του Wallace ήταν και ο συνονόματος συγγραφέας συνάδελφος του David Lipsky, ο οποίος δούλευε τότε για το δημοφιλές περιοδικό “Rolling Stone”. Στα πλαίσια αυτής της συνέντευξης που τελικά δεν δημοσιεύτηκε ποτέ οι δύο άντρες πέρασαν μαζί ένα πενθήμερο. Τα γεγονότα και τις συζητήσεις αυτού του πενθήμερου o Lipsky τ’απομνημόνευσε στο βιβλίο  “Although of Course You End Up Becoming Yourself”, λίγο μετά την αυτοκτονία του Wallace το 2008.

o-END-OF-THE-TOUR-facebook

Αυτά τ’απομνημονεύματα αποτελούν και τη βάση του σεναρίου της τελευταίας σκηνοθετικής δουλειάς του James Ponsoldt, που από το 2012 εώς σήμερα, μας έχει ήδη εντυπωσιάσει  άλλες δύο φορές με τα αξιοσημείωτα “Smashed” και  “Τhe Spectacular Now”. Πιστός στο ανθρωποκεντρικό πνεύμα που διαπνέει το μέχρι στιγμής σκηνοθετικό του έργο, σκύβει με τρυφερότητα πάνω σ’αυτή την αληθινή ιστορία και προσθέτει μια ακόμα ενδιαφέρουσα διαλογική ταινία στην φιλμογραφία του.

Το να παρακολουθείς ουσιαστικά επί δυο ώρες, δυο άντρες να συζητούν ακούγεται κάπως αντικινηματογραφικό ως concept, η αλήθεια είναι όμως πως ο Ponsoldt καταφέρνει και με την βοήθεια του θεατρικού συγγραφέα Donald Margulies που ανέλαβε την σεναριακή διασκευή,  να παραδώσει μία από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες της χρονιάς. Οι λεκτικές αναμετρήσεις των δύο αντρών πλησιάζουν ανά στιγμές τα όρια του βερμπαλισμού, αλλά ευτυχώς δεν τα ξεπερνάνε ποτέ. Η μοναξιά του συγγραφέα και η κόντρα της δημόσιας εικόνας με την αλήθεια είναι τα θέματα που κυρίως αναμοχλεύουν οι δύο ήρωες, και οι οξυδερκείς διάλογοι, που ανταλλάσσουν είναι ικανοί να αιχμαλωτίσουν την προσοχή μας, ακόμα και αν στα διακριτικά πλάνα του Ponsoldt δεν συμβαίνει κάτι περισσότερο θεαματικό.

O Jason Segel στην πιο σαγηνευτική ερμηνεία της καριέρας τους, γίνεται η καρδιά και το κέντρο βάρους αυτής της ιδιαίτερης σινεφίλ εμπειρίας που χωρίς φανφάρες, χαμηλοφώνως και με απόλυτη σοβαρότητα καταθέτει το δράμα του καλλιτέχνη που ενώ πασχίζει να παραμείνει ειλικρινής, καλείται να ξεπουλήσει την persona του. O Jesse Eisenberg τον υποστηρίζει επάξια στον αντιπαθή ρόλο του δημοσιογράφου, που αναζητά τον πιο εμπορικό δυνατόν τρόπο, να πλασάρει την ιστορία του συνεντευξιαζόμενου του. Ευτυχώς οι ερμηνείες το σενάριο και η σκηνοθετική προσέγγιση, δεν μένουν στην επιφάνεια αυτών των σχημάτων και η, φαινομενικά κλισέ, σύγκρουση των δύο ηρώων, αποδίδεται με διακριτικότητα, δεξιοτεχνία και  βάθος, κι ίσως για πρώτη φορά στις αληθινές της διαστάσεις.