The Coffin in the Mountain - Stockholm Film Festival – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

The Coffin in the Mountain – Stockholm Film Festival

15-11-2014 |

Είδος:
Έτος παραγωγής:
Σκηνοθεσία:
Σενάριο: ,
Ηθοποιοί: , ,
Βαθμολογία Χρηστών:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Τρεις παράλληλες ιστορίες με επίκεντρο ένα χωριό στην Κεντρική Κίνα μας παρουσιάζει ο Xin Yukun στην πρώτη του μεγάλου μήκους κινηματογραφική παραγωγή. Ο νεαρός γιος του δημάρχου Xiao, που μόλις επέστρεψε από την πόλη όπου εργαζόταν, προσπαθεί να ξεφύγει από την πίεση που νιώθει από την οικογένειά του και το κύρος της στο χωριό, ενώ η σχέση του με τον πατέρα του είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Η ξαφνική εγκυμοσύνη της κοπέλας του ίσως τελικά να είναι μια διέξοδος προς αυτή την κατεύθυνση, εάν χειριστούν τα πράγματα σωστά, και αποφύγουν τον Bai Hu που, ακούγοντας τη συζήτηση, επιχειρεί να τους εκβιάσει.

Σε μια εναλλαγή της προοπτικής παρακολουθούμε την Li Qin, μια γυναίκα παγιδευμένη σε ένα γάμο, από τον οποίο θέλει πάση θυσία να ξεφύγει, ενώ κακοποιείται από τον μέθυσο σύζυγό της και διατηρεί δεσμό με τον επίσης παντρεμένο Baoshan. Μοναδική λύση στην αδικημένη πορεία της ζωής της είναι να βγάλει τον άντρα της από τη μέση, ο οποίος βρίσκεται τελικά νεκρός στο βουνό. Την πλοκή θα ενώσει ο δήμαρχος που άθελά του εμπλέκεται στις υποθέσεις και των δύο.

resize_빈관_The_Coffin_in_the_Mountain_ST2

Η ταινία, χωρισμένη σε τρία μέρη επονομαζόμενα Εγκυμοσύνη, Μυστικά και Το Φέρετρο στο Βουνό, είναι τοποθετημένη σε ένα ημι-νουάρ σκηνικό της επαρχιακής Κίνας. Η ήσυχη ζωή του χωριού διακρίνεται αρχικά από μια μονότονη σταθερότητα και μια περιρρέουσα θλίψη, χωρίς να υποψιάσει για το τι θα επακολουθήσει. Ο λεπτός χειρισμός της υπόθεσης από τον σκηνοθέτη αφήνει την περιπλοκότητα της υπόθεσης στην απόλυτη αφάνεια, για να αρχίσει σταδιακά να διαμορφώνει το παζλ, συμπληρώνοντας τα κενά του μυστηρίου με ρυθμό που δεν επιτρέπει στο θεατή να επαναπαυθεί ούτε στιγμή. Συνεχείς μικρές ανατροπές οδηγούν σε νέα συμπεράσματα, λανθασμένα πάντα μέχρι και το τελευταίο λεπτό, συνοδευόμενα όμως πάντα από μια ειρωνική διάθεση απέναντι στους θεσμούς, στους δεσμούς και στο θάνατο.

Σε κάθε περίπτωση η προσοχή μας επικεντρώνεται στον πυρήνα του μυστηρίου, και οι λεπτομέρειες που κάνουν το Coffin in the Mountain να ξεχωρίζει περνούν λίγο απαρατήρητες, αλλά αυτό είναι που ορίζει και τη λειτουργική τους επιτυχία. Ηθοποιοί πρωτοεμφανιζόμενοι συνθέτουν ένα εξαιρετικό καστ, με αδιάκριτα ψεγάδια, που αφαιρεί απ’ ευθείας την εντύπωση της ανεξάρτητης παραγωγής. Ιδιαίτερα προσεγμένοι είναι οι διάλογοι˙ δεν υπάρχει τίποτα περιττό και αναξιοποίητο στις μετρημένες με ακρίβεια συζητήσεις. Τα φωτογραφικά τοπία, βασισμένα σε μια αντίθεση ημέρας και νύχτας, συνδράμουν καθοριστικά στη χρονική αλληλουχία καθώς αποτελούν το μόνο σημείο αναφοράς το γεγονότων, ενώ διατηρούν πάντα τα μουντά χρώματα μιας βαριάς ερημικής ατμόσφαιρας, σχεδόν νεκρικής.

Το πιο εύστοχο σχόλιο όμως γίνεται πάνω στον παράγοντα της τύχης. Οι εμπλεκόμενοι στους θανάτους χαρακτήρες βρίσκονται βυθισμένοι σε μια αφέλεια και, πεπεισμένοι πως η μοίρα τους είναι προδιαγεγραμμένη, αγνοούν οτιδήποτε άλλο μπορεί να επηρεάσει την πορεία τους. Κι εκεί είναι που η απομυθοποίηση-που συμβαίνει μόνο για το θεατή- του μοναδικού αξιωματούχου της περιοχής και η μετατροπή του σε έρμαιο των απανωτών εναλλαγών, αποδεικνύει την καλοδουλεμένη και σε βάθος σκιαγράφηση των χαρακτήρων, της κινέζικης παραγωγής που αναμένεται να τραβήξει τα βλέμματα.