Senso (Έτσι Τελείωσε Μια Μεγάλη Αγάπη) – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Senso (Έτσι Τελείωσε Μια Μεγάλη Αγάπη)

Είδος:
Έτος παραγωγής:
Σκηνοθεσία:
Σενάριο:
Ηθοποιοί: , , , , , , ,
Βαθμολογία Χρηστών:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Η ταινία «Έτσι Τελείωσε Μια Μεγάλη Αγάπη» (Πρωτότυπος Τίτλος Senso) γνωστή και ως Λίβια, η «Αδίστακτη Κόμμισα» είναι ένα εντυπωσιακό δράμα εποχής, παραγωγής του 1954 και σε σκηνοθεσία του ιδιοφυούς Λουκίνο Βισκόντι. Πρωταγωνιστές της ταινίας είναι η σπουδαία Αλίντα Βάλι στον ρόλο της Λίβια και ο Φάρλεϊ Γκρέιντζερ στον ρόλο του Αυστριακού αξιωματικού Φραντς Μάλερ. Το φιλμ είναι είναι βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Καμίλο Μπόιτο.

Μεταφερόμαστε στη Βενετία, το 1866. Ενώ το μεγαλύτερο μέρος των ιταλικών επαρχιών έχει απελευθερωθεί από τους ξένους, η επαρχία του Βένετο βρίσκεται υπό την κατοχή των Αυστριακών. Οι κάτοικοι της περιοχής έχουν ξεσηκωθεί κατά του κατακτητή και η ώρα της ένωσης του Βένετο με την Ιταλία πλησιάζει. Κάτω από την σκιά του πολέμου, η κόμισσα Λίβια Σερπιέρι (Αλίντα Βάλι), που αποτελεί μέλος του επαναστατικού κινήματος για την απελευθέρωση του Βένετο, γνωρίζεται με τον Αυστριακό υπολοχαγό Φραντς Μάλερ (Φάρλεϊ Γκρέιντζερ) και τον ερωτεύεται.

Η κόμισσα που είναι παντρεμένη, αλλά ανικανοποίητη από τον γάμο της, γρήγορα υποκύπτει στο φλερτ που δέχεται από τον γοητευτικό Μάλερ. Όμως η ηρωίδα μας, σύντομα πρόκειται να αντιμετωπίσει ένα μεγάλο ηθικό δίλημμα. Κι αυτό διότι θα πρέπει να διαλέξει είτε την αγάπη της για την πατρίδα είτε τον έρωτά της για το Φραντς.

Σημαντικό ρόλο στην υπόθεση πρόκειται να διαδραματίσουν και τα χρήματα που έχει εμπιστευτεί στη Λίβια ο επαναστάτης ξάδερφός της Ρομπέρτο Ουσόνι (Μάσιμο Τζιρότι), τα οποία προορίζονται για να βοηθήσουν το επαναστατικό κίνημα του Βένετο…

Μετά το καθηλωτικό “Μπελίσιμα” (Bellissima, 1951) με πρωταγωνίστρια την Άννα Μανιάνι, ο Λουκίνο Βισκόντι επιστρέφει το 1954 μ’ ένα εντυπωσιακό δράμα εποχής. Στο πλευρό του ο Βισκόντι έχει ως βοηθούς του, τους μετέπειτα καταξιωμένους σκηνοθέτες, Φράνκο Τζεφιρέλι και Φράνκο Ρόζι.

Η ταινία του Λουκίνο Βισκόντι «Έτσι Τελείωσε Μια Μεγάλη Αγάπη» (Senso), είναι βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Καμίλο Μπόιτο. Πρόκειται για μία εντυπωσιακή υπερπαραγωγή με την έγχρωμη φωτογραφία των Άλντο Γκρατσιάτι και Ρόμπερτ Κράσκερ και με μεγάλους αστέρες της εποχής. Λέγεται μάλιστα ότι ο Βισκόντι ήθελε αρχικά τον Μάρλον Μπράντο και την Ίνγκριντ Μπέργκμαν για τους πρωταγωνιστικούς ρόλους.

Το θέμα της ταινία όπως αναμενόταν σήκωσε θύελλα αντιδράσεων και η μάχη με τους λογοκριτές δεν έλειψε. Η ταινία ασκούσε κριτική σε όλους τους μύθους που αφορούσαν την Ιταλική ενοποίηση, με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζει από την αρχή τη δυσαρέσκεια μερίδας του κοινού.

Η ταινία αποτελεί παράλληλα και την πρώτη από τις δημιουργίες του Βισκόντι με θέμα τον Ευρωπαϊκό Εθνικοσοσιαλισμό. Οι άλλες δυο είναι «Η Λεοπάρδαλη της Σικελίας» (Il Gattopardo του 1963, με τους Burt Lancaster, Alain Delon και Claudia Cardinale) και «Οι Καταραμένοι» (La Caduta Degli Dei του 1969, με τους Dirk Bogarde, Ingrid Thulin και Helmut Griem).

Το φιλμ «Έτσι Τελείωσε Μια Μεγάλη Αγάπη» (Senso), εξιστορεί τα γεγονότα που εκτυλίσσονται το 1866, αφού η Ιταλική Ενοποίηση είχε ήδη πραγματοποιηθεί, ενώ κάποιες επαρχίες, όπως το Βένετο, βρίσκονταν ακόμη υπό την κατοχή ξένων. Ενώ η ταινία «Η Λεοπάρδαλη της Σικελίας» μας μεταφέρει έναν χρόνο πριν την Ενοποίηση, εξιστορώντας τον διωγμό των Βουρβόνων από τη Σικελία. Σε αυτές τις δύο ταινίες περιγράφονται οι συνωμοσίες, οι συμβιβασμοί και οι διαδικασίες με τις οποίες η κυβέρνηση του ιταλικού κράτους έλαβε την εξουσία αφαιρώντας την από την παρακμάζουσα αριστοκρατική τάξη.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι η ταινία δεν προβλήθηκε ποτέ επισήμως στις Η.Π.Α. παρά το γεγονός ότι πρωταγωνιστούσαν σε αυτή ένας Αμερικανός αστέρας του Χόλιγουντ, ο Φάρλεϊ Γκρέιντζερ, γνωστός για τη συμμετοχή του στις ταινίες του Χίτσκοκ “Η θηλιά” (The Rope, 1948) και “Ο άγνωστος του εξπρές” (Strangers On A Train, 1951) και μια Ευρωπαία σταρ, όπως η Αλίντα Βάλι, παγκοσμίως γνωστή για τη συμμετοχή της στις ταινίες: “Ο τρίτος άνθρωπος” (The Third Man, 1949) του Κάρολ Ριντ και “Υπόθεση Παραντάιν” (Paradine Case, 1947) του Άλφρεντ Χίτσκοκ.

Η ταινία «Έτσι Τελείωσε Μια Μεγάλη Αγάπη» (Senso), πραγματοποίησε την πρεμιέρα της στις Η.Π.Α. πέντε χρόνια μετά την προβολή του φιλμ «Η Λεοπάρδαλη της Σικελίας». Συγκεκριμένα, το 1968 και στο θέατρο Έλγιν της Νέας Υόρκης το Αμερικανικό κοινό είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει για πρώτη φορά την ταινία του Βισκόντι. Όμως μετά την πρώτη προβολή ο αμερικανικός τύπος σχολίασε αρνητικά την ταινία κι έτσι η προβολή της δε συνεχίστηκε. Το ντουμπλάρισμα στα αγγλικά, η αφαίρεση μισής ώρας και η αντικατάσταση της technicolor φωτογραφίας συνέβαλαν αρνητικά στην ποιότητα της ταινίας.

Το 2002, ο επίσης Ιταλός σκηνοθέτης Τίντο Μπρας γύρισε ξανά την ταινία μεταφέροντάς την όμως στο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και με πρωταγωνιστές τους Άννα Γκαλιένα και Γκάμπριελ Γκάρκο.

Ο Λουκίνο Βισκόντι (Μιλάνο, 2 Νοεμβρίου 1906 – Ρώμη, 17 Μαρτίου 1976) υπήρξε κορυφαίος Ιταλός σκηνοθέτης, τόσο του κινηματογράφου και του θεάτρου, όσο και της όπερας. Μέσα από το φιλμ του «Έτσι Τελείωσε Μια Μεγάλη Αγάπη» (Senso) ο δημιουργός, καταφέρνει να αντιπαραθέσει τα στοιχεία του έρωτα και την αγάπης, με εκείνα της επανάστασης και του αγώνα για την ελευθερία. Η Αλίντα Βάλι μας χαρίζει μία σπουδαία ερμηνεία ενώ η υπέροχη φωτογραφία με τα μοναδικά τεχνικολόρ χαρακτηριστικά κερδίζει τις εντυπώσεις και τον θεατή…