Saint Laurent
Είδος: |
|
Έτος παραγωγής: | 2014 |
Σκηνοθεσία: | Bertrand Bonello |
Σενάριο: | Bertrand Bonello, Thomas Bidegain |
Ηθοποιοί: | Brady Corbet, Gaspard Ulliel, Jasmine Trinca, Jérémie Renier, Léa Seydoux, Louis Garrel |
Γράφει: Γιάννης Πατλάκας
Το Saint Laurent του Bernard Bonello είναι η δεύτερη ταινία για τον Yves Saint Laurent, μέσα σε λίγους μήνες. Να θυμήσουμε ότι το Yves Saint Laurent, είχε παρουσιαστεί και στο Βερολίνο.
Η κύρια διαφορά των δύο ταινιών είναι ότι η μεν πρώτη πήρε την έγκριση του πρώην αγαπημένου του σχεδιαστή, ενώ η δεύτερη του Bonello, αποδοκιμάστηκε και δεν στηρίχτηκε καθόλου ούτε από τον ίδιο τον οίκο του σχεδιαστή. Χαρακτηριστική η δήλωση του Bonello ότι ούτε σχέδια ούτε ρούχα δεν τους έδωσε ο Yves Saint Laurent, με αποτέλεσμα η επαναδημιουργία των ρούχων και των σχεδίων του Saint Laurent να αποτελέσει μία από τις προκλήσεις της ταινίας.
Λίγο πολύ οι περισσότεροι ξέρουμε ότι ο Saint Laurent ήταν ένας από τους μεγαλύτερους σχεδιαστές μόδας. Επειδή τα χρόνια περνάνε γρήγορα, οι περισσότεροι δεν θα έχουν ακούσει πολλά για την ζωή του. Ο Laurent ήταν ομοφυλόφιλος, αγαπούσε πολύ την δουλειά του και προσπαθούσε να βρει πάντα το κάτι νέο, μη μένοντας ποτέ ικανοποιημένος, κάτι που κατά τον Bonello, τον έκανε ένα πραγματικό καλλιτέχνη.
H ταινία αναφέρεται κυρίως στα χρόνια του Saint Laurent από το 1967 και για μία περίπου δεκαετία, έχοντας και ένα μέρος για τα τελευταία του χρόνια στον χώρο της μόδας. Ο Gaspard Ulliel είναι πολύς καλός στον ρόλο του σχεδιαστή, σε μία ταινία που λίγο πολύ οι υπόλοιποι ρόλοι είναι βοηθητικοί. Η σκηνοθεσία και το σενάριο του Bonello, είναι αρκετά πιστά στην ζωή του Laurent, σε σημείο που ο ίδιος παραδέχτηκε τα ντοκιμαντερίστικα στοιχεία της ταινίας του. Οι υπαρξιακές αναζητήσεις του πρωταγωνιστή, η κατάθλιψη που περνάει σε αρκετές φάσεις της ζωής του, και η ερωτικές του σχέσεις είναι τα κύρια θέματα που αγγίζει η ταινία. Το κύριο πρόβλημά της είναι ότι δεν καταφέρνει να γίνει με κάποιον τρόπο ενδιαφέρουσα, όχι μόνο σε όσους αρέσκονται στα της μόδας αλλά και στο υπόλοιπο κοινό, ανάμεσα σε αυτούς και ο γράφων που δεν έχουν ιδέα και δε νοιάζονται να μάθουν και ιδιαίτερα γι’ αυτά τα πράγματα.
Καλό είναι σίγουρα το στοιχείο ότι ο θεατής καταλαβαίνει, ακόμη κι αν άσχετος με την μόδα, το ταλέντο και τον τρόπο δουλειάς του σχεδιαστή καθώς σε αυτό το σημείο ο Bonello πετυχαίνει τον στόχο που είχε θέσει, όμως τα σημεία που ο Laurent αναζητούσε τον εαυτό του και περνούσε δύσκολες στιγμές, ήταν τελικά και τα πιο ενδιαφέροντα της ταινίας και θα έπρεπε μάλλον να καλύψουν μεγαλύτερο μέρος της.

Βαθμολογία Χρηστών
Προβολές
Παίζεται σε: 0 αίθουσες
0 αίθουσες στην Αθήνα
0 αίθουσες στην Θεσσαλονίκη
0 αίθουσες στην Επαρχία
Η ταινία δεν παίζεται πλέον στις αίθουσες