Regression - Η επιστροφή του Alejandro Amenábar, με Ethan Hawke και Emma Watson – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Regression – Η επιστροφή του Alejandro Amenábar, με Ethan Hawke και Emma Watson

Είδος: ,
Έτος παραγωγής:
Σκηνοθεσία:
Σενάριο:
Ηθοποιοί: , ,
Βαθμολογία Χρηστών:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 4.50 out of 5)
Loading...

Πριν το εξαιρετικό «Η Θάλασσα μέσα μου» και το πιο πρόσφατο ιστορικό δράμα “Agora” ο  Alejandro Amenábar, είχε καθιερωθεί στο διεθνές κινηματογραφικό στερέωμα ως μαιτρ του θρίλερ, κυρίως λόγω του κλασσικού πλέον “The others”, αλλά και άλλων ατμοσφαιρικών ταινιών μυστηρίου όπως τα ισπανόφωνα «Άνοιξε τα μάτια» και “Tesis”. Εδώ στην τέταρτη χολιγουντιανή του απόπειρα επιχειρεί να επιστρέψει στο είδος που τον ανέδειξε, αλλά δυστυχώς μοιάζει να χάθηκε στον δρόμο…

trailer-poster-and-pics-for-emma-watson-s-regression-surface

Με κεντρικό του θέμα την έκρηξη της σατανολογίας, που τρομοκράτησε τους Αμερικάνους από τα μέσα της δεκαετίας του 80 μέχρι και τις αρχές του 90, οπότε και διαδραματίζεται το συγκεκριμένο φιλμ, συνθέτει ένα νερόβραστο whodunit  που ενώ κάνει κατάχρηση όλων των θριλερικών κλισέ, στο τέλος κλείνει με μια απογοητευτική στροφή στο κοινωνικό δράμα.

Το νήμα της ιστορίας αρχίζει να ξετυλίγεται όταν ένας αστυνομικός σε μια μικρή πόλη της Μινεσότα, καλείτε να εξακριβώσει αν ένας αλκοολικός μηχανικός αυτοκινήτων και κάτοικος της περιοχής,  κακοποίησε την δεκαεπτάχρονη κόρη του. Στην έρευνα θα εμπλακεί κι ένας ψυχολόγος, ο οποίος θα προσπαθήσει μέσω αναδρομικής ύπνωσης να βοηθήσει τον θύτη και το θύμα να ανακαλέσουν στην μνήμη τους τις τρομερές στιγμές του εγκλήματος. Τα ευρήματα που θα βγουν στο φως όμως από τις αναδρομές, θα συγκλονίσουν την τοπική κοινότητα αλλά και ολόκληρη την Αμερική…

Εμάς πάλι θα μας αφήσουν ασυγκίνητους, καθώς προς έκπληξη όλων μας ο Amenábar,  κάνει ότι μπορεί για να διαψεύσει τις προσδοκίες. Τόσο αυτές που δημιουργεί η περίληψη της ταινίας στο δελτίο τύπου, όσο κι αυτές που συνοδεύουν την σκηνοθετική υπογραφή του, που μέχρι στιγμής αποτελούσε εγγύηση ποιότητας. Εμφανώς αναποφάσιστος ως προς το είδος που θέλει να ανήκει το φιλμ του, οδηγεί διεκπεραιωτικά την βαρετή πλοκή σε ένα φινάλε που ναι μεν είναι αληθοφανές, από την άλλη όμως δεν κρύβει κι εκπλήξεις . Κι ενώ οι προθέσεις του είναι αξιοπρεπείς και το σχόλιο του κατά της θρησκοληψίας σαφές και ευθύβολο, η έλλειψη αφηγηματικής δεξιοτεχνίας χαντακώνει το αποτέλεσμα σε επίπεδα τηλεταινίας.Το αποτέλεσμα δεν δημιουργεί ούτε καν το ελάχιστο σασπένς και δεν θυμίζει σε τίποτα τον Amenábar του “Τhe Others”. Σαν να έχει γυριστεί όλο στον αυτόματο πιλότο , μοιράζει κυρίως χασμουρητά παρά μικρά, ευπρόσδεκτα σοκ που άλλοτε γενναιόδωρα μας χάριζε ο δημιουργός.

O Ethan Hawke που παραμένει το δυνατότερο χαρτί της ταινίας, μοιάζει κι αυτός εντελώς αδύναμος να σώσει την κατάσταση. Η χημεία με την συμπρωταγωνίστρια του Emma Watson άλλωστε, είναι μηδαμινή. Η τελευταία μετά τη σειρά του “Harry Potter”, επιχειρεί να κάνει άνοιγμα σε έναν πιο ενήλικο κινηματογράφο, ωστόσο ο άχαρος ρόλος της δεν προσφέρει το κατάλληλο όχημα για μια επιτυχημένη μετάβαση. Αν και αποδεδειγμένα άξιοι ηθοποιοί και οι δύο, δεν κατορθώνουν να υπερπηδήσουν την μετριότητα του υλικού, εκθέτοντας ανεπανόρθωτα τον casting director που τους εγκλώβισε σε δύο μονοδιάστατους χαρακτήρες.