Κλέφτης Αλόγων (Out Stealing Horses) - Άλλη μία μέτρια ταινία στο διαγωνιστικό της Berlinale 2019 (κριτική) – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Κλέφτης Αλόγων

(Ut og stjæle hester - Out Stealing Horses)


Είδος:
Έτος παραγωγής:
Διάρκεια: 122
Χώρα: Δανία, Νορβηγία, Σουηδία
Σκηνοθεσία:
Σενάριο:
Ηθοποιοί: , , , ,
Πρεμιέρα: 07-11-2019
Βαθμολογία Χρηστών:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Νοέμβρης του 1999. Λίγα χρόνια μετά τον θάνατο της γυναίκας του, ο 67χρονος Trond Sander φεύγει από το Oslo για ένα χωριό στα ανατολικά της Νορβηγίας. Με την νέα χιλιετία να πλησιάζει ο Trond ξέρει ότι το τέλος της ζωής του πλησιάζει και δεν περιμένει πλέον τίποτα. Ένα βράδυ μέσα στον χιόνι θα γνωρίσει τον γείτονά του Lars, ο οποίος του φέρνει στο μυαλό αναμνήσεις με την ιστορία να πηγαινοέρχεται μεταξύ του 1999 και του 1948 όταν ο Trond πέρασε ένα καλοκαίρι σε ένα ξύλινο σπίτι κοντά στο ποτάμι δίπλα στον πατέρα του. Βόλτες στο δάσος, σκληρή δουλειά στην υλοτομία και οι σχέσεις της οικογένειάς του με την γειτονική οικογένεια του Lars θα σημαδέψουν το καλοκαίρι εκείνο αλλά και τελικά όλη την ζωή του.

Ο Hans Petter Moland μετά από το “In order of dissapearence” μας περνά σε μια εντελώς διαφορετική θεματολογία κρατώντας μόνο κοινό με την προηγούμενή του ταινία, τον  αγαπημένο του πρωταγωνιστή Stellan Skarsgård. Η ταινία βασίζεται στο ομόνυμο μυθιστόρημα του Per Petterson με τις έννοιες της αγάπης, της απογοήτευσης, των τύψεων που κατατρώνε την ζωή μας να είναι οι κεντρικές στην ταινία.

Με αργό έως και εκνευριστικό ρυθμό στην αρχή της, η ταινία ξεδιπλώνει την ιστορία με flashbacks στο παρελθόν παρεμβάλοντάς τα με την αλληλεπίδραση των δύο ηρώων στο 1999. Τα όμορφα πλάνα του Moland και η καλή φωτογραφία, με την εναλλαγή του καλοκαιριού στο δάσος και δίπλα στο ποτάμι με το χιονισμένο τοπίο του χειμώνα προσδίδουν ατμόσφαιρα και συμβολίζουν την κατάσταση στην οποία βρίσκουμε σε κάθε μία από τις δύο περιόδους τους ήρωές μας. Ωστόσο η ταινία δεν καταφέρνει σε κανένα σημείο να συνεπάρει τον θεατή με την ιστορία, που τελικά μοιάζει σαν ένα ντοκιμαντέρ για τις ζωές των δυο ηρώων με περιορισμένο ενδιαφέρον.

Η ταινία έκανε πρεμιέρα στην Berlinale 2019 στο διαγωνιστικό τμήμα.