Μανταρίνια / Mandariinid – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Μανταρίνια / Mandariinid

Είδος: , ,
Έτος παραγωγής:
Σκηνοθεσία:
Σενάριο:
Ηθοποιοί: , ,
Βαθμολογία Χρηστών:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 3.50 out of 5)
Loading...

Η ταινία “Μανταρίνια” αφηγείται την ιστορία ενός Εσθονού καλλιεργητή μανταρινιών, ο οποίος μέσα στον πόλεμο της Αμπχαζίας του 1992, περιθάλπει με περίσσια ανθρωπιά δυο βαριά τραυματισμένους από αντίπαλα στρατόπεδα. Ο ένας μισθοφόρος Τσετσένος και ο άλλος Γεωργιανός. Η συμβίωση κάτω από τη στέγη του γενναιόδωρου Εσθονού θα τους κάνει να καταλάβουν ότι περισσότερα πράγματα τους ενώνουν, παρά τους χωρίζουν.

Μια αντιπολεμική ταινία επίκαιρη όσο ποτέ, που θα καταπλήξει τους cinephile, ενώ έφερε για πρώτη φορά φέτος την Εσθονία υποψήφια για Όσκαρ στην κατηγορία της καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας.

Η ταινία έρχεται στις ελληνικές αίθουσες στις 28 Μαΐου από την Neo Films.

Tangerines5

Η πρώτη συμμετοχή της Εσθονίας, που κατόρθωσε να χωρέσει στις υποψηφιότητες του Oscar καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας δεν κατάφερε να κερδίσει το πολυπόθητο αγαλματίδιο που πήγε στο Πολωνικό “Ida” . Παρόλα αυτά κατάφερε να κερδίσει την συμπάθεια κοινού και κριτικών, όπου κι αν προβλήθηκε με το αντιπολεμικό της μήνυμα.

Η αλήθεια είναι πως η ταινία του Γεωργιανού σκηνοθέτη Zaza Urushadze διαθέτει αρκετές αρετές. Η πρώτη και η μεγαλύτερη από αυτές είναι ότι δεν εκβιάζει συναισθηματικά τον θεατή. Η δεύτερη είναι ότι ο σκηνοθέτης αποσπά εξαιρετικές ερμηνείες από όλους τους βασικούς πρωταγωνιστές. Από εκεί και πέρα διαθέτει ένα πολύ ωραίο μουσικό score που συγκινεί και φυσικά ένα ανθρωποκεντρικό στόρι, που ενώ καταδεικνύει την φρίκη και την παράνοια του πολέμου, παράλληλα επιμένει να υμνεί την ανθρώπινη αλληλεγγύη. Η απόλυτη συνταγή της επιτυχίας δηλαδή αν θες να κάνεις καριέρα σε φεστιβάλ…

Όλα καλά κι όλα ωραία μέχρι εδώ, ωστόσο το φιλμ διαθέτει κι αρκετά σημαντικά ελαττώματα που στην πραγματικότητα κάνουν κουραστική την θέαση του. Οι ρυθμοί είναι εξοντωτικά αργοί και το δραματουργικό υλικό ενώ πιθανόν να είναι ιδανικό για θεατρική εκμετάλλευση, ο σκηνοθέτης δεν βρίσκει τρόπο να το αξιοποιήσει κινηματογραφικά. Η διεύθυνση των ηθοποιών είναι υποδειγματική, ωστόσο η υπερβολικά λιτή κινηματογράφηση φαίνεται να σνομπάρει το ίδιο το μέσο που ο δημιουργός διάλεξε για να εκφραστεί. Προφανώς και αυτό οφείλεται σε συνειδητή επιλογή κι όχι σε άγνοια της κινηματογραφικής γλώσσας, παρόλα αυτά νιώθουμε ότι μια λιγότερο διακριτική χρήση της κάμερας ενδεχομένως να έσωζε την ταινία από τους μπόλικους νεκρούς χρόνους, που περισσότερο την βασανίζουν παρά την ευνοούν.