L'Odyssée/ Η Οδύσσεια – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

L’Odyssée/ Η Οδύσσεια

Είδος:
Έτος παραγωγής:
Σκηνοθεσία:
Σενάριο:
Ηθοποιοί: , , , ,
Βαθμολογία Χρηστών:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Ο Jérôme Salle (The tourist, Largo Winch, Zulu) καταπιάνεται στο L’Odyssée, με την βιογραφία του μεγάλου κινηματογραφιστή, εξερευνητή και εφευρέτη Jacques Cousteau. H ταινία είναι ένα μεγαλεπήβολο project με γυρίσματα σε Μεσόγειο, Νότιο Αφρική και Ανταρκτική. Η φιλοδοξία του Salle δεν σταματά μόνο στο τεχνικό μέρος της ταινίας αλλά και στο σενάριο αφού προσπαθεί να καλύψει αφηγηματικά, μεγάλο μέρος της ζωής του Cousteau.

Το L’Odyssée έχει βασιστεί σε βιβλία που έχουν γραφτεί για τον εξερευνητή και στην έρευνα που έκανε ο Salle και η ομάδα του. Η ιστορία ξεκινάει με τον γίο του Jacques Cousteau(Lambert Wilson), τον Philippe που τον παίζει ο ανερχόμενος Pierre Niney (Frantz, Yves Saint Laurent), να συγκρούεται με το υδροπλάνο του στην θάλασσα. Στην συνέχεια o σκηνοθέτης μας μεταφέρει στο παρελθόν όπου ο Cousteau είναι ακόμα αξιωματικός του ναυτικού και απολαμβάνει την οικογενειακή ευτυχία με την γυναίκα του Simone (Audrey Tautou) και τα δύο τους παιδιά Philippe και Jean-Michel (Benjamin Lavernhe).

Ο Cousteau σύντομα αποφασίζει να παραιτηθεί από το ναυτικό και να ξεκινήσει εξερευνητικά ταξίδια με το διάσημο πλοίο Καλυψώ, το οποίο το επισκευάζει με τις οικονομίες της γυναίκας του. Η επερχόμενη σύγκρουση πατέρα και γιού φαίνεται απο την αρχή της ταινίας όταν ο Cousteau αποφασίζει να βάλει τους γιούς του σε οικοτροφείο. Ο Philippe αντιδρά έντονα στον πατέρα του αλλά όταν πια ενηλικιώνεται επιστρέφει στο Καλυψώ για να δουλέψει μαζί του. Οι πρώτες ταινίες του διάσημου εξερευνητή κάνουν την εμφάνιση τους στην Αμερική και η καριέρα του έχει φτάσει πια στο αποκορύφωμα της. Ωστόσο βλέπουμε ότι ο πρωταγωνιστής έχει αποξενωθεί απο την γυναίκα του και τα παιδιά του και έχει σχεδόν χρεοκοπήσει.

Ο Salle φτιάχνει απο την αρχή ένα αρνητικό πορτραίτο του Jacques Cousteau ως άπιστου, εγωκεντρικού, κακού πατέρα, το οποίο παρά τις προσπάθειες του δεν μπορεί να ανατρέψει στην πορεία. Ενώ προς το τέλος της ταινίας ο ήρωας έρχεται κοντά στην οικογένεια του και ξεκινάει έναν οικολογικό αγώνα, η αλλαγή στην συμπεριφορά του γίνεται τόσο γρήγορα που είναι αδύνατο να γίνει συμπαθής στο κοινό. Το συναίσθημα του θεατή μπλοκάρετε συχνά απο τον διεκπεραιωτικό χαρακτήρα της ταινίας που αποτρέπει οποιαδήποτε σύνδεση με τους πρωταγωνιστές.

lodyssee-theodyssey_filmpicture_11099-h_2016

Η Simone μπαίνει δυναμικά στην ιστορία βοηθώντας ενεργά τον άντρα της στα ταξίδια του αλλά καταλήγει να είναι μια σκιά πάνω στο πλοίο που έχει χάσει κάθε νόημα ύπαρξης. Υπάρχει ένα χάσμα στην ιστορία της Simone, ανάμεσα σε αυτό που ήταν αρχικά και σε αυτό που καταλήγει να είναι, το οποίο δεν καλύπτει με την αφήγηση του ο Salle. Αυτή η έλλειψη εξέλιξης εντοπίζεται σε όλους τους ήρωες. Ακόμα και η μεγάλη σύγκρουση της ταινίας που είναι αυτή μεταξύ πατέρα και γιού δεν επιλύεται ουσιαστικά στην οθόνη. Ο Philippe εμφανίζεται προς το τέλος της ταινίας να έχει ξεπεράσει την σύγκρουση χωρίς ομώς να δει ποτέ ο θεατής το εσωτερικό “ταξίδι” που έχει κάνει ο χαρακτήρας για να φτάσει σε αυτό το σημείο.

Η ιστορία που επιχειρεί να διηγηθεί ο σκηνοθέτης προσπαθεί να καλύψει μεγάλο χρονικό διάστημα πλούσιο σε γεγονότα και δεν υπάρχει αρκετός φιλμικός χρόνος για να αναπτυχθούν οι χαρακτήρες. Φαίνεται ότι ο δημιουργός προτιμάει να επικεντρωθεί στις υποβρύχιες λήψεις και στις όμορφα στυλιζαρισμένες είκονες έναντι του ρεαλισμού. Έτσι λοιπόν καταλήγει με χαρακτήρες καρικατούρες που δεν έχουν κανένα βάθος και ακολουθούν την ίδια γραμμική πορεία. Παρ’ όλα αυτά η ταινία έχει κάποια όμορφα πλάνα και είναι ευχάριστη οπτικά στο μεγαλύτερο μέρος της.