Le sel des larmes - Ο Philippe Garrel σε μία ταινία αίσχος (Berlinale κριτική) – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Le sel des larmes


Είδος:

,

Έτος παραγωγής:
Διάρκεια: 100
Χώρα: Γαλλία, Ελβετία
Σκηνοθεσία:
Σενάριο: , ,
Ηθοποιοί: , , , ,

Γράφει:
Βαθμολογία Cinefreaks:

Ο Luc ένας νεαρός από την επαρχία, φτάνει στο Παρίσι. Εκεί θα γνωρίσει την Djemila και γρήγορα οι δυο τους θα αναπτύξουν σχέση. Εκείνος ωστόσο βρίσκεται εκεί μόνο για μερικές μέρες για να δώσει εξετάσεις σε μια σχολή ξυλουργικής, και γρήγορα επιστρέφει στο σπίτι του επίσης ξυλουργού πατέρα του.  Πίσω στο τόπο καταγωγής του θα συναντήσει μετά από χρόνια την Geneviève και γρήγορα οι δυο τους θα ερωτευτούν, ενώ λίγο αργότερα όταν τελικά ο Luc θα γίνει δεκτός την σχολή στο Παρίσι, θα αφήσει την Geneviene και θα ακολουθήσει μια πιο ελεύθερου στυλ ζωή στο Παρίσι με μία νέα τρίτη γυναίκα.

Ο Philippe Garrel φτιάχνει μία ασπρόμαυρη ταινία, για έρωτες και αγάπες στο Παρίσι, με στυλ ταινιών προηγούμενων δεκαετιών, είναι ωστόσο τοποθετημένο στο σήμερα. Όταν αφήσει κανείς την αρχικά καλή εντύπωση που του δίνει η ασπρόμαυρη φωτογραφία και η αίσθηση ότι η ταινία έχει γυριστεί σε παλιό φιλμ, θα διαπιστώσει ότι μιλάμε για το σύγχρονο Παρίσι του σήμερα, με τα καινούρια αμάξια και την τεχνολογία του σήμερα. Κι όμως οι ήρωες του Garrel δεν έχουν μάθει για την ύπαρξη του τηλεφώνου, έτσι η επικοινωνία μεταξύ των ηρώων που βρίσκονται μακριά γίνεται μέσω αλληλογραφίας. Η Djemila γράφει στον Luc, ο Luc γράφει στον πατέρα του, ο πατέρας του απαντάει, ο Luc ρωτά τον πατέρα του αν θα πρέπει να γράψει στην Geneviene. Προσοχή: μιλάμε για το σήμερα. Η πιθανότητα κάποιος να μην έχει ενημερώσει τον βετεράνο Garrel ότι ο κόσμος δε στέλνει πλέον γράμματα, για τέτοια θέματα τουλάχιστον, είναι το καλό σενάριο για να το εξηγήσουμε αυτό. Το κακό είναι μια απαίσια επιτηδευμένη ποιητικότητα που θα ταίριαζε σε ταινίες της αισθητικής του The Salt of Tears, όχι όμως στην εποχή μας…

Το κερασάκι στην τούρτα αυτής της γελοιότητας, είναι η εκνευριστική αφήγηση, που όχι απλά είναι εντελώς αχρείαστη, αλλά είναι και εντελώς άστοχη, καθώς μας περιγράφει σε κάποια σημεία κάποια από τα κύρια σημεία της πλοκής που θα έκαναν την ταινία πολύ καλύτερη αν αφηνόταν στον θεατή να το ανακαλύψει στις αμέσως επόμενες σκηνές.

Αλλά ακόμη και αν τα παραβλέψει κανείς αυτά, η ταινία του Garrel είναι βγαλμένη από το παρελθόν ακόμη και στο σενάριο της, και δε μιλάμε για το καλό παρελθόν των δραματικών ιστοριών αγάπης, αλλά το κακό. Έχουμε στην ταινία έναν άντρα που τελικά νοιάζεται απλά για το σεξ και τίποτα άλλο, τις σχέσεις του με 3 γυναίκες, αλλά και με τον πατέρα του, να είναι τελικά εντελώς επιφανειακές και χωρίς να αναπτύσσονται ιδιαίτερα, έχουμε και ένα τέλος, εντελώς άγαρμπο και απογοητευτικό. Για την ιστορία του θέματος, έχουμε και δύο γυναίκες να εμφανίζονται εντελώς γυμνές στο ντουζ, την ίδια ώρα που οι άντρες είναι πάντα ντυμένοι στο ερωτικό κινηματογραφικό σύμπαν του Garrel…

 

  • 202004479_9_RWD_1920
  • 202004479_5_RWD_1920
  • 202004479_3_RWD_1920
  • 202004479_1_RWD_1920

Βαθμολογία Χρηστών


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Προβολές


Παίζεται σε: 0 αίθουσες
0 αίθουσες στην Αθήνα
0 αίθουσες στην Θεσσαλονίκη
0 αίθουσες στην Επαρχία


Η ταινία δεν παίζεται πλέον στις αίθουσες