"Kékszakállú" - Κριτική Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης (Διαγωνιστικό) – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

“Kékszakállú” – Κριτική Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης (Διαγωνιστικό)

Είδος:
Έτος παραγωγής:
Σκηνοθεσία:
Σενάριο:
Ηθοποιοί: , ,
Βαθμολογία Χρηστών:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Ένας νεαρός κινηματογραφιστής, Gastόn Solnicki, με εκκεντρική ματιά έρχεται από την Αργεντινή για να ρίξει τον φακό της κάμερας του στην λεπτή γραμμή της μετάβασης από την παιδική ηλικία στο επόμενο στάδιο της ενηλικίωσης. Πρόκειται για ένα φιλμ εμπνευσμένο από την ομώνυμη όπερα του Bela Bartok κι έπειτα από ένα αξιοπρεπέστατο πέρασμα από το Φεστιβάλ της Βενετίας, το “Kékszakállú” έρχεται στην πρωτεύουσα του βορά για τα μάτια του 57ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

Θα μπορούσε εύκολα να πει κανείς ότι μεγάλο μέρος των χαρακτηριστικών της κινηματογράφησης του Solnicki κρύβεται στην τέχνη του ντοκιμαντέρ. Σε ανάλογο ύφος κινεί την κάμερα του από την πρώτη κιόλας σεκάνς ο Αργεντινός σκηνοθέτης. Η αμφιβολία και ο φόβος ενός μικρού κοριτσιού να πηδήξει από τον βατήρα μια πισίνας την ώρα που πλήθος αγοριών βουτάει δίχως δεύτερη σκέψη.. Ουσιαστικά ολόκληρο το φιλμ περί τούτου μιλά. Νεαρές γυναίκες που συνδέονται μεταξύ τους ρίχνονται στο κυνήγι της ανεξαρτησίας σε έναν άγριο κι απρόσωπο κόσμο.

csyerghw8aaqzxu

Κοινός παρανομαστής των πρωταγωνιστριών του “Kékszakállú” η γυναικεία περιέργεια που αντανακλάται στην όψη του κινδύνου που κρύβει το άγνωστο και αβέβαιο μέλλον. Ο δημιουργός του φιλμ επιλέγει να μην αναπτύξει σε βάθος καμία από τις ιστορίες που ξεδιπλώνει στα 72 λεπτά, στοχεύοντας στην επίτευξη μιας ολότητας, ενός συνόλου που ολοκληρώνουν όλοι οι χαρακτήρες μαζί. Δυστυχώς όμως αυτό είναι και το μεγαλύτερο πρόβλημα του φιλμ. Ο θεατής δεν μπορεί να ταυτιστεί με καμία εκ των πρωταγωνιστριών, γεγονός που έχει αποτέλεσμα να μένει απλός παρατηρητής καθόλη την διάρκεια του έργου.

Ένα ακόμη χαρακτηριστικό της κινηματογράφησης του Gastόn Solnicki είναι ότι εστιάζει έντονα σε πρόσωπα και αρχιτεκτονική. Δίνει μεγάλη έμφαση σε προνόμια και αγαθά που απολαμβάνει το εύπορο σύνολο αντιπαραθέτοντας όμως την οριακή ψυχική κατάσταση του ίδιου συνόλου. Πετυχαίνει άριστα το παραπάνω contrast είτε με τις εκρηκτικές παρεμβολές κλασικής μουσικής είτε με διαρκή μονόπλανα.

kekszakallu_03

Με τους Diego Poleri και Fernando Lockett να επιμελούνται την φωτογραφία, ο θεατής γίνεται πολύ συχνά μάρτυρας της επιφανειακής απόλαυσης. Πολυτελείς πισίνες, ακριβά αυτοκίνητα και ειδυλλιακές διακοπές κοσμούν τον φιλμικό ιστό που υφαίνει με την κάμερα του ο νεαρός σκηνοθέτης. Κάτω από το τούτο το πέπλο, εντούτοις, κρύβεται μια βαθιά εσωτερική αναζήτηση που αφορά τον κάθε χαρακτήρα ξεχωριστά και όλους μαζί ταυτοχρόνως.

Όσον αφορά τις ερμηνείες των πρωταγωνιστικών ρόλων, τα πράγματα είναι αρκετά συγκεχυμένα κι αυτό διότι μιλάμε για ένα φιλμ που βασίζεται στην εκφραστικότητα του προσώπου κι όχι στην ερμηνεία του λόγου. Γεγονός που καθιστά το έργο των ηθοποιών απαιτητικό και συνάμα πιο λιτό.

Εν κατακλείδι, το “Kékszakállú” είναι μια πολύ ιδιαίτερη δημιουργία που όμως δεν προσφέρεται για μεγάλες συγκινήσεις. Ο αργός ρυθμός, τα μονόπλανα μεγάλης διάρκειας, η απουσία του λόγου και η έλλειψη ξεκάθαρης ανάπτυξης κάνουν το φιλμ οκνηρό και μονότονο. Μια ιστορία που ναι μεν έχει κάτι να πει αλλά παράλληλα μένει στάσιμη σε μια προσπάθεια απεικόνισης της αινιγματικής ενηλικίωσης..