Υπόθεση Φριτς Μπάουερ: Μυστική ατζέντα – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Υπόθεση Φριτς Μπάουερ: Μυστική ατζέντα

Είδος:

, ,

Έτος παραγωγής:
Σκηνοθεσία:
Σενάριο: ,
Ηθοποιοί: , ,

Γράφει:

Η απίστευτη μα πέρα για πέρα αληθινή ιστορία ενός επιζήσαντα των στρατοπέδων συγκέντρωσης ο οποίος ανέλαβε να καταδιώξει και να οδηγήσει στο εδώλιο του κατηγορουμένου τον διαβόητο Ναζί συνταγματάρχη Αντολφ Αϊχμαν, γνωστό και ως αρχιτέκτονα του Ολοκαυτώματος. Θρίλερ κατασκοπείας και ιστορική καταγραφή σε μια καθηλωτική συνάντηση κορυφής που απέσπασε πανηγυρικά το Βραβείο Κοινού στο Φεστιβάλ του Λοκάρνο.

Μια ταινία που πλανάται γύρω από ζητήματα τα οποία αφορούν σε μαύρα ιστορικά γεγονότα και στην προσπάθεια απόδοσης δικαιοσύνης τόσο προς τους ιθύνοντες όσο και προς τα θύματα, πρέπει πρωτίστως να ξεχάσει την αυτοπροβολή και να συμβάλλει τα όσα δύναται στο σκοπό της. Έναν σκοπό που, επί του προκειμένου, εξακολουθεί να ταλανίζει τα κιτάπια της ιστορίας του 20ου αιώνα, αποτελώντας την ίσως πιο μαύρη σελίδα του. Και φυσικά αναφέρομαι στο πως οι Ναζί μετά τη λήξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου κατάφεραν να ενσωματωθούν στη γερμανική κοινωνία σαν να μη συνέβη τίποτα, με τα “μεγάλα κεφάλια” να φυγαδεύονται στο εξωτερικό και το θέμα να θεωρείται από πολλούς λήξαν. Υπήρξαν, όμως, και άνθρωποι σαν τον Fritz Bauer οι οποίοι βρέθηκαν ανάμεσα σε σκληρά διλήμματα προκειμένου να μην αφήσουν κανέναν ατιμώρητο απ’ αυτούς που ευθύνονται για τα ειδεχθή αυτά εγκλήματα. Είτε θα αποτύγχαναν, είτε θα χαρακτηρίζονταν προδότες προκειμένου να φέρουν σε πέρας τον σκοπό τους.

Όπως γίνεται αντιληπτό, η ταινία χρησιμοποιεί τον πρωταγωνιστή και τις πράξεις του για να καταφέρει να περάσει τη σημασία των όσων συμβαίνουν. Και μάλιστα, έναν πρωταγωνιστή εκπληκτικό, ο οποίος βαδίζει κάπου ανάμεσα στην ερμηνευτική σχολή του ρεαλισμού, όπως επίσης και στην εκφραστική υπερβολή του εξπρεσιονισμού. η Υπόθεση στην οποία αναφέρεται ο τίτλος δεν είναι απλά μια υπόθεση που αφορά την κοινωνία, είναι και μια υπόθεση προσωπική, ένα γινάτι το οποίο πρέπει να έρθει σε πέρας βρέξει-χιονίσει. Και εξ’ αυτού, του πρωταγωνιστή δηλαδή, προκύπτει η δράση και το σενάριο, η ανάπτυξη των χαρακτήρων, η κρισιμότητα των περιστάσεων. Είναι το κέντρο της ταινίας χωρίς να επισκιάζει τον σκοπό που επιτελεί, να αφηγηθεί δηλαδή μια ιστορία που δεν πρέπει να ξεχαστεί.

Τα σκηνικά και τα κοστούμια είναι απολύτως πειστικά, χωρίς να έχουν την υπερβολική γυαλάδα μιας υπερπαραγωγής. Το σενάριο είναι γραμμένο με τέτοιον τρόπο ώστε η κορύφωση να έρχεται έρπουσα και σταδιακά για να φτάσουμε τελικά σε ένα συναίσθημα όχι κάθαρσης, μα πραγματικής συναισθηματικής γκριζάδας. Γιατί ο κάθε αγώνας έχει τους πεσόντες του, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο. Και γνωρίζοντας αυτή την αλήθεια, οδηγεί σε ένα νοητό νεύμα κατανόησης της αλήθειας και ηρωοποιώντας όσους δεν “πούλησαν” τον σκοπό τους για να βγουν ασπροπρόσωποι σε ένα σύστημα διεφθαρμένο εκ των έσω.

Σημαντική ταινία. Όχι επειδή είναι ένα must, δε μιλάμε για ένα τέτοιο επίπεδο, αλλά επειδή παίρνει στα σοβαρά το θέμα της και δεν απαρνείται την ανάπτυξη των χαρακτήρων προκειμένου να κηρύξει το Ευαγγέλιο της, ούτε, όμως και το ανάποδο. Χωρίς να είναι αριστούργημα, κερδίζει το θεατή με το ρυθμό, τις ερμηνείες και τελικά τον ευγενή της σκοπό.


Βαθμολογία Χρηστών


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Προβολές


Παίζεται σε: 0 αίθουσες
0 αίθουσες στην Αθήνα
0 αίθουσες στην Θεσσαλονίκη
0 αίθουσες στην Επαρχία


Η ταινία δεν παίζεται πλέον στις αίθουσες