Μαζί ή τίποτα
(In the fade)
Είδος: |
|
Έτος παραγωγής: | 2017 |
Διάρκεια: | 111 |
Χώρα: | Γερμανία |
Σκηνοθεσία: | Fatih Akin |
Σενάριο: | Fatih Akin, Hark Bohm |
Ηθοποιοί: | Diane Kruger, Numan Acar, Ulrich Tukur |
Πρεμιέρα: | 22-02-2018 |
Γράφει:
Βαθμολογία Cinefreaks:





Από το πουθενά, η ζωή της Κάτια καταρρέει όταν ο κουρδικής καταγωγής σύζυγός της, Νούρι και ο μικρός τους γιος, Ρόκο, σκοτώνονται σε μια βομβιστική επίθεση. Με τη βοήθεια φίλων και συγγενών, η Κάτια καταφέρνει να αντέξει το σοκ και προσπαθεί να σταθεί και πάλι στα πόδια της.
Όμως, η αναζήτηση των ενόχων και η διαλεύκανση των κινήτρων πίσω από τη δίχως νόημα τραγωδία περιπλέκει το πένθος της Κάτια και κρατά ανοιχτές τις πληγές της. Ο Ντανίλο, δικηγόρος και καλύτερος φίλος του Νούρι, εκπροσωπεί την Κάτια στη μετέπειτα δίκη ενάντια σε δύο υπόπτους: ένα νεαρό ζευγάρι που κινούνταν σε νεοναζί κύκλους. Η απόφαση του δικαστηρίου φέρνει την Κάτια στα άκρα, αλλά δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική: απαιτεί δικαιοσύνη.
Εμπνευσμένος από μια σειρά δολοφονιών από νεοναζί με θύματα οκτώ Τούρκους, έναν έλληνα και μια γερμανίδα αστυνομικό και μία από τις μεγαλύτερες μεταπολεμικές δίκες στην ιστορία της Γερμανίας, ο Φατίχ Ακίν στήνει δεξιοτεχνικά ένα δραματικό θρίλερ που σόκαρε το κοινό του Φεστιβάλ Καννών με το αμφιλεγόμενο αλλά και φοβερά επίκαιρο θέμα του. Άξια σύμμαχός του, η Νταϊάν Κρούγκερ στον πρώτο της γερμανόφωνο ρόλο, η οποία δίνει την καλύτερη ερμηνεία της καριέρας της ως μια γυναίκα που χάνει την οικογένειά της σε μια τυφλή τρομοκρατική επίθεση και ξεκινά ένα σκοτεινό ταξίδι μέσα από τη θλίψη, την οργή και τη δίψα για δικαιοσύνη.
H νέα ταινία του πολυαγαπημένου στο Ελληνικό κοινό Fatih Akin, έδωσε στην Diane Kruger το Βραβείο καλύτερης ερμηνείας στο Φεστιβάλ των Καννών, ενώ ο ίδιος ο σκηνοθέτης κέρδισε την Χρυσή Σφαίρα καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας, αν και έμεινε τελικά μόνο στην shortlist των Οσκαρ, φεύγοντας χωρίς πρόταση για το αγαλματίδιο της Αμερικάνικης Ακαδημίας. Η Kruger πράγματι στηρίζει όλη την ταινία μόνη της σε μία εκπληκτική ερμηνεία, πιθανότατα την καλύτερη της καριέρας της, ενώ το θέμα της ταινίας είναι άκρως ενδιαφέρον και επίκαιρο. Ο ρατσισμός και τα εγκλήματα των νεοναζί και η προκατάληψη της κοινωνίας και της αστυνομίας για οποιονδήποτε ξένο θα φέρει τον χαρακτήρα της Kruger να παρακαλουθεί μία δίκη, ελπίζοντας για δικαιοσύνη για την χαμένη της ζωή. Αυτό όμως δεν είναι αρκετό καθώς η πραγματική δικαιοσύνη για ένα τόσο ειδεχθές έγκλημα μίσους δεν έρχεται ποτέ με την ηρωίδα να την αναζητεί μόνη της μαντέψτε που; Στην Ελλάδα, καθώς ο Οικονομίδης έχει ένα αρκετά μεγάλο ρόλο στην ταινία, η οποία κατά το ένα τρίτο της εκτυλίσετε στην χώρα μας, με την ηρωίδα να βρίσκει την γαλήνη που επιζητεί στην θάλασσά μας, αλλά με τους ναζιστές της Χρυσής Αυγής να γίνονται από τον Akin κάποιοι από τους πιο σκληρούς κακούς του σύγχρονου σινεμά.
Η ταινία δυστυχώς δεν ικανοποιεί σε όλη της την διάρκεια, καθώς η ιστορία της αν και ρεαλιστικότατη, μοιάζει σε κάποια σημεία φτωχή, καθώς πέρα από την κεντρική ηρωίδα δεν υπάρχει στην ουσίας δεύτερος ρόλος που να αναπτύσσεται επαρκώς. Παρ’ όλα αυτά το In the Fade, αποτελεί μία δυναμική επιστροφή του σκηνοθέτη, μετά από κάποιες μέτριες ταινίες που δεν ήταν οι καλύτερες που περιμέναμε από αυτόν. Το Μαζί ή τίποτα έχει ξεκάθαρη κατεύθυνση και παρά τα όποια προβλήματά του αφήνει στο σινεμά ένα δυνατό γυναικείο χαρακτήρα που περνά όλα τα στάδια του πόνου, της οργής, της απογοήτευσης και της λύτρωσης σα σε μία αρχαιοελληνική τραγωδία.
