H Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς - Η επιστροφή του Γιάννη Οικονομίδη – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

H Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς – Η επιστροφή του Γιάννη Οικονομίδη


Γράφει:

Πέντε χρόνια μετά τη ταινία του “Μικρό Ψάρι” αλλά και την μεγάλη επιτυχία του “Στέλλα Κοιμήσου” ο Κύπριος σκηνοθέτης και σεναριογράφος Γιάννης Οικονομίδης, επιστρέφει στην μεγάλη οθόνη με τη μαύρη κωμωδία “Η Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς”.

Πρόκειται για μία πικρή ερωτική ιστορία που διαδραματίζεται στην ελληνική επαρχία. Το σενάριο έχει επιμεληθεί από τον ίδιο μαζί με τους Χάρη Λαγκούση και τον Δημοσθένη Παπαμάρκο.

Η υπόθεση είναι η εξής. Σε μια μικρή πόλη της Ελλάδας, το ερωτικό πάθος διασταυρώνεται με την απληστία για το χρήμα, τα πτώματα αρχίζουν να στοιβάζονται το ένα μετά το άλλο και η “Ωραία Κοιμωμένη” Όλγα δεν θα μάθει ποτέ από τι πραγματικά έχει γλιτώσει.  

Το καστ απαρτίζεται από τους Βασίλης Μπισμπίκης, Βίκυ Παπαδοπούλου, Γιάννης Τσορτέκης, Στάθης Σταμουλακάτος, Βαγγέλης Μουρίκης, Γιώργος Γιαννόπουλος και Λένα Κιτσοπούλου.


Ο Οικονομίδης είναι ένας σκηνοθέτης που είτε σου αρέσει πολύ, είτε δεν σου αρέσει καθόλου. Δεν υπάρχει ενδιάμεσο στάδιο. Οι fans του τον ακολουθούν τυφλά. Οι εχθροί του αντιστέκονται σθεναρά. Ο ίδιος όμως δεν παίρνει θέση κινηματογραφικά. Δεν καταδικάζει καμία από τις 2 αυτές πλευρές. Για αυτό και το σινεμά του φαίνεται “δικό του”.

Από το Σπιρτόκουτο του 2002, στο Μικρό Ψάρι του 2014, και από εκεί στην “Μπαλάντα” του τώρα, ο Οικονομίδης δεν έχει ωριμάσει, γιατί μάλλον δεν το χρειαζόταν.

Τα βρισίδια και τα καντήλια, παραμένουν, αλλά για πρώτη φορά είναι τόσο εμφανές ότι τα χρησιμοποιεί σαν ρόλο, κι όχι μόνο για το σοκ value. Εκεί που άλλοι βλέπουν νατουραλισμό, εδώ φαίνεται να πηγαίνει ένα βήμα παραπάνω, και να εξερευνά τα όρια του υπερρεαλισμού. Λογικό. Αυτό που ξεκίνησε με το Σπιρτόκουτο, δηλαδή την μικροσκοπική απεικόνιση μιας οικογένειας σε κρίση, γιγαντώνεται και αφορά μία χώρα σε κρίση, η οποία όσα χρόνια κι αν περάσουν, θα συνεχίζει να είναι δέσμια του luben παρελθόντος της.

Γιατί για τον Οικονομίδη, η κρίση δεν είναι μόνο οικονομική. Είναι κοινωνική, ηθική, συναισθηματική, και πάνω από όλα κρίση, η οποία θα καταντήσει του ήρωές του να χλευάζουν την ίδια τους την υπόσταση. Χωρίς φυσικά να το ξέρουν. Αυτό είναι δώρο για το κοινό (του).

Και επειδή καμία ταινία δεν είναι τέλεια (μη λιθοβολείτε τον αρθρογράφο), σίγουρα η Μπαλάντα δεν είναι ένα αριστούργημα. Και δεν μιλάμε για το τεχνικό κομμάτι. Διότι εκεί η ταινία δίνει ρέστα.

Ο Οικονομίδης δεν έχει εξελιχθεί. Όχι ότι αυτό είναι απαραίτητα κακό. Είναι σαν τον παλιό καλό φίλο που έχεις να τον δεις 20 χρόνια, τον βλέπεις, αναφωνείς με ανακούφιση “Δεν έχεις αλλάξει καθόλου”, και μόλις φεύγει λες “Δεν έχει αλλάξει καθόλου”, με λίγη πικρία. Οι μανιέρες του είναι εμφανείς, πολλές από τις σεναριακές του δομές προβλέψιμες, άλλες δυνατές, άλλες αδιάφορες.

Το cast σίγουρα ήταν από τα καλύτερα, με τους Βίκυ Παπαδοπούλου, Γιάννη Τσορτέκη, Βασίλη Μπισμπίκη και Θοδωρή Κανδηλιώτη, να ξεχωρίζουν.

Η “Μπαλάντα” είναι από μίλια μακριά Γιάννης Οικονομίδης. Αν σου αρέσει, τρέχα. Αν όχι, πήγαινε αλλού. Και πάλι φίλοι.

 


Βαθμολογία Χρηστών


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Προβολές


Παίζεται σε: 0 αίθουσες
0 αίθουσες στην Αθήνα
0 αίθουσες στην Θεσσαλονίκη
0 αίθουσες στην Επαρχία


Η ταινία δεν παίζεται πλέον στις αίθουσες