Heaven adores you: Μια ταινία για τον Έλιοτ Σμιθ (Νύχτες Πρεμιέρας – Κριτική)
Είδος: |
|
Έτος παραγωγής: | 2014 |
Σκηνοθεσία: | Nickolas Dylan Rossi |
Σενάριο: | |
Ηθοποιοί: |
Γράφει:
Μετά την χτεσινή sold out επιτυχία του “20.000 Μέρες στη Γη” και το “Beautifull Noise” που εγκαινίασε το μουσικό διαγωνιστικό την προηγούμενη Πέμπτη, ακολουθεί τώρα η τρίτη συμμετοχή για το πρόγραμμα “Μουσική και Φιλμ” του φεστιβάλ. Η ταινία δια χειρός Nickolas Dylan Rossi επικεντρώνεται στον αδικοχαμένο δημιουργό Elliot Smith, σχεδιάζει με τρυφερότητα το πορτραίτο του και εξετάζει την επίδραση που άσκησε το έργο του τόσο στους fan του όσο και εν γένει στην μουσική.
Θα προβληθεί παρουσία του σκηνοθέτη του στον κινηματογράφο Odeon opera 1, σήμερα 23/9 στις 22:00 και θα επαναληφθεί αύριο 24/9 στο Δαναό 2 στις 18:οο επίσης παρουσία του δημιουργού του.
Ακόμα κι αν δεν είσαι οπαδός του Elliot Smith, ακόμα κι αν ακούς για πρώτη φορά τη μουσική του, δεν είναι δυνατόν να μην συγκινηθείς από την ευαισθησία αυτής της φιλμικής προσέγγισης του μύθου του.
Κρατώντας τόνους χαμηλούς ο σκηνοθέτης, ανάλογους και με τη μουσική του πρωταγωνιστή του, ντύνει το ντοκιμαντέρ του με όμορφες εικόνες του Portland, την αγαπημένη πόλη του Smith όπου ανδρώθηκε κι έκανε τα πρώτα του μουσικά βήματα. Χωρίς φανφάρες, περιγράφει την σταδιακή του ανέλιξη στη μουσική βιομηχανία, από τα πρώτα χρόνια του στη rock μπάντα “Heatmiser” μέχρι την σόλο καριέρα του και την υποψηφιότητα του στα βραβεία όσκαρ για το τραγούδι της ταινίας “Ο Ξεχωριστός Γουίλ Χάντινγκ”.
Φίλοι και συνεργάτες του, στέκονται μπροστά στην κάμερα και μιλάνε με ειλικρίνεια τόσο για τις αρετές του όσο και για την κατάθλιψη που τον βασάνιζε και τον οδήγησε τελικά στο αμφιλεγόμενο τέλος του. Με φανερή αγάπη και διακριτικότητα ο δημιουργός, πλέκει το εγκώμιο ενός πράου κι ευαίσθητου καλλιτέχνη που ακόμα κι αν δεν κατάφερε τελικά να ξεπεράσει τους προσωπικούς του δαίμονες, πρόλαβε να αφήσει πίσω του ένα αξιόλογο μουσικό έργο που ενθουσίασε τους ακροατές κι έγινε πηγή έμπνευσης για πολλούς μετέπειτα καλλιτέχνες.