Gone Girl (Tο κορίτσι που εξαφανίστηκε) - στις αίθουσες – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Gone Girl (Tο κορίτσι που εξαφανίστηκε) – στις αίθουσες

Είδος:
Έτος παραγωγής:
Σκηνοθεσία:
Σενάριο:
Ηθοποιοί: , , , , , , , , , ,
Βαθμολογία Χρηστών:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (7 votes, average: 3.86 out of 5)
Loading...

Η νέα ταινία του David Fincher (Fight Club, Seven, The Social Network) Gone Girl, έχει ήδη, μήνες πριν την κυκλοφορία της δημιουργήσει ένα τεράστιο hype και φήμες ότι θα είναι μία από τις ταινίες που θα μας απασχολήσουν στα Oscars.

Η ταινία βασίζεται στο βιβλίο της Gillian Flynn, που έγινε best seller και θεωρείται μεγάλη επιτυχία. Η υπόθεση περιλαμβάνει ένα ζευγάρι, τον Nick Dunne (Ben Affleck) και την γυναίκα του Amy (Rosamund Pike). Στην πέμπτη επέτειο του ευτυχισμένου γάμου τους, ο Nick αναφέρει στην αστυνομία την εξαφάνιση της Amy. Η υπόθεση δε θα αργήσει να πάρει μεγάλες διαστάσεις και να απασχολήσει πολύ τα μέσα ενημέρωσης, ενώ οι υποψίες πέφτουν στον ίδιο τον Nick, που αρνείται ότι έχει σκοτώσει την γυναίκα του.

download (1)

Στο σενάριο βρίσκουμε την ίδια την συγγραφέα του λογοτεχνικού Gone Girl, Gillian Flynn, η οποία έχει αλλάξει αρκετά πράγματα σε σχέση με το βιβλίο για την ταινία, ενώ υπόσχεται και ένα νέο τέλος για την ταινία.

Στην ταινία που θα κάνει πρεμιέρα στις ΗΠΑ στις αρχές Οκτώβρη, θα δούμε και τον Neil Patrick Harris (βλέπε Barney), ο οποίος μάλιστα θα μοιραστεί με την Rosamund Pike μία έντονη σκηνή sex, που όπως είπε, ο Fincher ήθελε να είναι πολύ ρεαλιστική λέγοντάς τους στα γυρίσματα το τι ακριβώς θα πρέπει να κάνουν (“θα βάλεις το πέος του στο στόμα της κλπ”). O Harris μάλιστα δήλωσε ότι ούτε καν που σκέφτηκε αυτός ή κάποιος άλλος το ότι στην πραγματική ζωή είναι gay.

Γιάννης Πατλάκας


gonegirl

Ο Ντέιβιντ Φίντσερ, που στο παρελθόν μας έχει χαρίσει σπουδαίες ταινίες όπως το «Fight Club», το «Social Network» και βέβαια το «Se7en», επιστρέφει στην μεγάλη οθόνη μετά την τηλεοπτική σειρά «House of Cards» και με πρωταγωνιστές τον Μπεν Άφλεκ και την Ρόζαμουντ Πάικ, μας οδηγεί μαεστρικά σε μία περιπέτεια μυστηρίου με συνεχείς ανατροπές. Βασιζόμενη στο μυθιστόρημα της Τζίλιαν Φλιν, η ταινία εξερευνά την σύγχρονη κουλτούρα των μέσων μαζικής ενημέρωσης, αλλά και την επιρροή που ασκούν στη δημιουργία της κοινής γνώμης και στον έλεγχο των στερεοτύπων…
Στην πέμπτη επέτειο του γάμου τους, ο Νικ Ντιούν (Μπεν Άφλεκ), δηλώνει στην αστυνομία ότι η γυναίκα του, Έιμι (Ρόζαμουντ Πάικ) έχει μυστηριωδώς εξαφανιστεί. Υπό την πίεση των αστυνομικών αρχών και των μέσων μαζικής ενημέρωσης, το πορτραίτο του Νικ ως ευτυχισμένου άντρα αρχίζει να καταρρέει. Σύντομα τα ψέματα του, οι απάτες του και η παράξενη συμπεριφορά του, κάνει τους πάντες να αναρωτιούνται: Μήπως ο Νικ Ντιούν είναι αυτός που σκότωσε τη γυναίκα του;
Ο Ντέιβιντ Φίντσερ επιστρέφει στην ενεργό δράση και με πρωταγωνιστές τον Μπεν Άφλεκ και την Ρόζαμουντ Πάικ μας οδηγεί σε μία άγρια διαδρομή που εξερευνά την σύγχρονη κουλτούρα των μέσων ενημέρωσης αλλά την ίδια στιγμή, εισέρχεται στα πιο κρυφά και σκοτεινά μέρη των ανθρώπινων κοινωνικών σχέσεων και του γάμου.
Έχοντας ως οδηγό το κλασσικό βιβλίο της Τζίλιαν Φλιν – το οποίο εκδόθηκε για πρώτη φορά στις Η.Π.Α. τον Ιούνιο του 2012 και πολύ σύντομα κατέκτησε την πρώτη θέση στα best seller της εφημερίδας New York Times – το φιλμ αντλεί τη θεματολογία του μέσα από τις κάλπικες υποσχέσεις, τα πάθη των ανθρώπων και τις αναπόφευκτες πλάνες που προκύπτον από την κατασκευή επίπλαστων ειδώλων…
Ο δυο φορές υποψήφιος για Όσκαρ Αμερικανός σκηνοθέτης, που έχει υπογράψει μερικές από τις μεγαλύτερες κινηματογραφικές επιτυχίες των τελευταίων δεκαετιών, υπεύθυνος για κλασσικά πλέον κινηματογραφικά αριστουργήματα όπως το «Se7en» του 1995, το «Fight Club» του 1999, αλλά και φιλμ όπως το «The Social Network» του 2010, «Η Απίστευτη Ιστορία του Μπέντζαμιν Μπάτον» του 2008 και το «Zodiac» του 2007, επιστρέφει δυναμικά.
«Οι άνθρωποι γελάνε και διασκεδάζουν στο σινεμά όταν βλέπουν κάτι αληθινό», αναφέρει σχετικά ο Ντέιβιντ Φίντσερ και συμπληρώνει: «αυτό είναι που τους απελευθερώνει από το καβούκι τους, όταν κλείνονται μέσα σε μια θεοσκότεινη αίθουσα. Αν επιλέξεις τους κατάλληλους ανθρώπους για να κουβαλήσουν το μήνυμα – και τους ενθαρρύνεις να ανακαλύψουν την ανθρώπινη διάσταση σε όλο αυτό – τότε μόνο μπορείς να “φυτέψεις” τη ζωή σ’ ένα πρότζεκτ.»
Το ζευγάρι που συναντάμε στο επίκεντρο των γεγονότων, είναι ο πρώην Νεοϋορκέζος συγγραφέας Νικ Νταν και το αλλοτινό δημοφιλές κορίτσι και σύζυγός του Νικ πλέον, Έιμι, που μετακόμισαν πρόσφατα στις μεσοδυτικές πολιτείες. Οι δυο τους, έχουν όλες τις περγαμηνές και τα φόντα για να αποτελέσουν το τέλειο δείγμα σύγχρονης συζυγικής ευτυχίας και γαλήνης.
Όμως εντελώς ξαφνικά, η Έιμι εξαφανίζεται κατά την ημέρα της 5ης επετείου του γάμου τους αφήνοντας να φανούν οι πρώτες ρωγμές στη σχέση και αποκαλύπτοντας σταδιακά έναν λαβύρινθο σκοτεινών σημείων και μυστικών που επισκιάζουν την επιφάνεια της καλογυαλισμένης τους μέχρι τότε και επίπλαστης, ευτυχίας.
Ο Νικ μετατρέπεται σε βασικό ύποπτο της εξαφάνισης, μ’ ένα πέπλο μυστηρίου να καλύπτει την αλλόκοτη συμπεριφορά του. Ενώ η Έιμι γίνεται αντικείμενο εκμετάλλευσης για τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, τα οποία την αναζητούν – ζωντανή ή νεκρή, δεν έχει σημασία – προκειμένου να ταΐσουν τα αδηφάγα ένστικτα του διψασμένου για αποκαλύψεις, κοινού.
«Η επιλογή του καστ μιας ταινίας είναι παρόμοια διαδικασία με το να διαλέγεις παίκτες για μια ομάδα μπάσκετ. Στη δική μας περίπτωση, ας πούμε πως ο Μπεν Άφλεκ είναι ο πλέι μέικερ (πόιντ γκαρντ). Οφείλει να τροφοδοτεί την πλοκή. Στο βιβλίο η ροή είναι περισσότερο του στιλ “είπε εκείνη” και “είπε αυτός”, ενώ στην ταινία η εξέλιξη δίνεται από γεγονότα που έχουν βιώσει οι ήρωες. Είναι κάπως πιο υποκειμενικό. Δεν έχεις τις λέξεις μπροστά σου να σου δηλώσουν τα πάντα, οπότε πρέπει ο ηθοποιός να είναι φοβερά επιδέξιος. Είναι σαν ένα τρισδιάστατο σκάκι.» – Ντέιβιντ Φίντσερ
Όπως ο Νικ και η Έιμι προσωποποιούν την πεμπτουσία του ρομαντικού ζεύγους, έτσι και η εξαφάνιση της Έιμι έχει όλα τα σημάδια ενός εμβληματικού αμερικανικού εγκλήματος. Μόνο που πολύ σύντομα, η περίφημη εξαφάνιση μετατρέπεται σε δωμάτιο με καθρέφτες, όπου τα δελεαστικά και άγρια μυστικά οδηγούν σε νέα, πιο ελκυστικά και πιο επικίνδυνα πάθη.
Τα γεγονότα που εκτυλίσσονται είναι πολλές φορές σοκαριστικά και γεμάτα επιπλοκές, όμως τα σημαντικά ερωτήματα που προκύπτουν μέσα από τις πιο ανεξέλεγκτες εξελίξεις που παρακολουθούμε με κομμένη την ανάσα, είναι τα πλέον προφανή: Ποιος είναι τελικά ο Νικ και η Έιμι και κατά πόσο είμαστε παγιδευμένοι σε ανθρώπινες σχέσεις χτισμένες σε σαθρές και επισφαλείς βάσεις ψέματος και συμβατικής υποκρισίας;
download
Η ταινία παρά την μεγάλη χρονική της διάρκεια (149 λεπτά) καταφέρνει μέσα από αλλεπάλληλες ανατροπές να κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον του θεατή. Ο Φίντσερ μας μεταφέρει γι’ ακόμη μία φορά στο δικό του μυστηριώδες και ελκυστικό σύμπαν που δικαίως τον καθιέρωσε ως έναν από τους σημαντικότερους κινηματογραφικούς δημιουργούς της γενιάς του.
Το μόνο ίσως μελανό σημείο του φιλμ, βρίσκεται στο κάστινγκ… Ο Μπεν Άφλεκ φαντάζει λίγος για έναν τέτοιο ρόλο, ενώ ακόμα κι ο ταλαντούχος Νιλ Πάτρικ Χάρις φαίνεται εδώ να βρίσκεται σε αμηχανία. Μοναδική διασωθείς η πρωταγωνίστρια Ρόσαμουντ Πάικ, που καταφέρνει έστω και οριακά να κρατήσει τις ισορροπίες και να υπηρετήσει ικανοποιητικά το όραμα του σκηνοθέτη…
«Ο Ντέιβιντ ερμηνεύει τα γραφόμενα της Τζίλιαν και η Τζίλιαν λαμβάνει την ερμηνεία του και την ξαναμεταφέρει στο χαρτί. Κάπως έτσι ένιωθα όταν διάβαζα το σενάριο», αναφέρει ο πρωταγωνιστής, Μπεν Άφλεκ και συμπληρώνει: «Μέσα από αυτή τη διαδικασία, νιώθεις να προστίθεται ακόμη μεγαλύτερη οξύνοια στο περιεχόμενο, ακόμη περισσότερο σαρδόνιο χιούμορ καθώς επίσης και πολύ περισσότερες βασικές, ακρογωνιαίες, διαπιστώσεις. Είναι “τόσο Φίντσερ” το συγκεκριμένο πρότζεκτ που μπορεί να είναι ταυτόχρονα αναζωογονητικό και φοβερά αστείο.»
Η καινούργια ταινία του Ντέιβιντ Φίντσερ «Το Κορίτσι που Εξαφανίστηκε» (Gone Girl – 2014) αποτέλεσε την επίσημη ταινία λήξης του φετινού επετειακού 20ού Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας – Νύχτες Πρεμιέρας, που ολοκληρώθηκε πριν από μερικές ημέρες.
Γιώργος Ρούσσος


 

Θα μπορούσαμε να αφιερώσουμε σελίδες ολόκληρες, σχολιάζοντας την ανατρεπτική πλοκή και τους πολυεπίπεδους χαρακτήρες που μας σύστησε το τελευταίο δημιούργημα του Fincher. Δεν θα το κάνουμε όμως, γιατί τότε θα ‘πρέπει να σας χαλάσουμε πολλές από τις εκπλήξεις που επιφυλάσσει τούτο το καθηλωτικό θρίλερ. Κι αυτό θα ήταν μεγάλο κρίμα, καθώς η βασική ανατροπή που συναντάμε στην μέση της αφήγησης, αποτελεί μια από τις κύριες ατραξιόν της ταινίας. Κι επειδή όπως κάθε φιλμ του David Fincher λειτουργεί καλύτερα όταν το βλέπεις χωρίς να είσαι προετοιμασμένος για το τι θα δεις, θα περιοριστούμε σε μια πολύ σύντομη περίληψη της υπόθεσης.

Ο Νick και η Amy είναι ένα φαινομενικά υποδειγματικό νεαρό παντρεμένο ζευγάρι που ετοιμάζεται να γιορτάσει την πέμπτη επέτειο του γάμο του. Η γιορτινή μέρα όμως εξελίσσεται σε εφιάλτη όταν ο Nick γυρίζοντας σπίτι, αντί να συναντήσει την όμορφη σύζυγο του, θα βρεθεί αντιμέτωπος με μια παράξενη σκηνή εγκλήματος, της οποίας τα στοιχεία μαρτυρούν πως η Αmy είτε έπεσε θύμα ενός στυγερού δολοφόνου ή , στην καλύτερη περίπτωση, ενός αδίστακτου απαγωγέα. Η μυστηριώδης εξαφάνιση της λοιπόν, γίνεται αφετηρία μιας περίπλοκης αστυνομικής έρευνας, ενώ ταυτόχρονα προκαλεί φρενίτιδα στα MME, καθώς η Amy τυγχάνει γόνος δυο δημοφιλών συγγραφέων και ταυτόχρονα πηγή έμπνευσης μιας υπερεπιτυχημένης σειράς παιδικών βιβλίων.

Εξαρχής λοιπόν βλέπουμε πως το σενάριο της  Gillian Flynn, που είναι ταυτόχρονα και συγγραφέας του ομώνυμου μυθιστορήματος, προσφέρει στο Fincher όλα τα απαραίτητα υλικά για ένα  κλασσικό whodunit , η εξέλιξη του οποίου όμως σύντομα παίρνει μια πολύ πιο πρωτότυπη κατεύθυνση. Και παρόλο που το μεγάλο twistέρχεται νωρίς το ενδιαφέρον του θεατή μένει αμείωτο, τόσο γιατί ο Fincherείναι μάστορας της αφήγησης, όσο και γιατί το έργο που έχει στα χέρια του διαθέτει μερικούς από τους πιο ενδιαφέροντες χαρακτήρες που έχουμε δει στο σινεμά τα τελευταία χρόνια.

Από αυτούς η Amy της Rosamound Pike κερδίζει με ευκολία τα πρωτεία. Η ηθοποιός που εδώ και μια δεκαετία χτίζει μια πολύ ενδιαφέρουσα φιλμογραφία, που περιλαμβάνει κυρίως δεύτερους ρόλους, εδώ βρίσκει επιτέλους την ευκαιρία να λάμψει ως πρωταγωνίστρια πάνω σε έναν ιδιαίτερο κι απολαυστικό γυναικείο χαρακτήρα που θα λατρέψετε (ή θα λατρέψετε να μισείτε!).GONE GIRL

Εξαιρετική δουλειά όμως κάνουν και οι υπόλοιποι ηθοποιοί οι οποίο δίνουν κατά μαγικό τρόπο όλοι μαζί τις καλύτερες ερμηνείες της μέχρι τώρα καριέρας τους. Ο Ben Affleck στον πρώτο ανδρικό ρόλο αποδεικνύει πως δεν είναι τυχαία ένας από τους πιο δημοφιλής Αμερικάνους αστέρες, o Neil Patrick Harris του “How I Met Your Mother” εκμεταλλεύεται τη δυνατότητα να μας πείσει πως μπορεί να είναι κάτι πολύ παραπάνω από comic relief, ο Tyler Perry δίνει μια αξιόλογη ερμηνεία κόντρα στη μετριότητα που μας έχει συνηθίσει,  η Κim Dickens στο ρόλο της  ντεντέκτιβ κερδίζει την αμέριστη προσοχή μας στις σκηνές της, ενώ και η Carrie Coon, που γνωρίσαμε φέτος από το “The Leftovers” του HBO, στέκεται ικανότατη στο ύψος των περιστάσεων που απαιτεί το μεγαλεπήβολο κινηματογραφικό της ντεμπούτο.

Όλο αυτό το καταπληκτικό επιτελείο λοιπόν υποστηρίζει ιδανικά το όραμα του Fincher, που μας χαρίζει ίσως την πιο διασκεδαστική ταινία της καριέρας του. Κι ενώ τον έχουμε συνηθίσει πιο στυλάτο και πιο σκοτεινό, στο “Gone Girl” επιχειρεί ένα άνοιγμα και στην μαύρη κωμωδία, το οποίο φαίνεται να απολαμβάνει ιδιαιτέρως και μαζί του κι εμείς. Κι ενώ η διάρκεια της ταινία που αγγίζει τις δυόμιση ώρες φαντάζει αποτρεπτική, δεν υπάρχει λεπτό σ’αυτό το χορταστικό θρίλερ που θα βαρεθείς.  Όχι, μόνο γιατί o δημιουργός του ξέρει να παίζει στα δάχτυλα τους κανόνες τους είδους, αλλά γιατί ταυτόχρονα έχει να κάνει και μερικές πολύ ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις πάνω στην φύση και τις συνθήκες του έγγαμου βίου, που με το χρόνο μετατρέπει το ερωτευμένο ζευγάρι σε σαρκοβόρα τέρατα έτοιμα να κατασπαράξουν το ένα το άλλο.

Γιώργος Καστέλλης

Θυμηθείτε το πρώτο trailer:

Ένα ακόμη, σκοτεινό trailer!