Focus – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr
Είδος: , ,
Έτος παραγωγής:
Σκηνοθεσία: ,
Σενάριο: ,
Ηθοποιοί: , ,
Βαθμολογία Χρηστών:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Το δημιουργικό δίδυμο των Glenn Ficarra και John Requa μας συστήθηκε τo 2009 με το συμπαθέστατο “I Love you Phillip Morris”, και μας απασχόλησε εκ νέου το 2011 με την αδικαιολόγητα υπερτιμημένη κομεντί “Crazy, Stupid, Love”. Προς τιμήν τους, βέβαια, ήταν υπεύθυνοι μόνο για την σπιρτόζικη σκηνοθεσία της και όχι  για το ευτελές σενάριο της.  Για την μετριότητα βέβαια της τρίτης κοινής τους δημιουργίας, που τιτλοφορείται “Focus” και βγαίνει σήμερα στις ελληνικές αίθουσες, είναι υπόλογοι αποκλειστικά οι ίδιοι, καθώς εκτός του ότι βρίσκονται πίσω από το σκηνοθετικό τιμόνι της, υπογράφουν και το σενάριο της.

H πλοκή περιστρέφεται γύρω από έναν γοητευτικό βετεράνο απατεώνα (Will Smith), ο οποίος παίρνει υπό την προστασία του μια φιλόδοξη νεαρά (Margot Robie)  που δείχνει να διαθέτει ανάλογο ταλέντο στην εξαπάτηση, με τον μέντορα της. Τρία χρόνια αργότερα κι ενώ έχει προηγηθεί ένα άδοξο ρομάντζο μεταξύ τους, τα «επαγγελματικά τους σχέδια» θα τους φέρουν ξανά αντιμέτωπους. Φυσικά η ερωτική ένταση, που εκκρεμεί ακόμα ανάμεσα τους, και η εκδικητική τους διάθεση θα κάνουν την επανένωση τους ακόμα πιο εκρηκτική.

focus-trailer

Δεν χρειάζεται να είσαι μέντιουμ για να προβλέψεις τις ανατροπές που η ταινία φυλάει σαν άσσους στο μανίκι της.   Δεν είναι δύσκολο  επίσης να μαντέψεις και πότε ακριβώς θα σκάσουν μία μία απο ‘κεί.  Αυτό που μάλλον είναι δύσκολο, είναι να είσαι σεναριογράφος και ν’ αποδεχτείς πως τέτοια τερτίπια εντυπωσίαζαν το πολύ μέχρι το 1998. Από εκεί και πέρα το κοινό πονήρεψε κι  έπαψε να θεωρεί αυτομάτως έξυπνο οποιοδήποτε μπαράζ ανατροπών άφηνε πίσω του μια διάτρητη πλοκή. Το “Focus” είναι ακριβώς μια τέτοια περίπτωση ταινίας, που στην υπερβολική της προσπάθεια να φανεί έξυπνη, καταντά ολότελα χαζή.

Πιθανόν αυτό να μην είναι σπουδαίο πρόβλημα για όσους το αντιμετωπίσουν σαν μια ανάλαφρη κομεντί. Για ‘κείνους όμως που η κινηματογραφική έξοδος δεν είναι απλά άλλοθι για καταναλώση ποπ κορν, το “Focus” δεν διαθέτει τίποτα ενδιαφέρον να επιδείξει. Αντιθέτως είναι ικανό να εξοργίσει το σκεπτόμενο θεατή, με τις απιθανότητες που σερβίρει σαν ρεαλιστικά ενδεχόμενα και την θρασύτατη προσδοκία των σεναριογράφων να τις λάβουμε σαν τεκμήριο της ευφυΐας τους.

Οι πρωταγωνιστές του από την άλλη, που πλασάρονται και ως το πιο δυνατό χαρτί της ταινίας, είναι  μεν αδιαμφισβήτητα γοητευτικοί, αλλά ο καθένας μόνος του. Πιο πολύ ηλεκτρισμός, βλέπεις, μπορεί να παραχθεί ανάμεσα σ’ ένα μπαλόνι και σ’ ένα πουλόβερ, παρά ανάμεσα στον μονίμως αυτοθαυμαζόμενο Will Smith και την όποια άτυχη συμπρωταγωνίστρια του. Ευτυχώς για τη Margot Robie, η ίδια διαθέτει αρκετό μπρίο ώστε να κερδίσει την προσοχή του κοινού, ακόμα κι αν ο συμπρωταγωνιστής της φαίνεται πιο πολύ γοητευμένος με το είδωλο του παρά μαζί της.

Γιώργος Καστέλλης