Blind – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr
Είδος:
Έτος παραγωγής:
Σκηνοθεσία:
Σενάριο:
Ηθοποιοί: , ,
Βαθμολογία Χρηστών:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Η ταινία έχει κερδίσει βραβεία σε διάφορα διεθνή φεστιβάλ, μεταξύ των οποίων η φετινή Berlinale και το Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Sundance. Τώρα θα κάνει πρεμιέρα και στη χώρα μας, στα πλαίσια του 20ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας – Νύχτες Πρεμιέρας.

Πρόκειται για ένα δράμα σε συμπαραγωγή Νορβηγίας/Ολλανδίας, γραμμένο και σκηνοθετημένο από το Νορβηγό Eskil Vogt, του οποίου αποτελεί την πρώτη σκηνοθετική απόπειρα σε φιλμ μεγάλου μήκους.

Η ταινία ακολουθεί τη ζωή της τυφλής Ingrid (Ellen Dorrit Petersen), που ζει με τον άντρα της Morten (Henrik Rafaelsen). Κάθε φορά που ο Morten φεύγει από το σπίτι, η Ingrid πηγαίνει και κάθεται μπροστά από το παράθυρο με ένα φλιτζάνι τσάι, ακούγοντας ραδιόφωνο ή απλώς τους ήχους που την περιβάλλουν. Ο φόβος της εξόδου από το διαμέρισμα όλο και μεγαλώνει. Υποψιάζεται ότι ο σύζυγός της μερικές φορές μένει στο σπίτι κρυφά, για να δει τι κάνει. Ή ίσως κάνει chat με την ερωμένη του, ενώ κάθεται δίπλα της στο κρεβάτι, προσποιούμενος ότι απαντά στα email του.

Του Einar (Marius Kolbenstvedt) του αρέσει το πορνό και οι γυναίκες με μακριά μαλλιά, αλλά είναι πολύ ντροπαλός για να πλησιάσει κάποια. Η Elin (Vera Vitali) μένει απέναντί του και δεν έχει κανένα δικό της άνθρωπο, παρά μόνο το παιδί της που περνά τον περισσότερο χρόνο του με τον πατέρα του.

Η ζωή της Ingrid είναι άρρηκτα δεμένη με τις ζωές των δύο αυτών ανθρώπων: συμμερίζονται τους φόβους της, και σε ένα σημείο μέχρι και την τύφλωσή της. Η Ingrid έχει επίγνωση των σεξουαλικών επιθυμιών του Einar και της Elin, και η Elin είναι εξοικειωμένη με τις προτιμήσεις της Ingrid. Ή μήπως αυτοί οι δύο άνθρωποι είναι απλώς αποκυήματα της φαντασίας της;

Μάρω Κακοσίμου


Blind-628x348

Σε έναν κόσμο σχεδόν ονειρικό χτίζονται οι αλληλοσυγκρουόμενες σκέψεις της πρωταγωνίστριας, που μέσα στην ανασφάλειά της δεν μπορεί να ελέγξει. Η πραγματικότητα που βιώνει της έχει δημιουργήσει φοβίες καθώς σιγά σιγά συνειδητοποιεί τη μοναξιά της μέσα σ’αυτό το απέραντο σκοτάδι. Χαρακτήρες που έχει πλάσει μόνη της σε ένα υποτιθέμενο μυθιστόρημα, αναγκάζονται να υποφέρουν κάθε αρνητικό συναίσθημα που η Ingrid θέλει να προβάλλει πάνω τους για να το ξεφορτωθεί. δημιουργεί λοιπόν ένα κλίμα απαισιοδοξίας, απομόνωσης και παραίτησης και γελά με το να τους φαντάζεται να υποφέρουν. Καλύτερα οι άλλοι παρά εκείνη, ενώ παράλληλα απομακρύνεται από τον Morten.

blind-sundance-1

Φαντασιώσεις παίρνουν σάρκα και οστά. Η ντροπή και η ταπείνωση προβάλλονται έναντι της επιφυλακτικότητας. Η Ingrid αντιλαμβάνεται πως ο άντρας της της συμπεριφέρεται διαφορετικά, πως η κατάστασή της θα γεννά τον οίκτο στους γύρω της.

Ο Eskil Vogt κατάφερε με μεγάλη ευρηματικότητα να αναπαραστήσει το συναισθηματικό κόσμο ενός ανθρώπου που οι συνθήκες, εδώ η υγεία, τον αποκόβουν από τις χαρές τις ζωής. Ακόμα και το πιο χαρμόσυνο γεγονός, μια εγκυμοσύνη φοβίζει τη Ingrid που πια θεωρεί τον εαυτό της αδύναμο να αναλάβει ευθύνες, ανίκανο ακόμη και να περπατήσει μέσα στο σπίτι. Αλλά είναι αρκετά μεγάλο το σοκ ώστε να της επαναφέρει την πίστη στην ευτυχισμένη ζωή που είχε χτίσει. Σκηνοθετικά τρικ συνοδεύουν τις εικόνες που το μυαλό της προβάλλει, κι εμείς βλέπουμε μέσα από τα μάτια της, όσα αυτά μπορούν να ανακαλέσουν ή να αναπαράγουν. Ο τολμηρός χαρακτήρας της ηρωίδας σκιαγραφείται παντού, κάθε πλάνο είναι και μια πτυχή του χαρακτήρα της, από το θράσος μέχρι την αμφιβολία. Οι Ellen Dorrit Petersen και Henrik Rafaelsen φαίνεται να έχουν πολύ καλή χημεία, σε κάθε έκφραση της σχέσης τους, είτε βρίσκονται σε διάλυση είτα είναι ακόμη ερωτευμένοι όπως πρώτα.

Το Blind συμμετέχει στο Διεθνές Διαγωνιστικού του 20ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας, και σίγουρα θα τραβήξει τα βλέμματα.

Δάφνη Ράλλη

Blind-Ellen-Dorit-Peterson-Henrik-Rafaelson


Μία από τις καλύτερες ταινίες του Διαγωνιστικού Τμήματος του 20ού Διεθνούς Κινηματογραφικού Φεστιβάλ της Αθήνας – Νύχτες Πρεμιέρας, κυκλοφορεί αυτή την εβδομάδα στις Κινηματογραφικές Αίθουσες. Ο λόγος για το φιλμ «Στο Σκοτάδι» (Blind) του Έσκιλ Βογκτ, από τη Νορβηγία, που τιμήθηκε με το Βραβείο Σεναρίου κι έχει ως πρωταγωνίστριά του την υπέροχη Έλεν Ντόριτ Πίτερσεν (Ellen Dorrit Petersen), σε μία μαγευτική ερμηνεία…
Στην πρώτη του μεγάλου μήκους σκηνοθετική προσπάθεια, ο διακεκριμένος Νορβηγός σεναριογράφος Εσκιλ Βογκτ αφήνει κατά μέρος τη σταθερά επιτυχημένη συνεργασία του με τον Γιόακιμ Τρίερ («Reprise», «Όσλο, 31 Αυγούστου») για να αποτυπώσει έναν μοναδικό, δικό του κόσμο πραγματεύοντας ένα ιδιαίτερο θέμα, μέσα από προβληματικές καταστάσεις, αλλά και χιούμορ.
Η Ίνγκριντ (Έλεν Ντόριτ Πίτερσεν), έχοντας πρόσφατα χάσει την όρασή της αποσύρεται στην ασφάλεια του σπιτιού της. Είναι το μοναδικό μέρος που αισθάνεται ότι έχει τον έλεγχο, μόνη της με τον σύζυγό της και τις σκέψεις της. Παράλληλα, ο εθισμένος στην πορνογραφία, μοναχικός γείτονας της φαίνεται να στρέφει την προσοχή του σε μια νεαρή κοπέλα που ζει στο απέναντι κτήριο.
Η ηρεμία της Ίνγκριντ σύντομα διακόπτεται όταν ξεκινά να διαισθάνεται στο διαμέρισμά την παρουσία του άντρα της, στιγμές που εκείνος θα έπρεπε να είναι στο γραφείο. Βρίσκεται όμως πράγματι εκεί; Κι αν ναι, γιατί να την παρακολουθεί σιωπηλά; Τα πραγματικά προβλήματα της Ίνγκριντ δεν βρίσκονται πλέον μόνο πέρα από τους τοίχους του σπιτιού, καθώς σύντομα οι φαντασιώσεις και ο φόβος την κυριεύουν…
Υπέροχο το σενάριο του Έσκιλ Βογκτ, (Oslo, 31. August – 2011), όπου εδώ περνά για πρώτη φορά πίσω από την κάμερα και μας παρουσιάζει ένα ολοκληρωμένο και ιδιαίτερα αξιόλογο φιλμ. Στο σκηνοθετικό του ντεμπούτο, ο Νορβηγός δημιουργός μεταφέρει με ειλικρίνεια αλλά και με διάσπαρτες δόσεις χιούμορ, το ζήτημα της σταδιακής απώλειας όρασης της πρωταγωνίστριας του.
Ο συνσεναριογράφος της πολυβραβευμένης ταινίας «Όσλο, 31 Αυγούστου», με οδηγό την υπέροχη φωτογραφία του Θύμιου Μπακατάκη (Κυνόδοντας) και εκμαιεύοντας μία συγκλονιστική ερμηνεία από την πρωταγωνίστρια του Έλεν Ντόριτ Πίτερσεν (Ellen Dorrit Petersen), καταφέρνει να κερδίσει τον θεατή και να τον εισαγάγει στον δικό του κόσμο και «Στο Σκοτάδι» (Blind).
Αξίζει να σημειώσουμε ότι ο Έσκιλ Βογκτ (Eskil Vogt) έχει δηλώσει σχετικά με το φιλμ, πως βασική του φιλοδοξία ήταν να δημιουργήσει μια ειλικρινή ταινία την οποία θα ήθελε και ο ίδιος να παρακολουθήσει –  «κάτι αναπάντεχο, έξυπνο και διασκεδαστικό».
Στην επίτευξη του στόχου αυτού συνέβαλε σημαντικά το καταξιωμένο νορβηγικό και σουηδικό καστ του φιλμ και η έμφαση στην υποκριτική προετοιμασία των ηθοποιών. Είναι χαρακτηριστικό ότι η πρωταγωνίστρια Έλεν Ντόριτ Πίτερσεν δούλεψε για μήνες με ειδικούς θεραπευτές καθώς και ανθρώπους με απώλεια όρασης προκειμένου να μπορέσει να διεισδύσει στον χαρακτήρα της Ίνγκριντ…
Η ταινία «Στο Σκοτάδι» (Blind) του Έσκιλ Βογκτ, πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα της τον Ιανουάριο στο Sundance Film Festival, όπου και απέσπασε το Βραβείο Καλύτερου Σεναρίου. Στη συνέχεια ταξίδεψε σε κορυφαία διεθνή φεστιβάλ, όπως του Βερολίνου όπου και τιμήθηκε με το Βραβείο “Label Europa Cinemas”.
Στην Ελλάδα είχαμε την ευκαιρία να την απολαύσουμε στο Διαγωνιστικό Τμήμα του 20ού Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας – Νύχτες Πρεμιέρας, όπου και κέρδισε το Βραβείο Σεναρίου. Από την Πέμπτη 9 Οκτωβρίου η ταινία θα προβάλλεται στις κινηματογραφικές αίθουσες, σε διανομή της Strada Films.
Γιώργος Ρούσσος