Hign Infidelity #264: Hairy Situation - Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Hign Infidelity #264: Hairy Situation

High Infidelity | 5-12-2013 |

Κάθε λίστα είναι καθαρά προσωπική υπόθεση. Υπάρχουν στιγμές όμως που ξεπερνά ακόμη και την αυτοαναφορά, αγγίζοντας την ψυχανάλυση και τις παρυφές του ασυνείδητου, μιας οντότητας που εκδηλώνεται πεισματικά μέσα από χιλιάδες πόρους δέρματος που κανονικά έπρεπε να μείνουν κλειστοί για πάντα.

Ίσως να φταίει που τα βράδια γίνομαι λυκάνθρωπος, αλλά, με αφορμή το Runaway Day του Δημήτρη Μπαβέλλα, ορίστε 10 ανορθόδοξα μαλλιαροί ηθοποιοί σε τολμηρές εμφανίσεις, που γέννησαν και σκότωσαν φαντασιώσεις πληγώνοντας ανεπανόρθωτα τον αμφιβληστροειδή.

(Επειδή κι εγώ και τα παιδιά εδώ στο site θέλουν να βάζουν φωτογραφίες στα κείμενα, για να μην μας κλείσουν φυλακή στις εικόνες εκτυλίσσεται ένα διαφορετικό High Infidelity, με 10 κινηματογραφικά στιγμιότυπα που εξύμνησαν την ανθρώπινη τρίχα. Κι ο Θεός βοηθός.)

10. Ο νεαρός Chuck Norris

Μένουμε στο νεαρό γιατί μετά μαζεύτηκε. Απόδειξη ότι η τρίχα δεν έρχεται μόνο με τα κιλά και το γήρας. Ακόμη κι οι Θεοί έχουν περίσσευμα μαλλιού, κοσμητικό χαρακτηριστικό που μπορεί να αποδειχθεί καθοριστικό μειονέκτημα στη χούφτα ενός άξιου αντιπάλου. Ο Bruce Lee βγάζει την κρίσιμη άμυνα τραβώντας τις τρίχες απ’ το αρρενωπό στέρνο του Chuck Norris, τις φυσάει απ’ το χέρι του για να μην τον γαργαλάνε και αρχίζει την αντεπίθεσή του. Μια τιτανομαχία με φόντο το Κολοσσαίο που λαμβάνει χώρα στο Way of the Dragon.

Στην εικόνα: ο Mike Myers δείχνει το σωστό και το λάθος, το αρρενωπό και το αθεράπευτα σέξι στην καθοριστική για την καριέρα του τριλογία των Austin Powers. Ο καλός Powers έχει πλούσια την κόμη κι ένα θάμνο κολλημένο στο στέρνο, ο κακός Dr. Evil δεν έχει ίχνος τρίχας πάνω του και ο άσχημος στα όρια του αηδιαστικού Fat Bastard είναι ένας νάρκισσος μεγάλου κυβισμού, που μόνο αφού αδυνατίσει λίγο προσέχεις την περιποιημένη γούνα που καλύπτει διακριτικά λωρίδες του πελώριου κορμιού του.

austinpowers

9. Ο σπανομαλλιαρός James Caan

Απ’ την οργή της Θεάς των ξωτικών Βαλέρια δεν γλιτώνουν ούτε οι κλασικοί. Ο δεύτερος πιο αγαπημένος γιος του Vito Corleone λανσάρει με επιτυχία το τρίπτυχο τρικό-τιράντα-over the shoulder τριχοφυία. Ο James Caan, που ενσαρκώνει τον Santinο, είχε ξεκινήσει μια δεκαετία πιο πριν την καριέρα του, χτίζοντας credibility στο αρρενωπό του look, δηλαδή την λιγερή κορμοστασιά και το δασύτριχο στήθος. Οι εμφανίσεις του με ανοιχτό πουκάμισο στο Lady in a Cage και τα αλλεπάλληλα topless του στα 70’s άφησαν πίσω του μυριάδες αναστεναγμούς, εμείς όμως θα μείνουμε στην παρασπονδία του Godfather.

Στην εικόνα: Περισσότερο το όνομα παρά η χάρη, αλλά το Hair του Milos Forman δεν θα μπορούσε να λείπει από τη λίστα. Η κληρονομιά των hippies -ένα μάτσο τρίχες δηλαδή- πακεταρισμένη σε ένα musical που κατάφερε να κάνει δις θραύση στο Broadway (όχι τόσο στην εποχή του, όσο στην σχετικά πρόσφατη επανέκδοσή του από την Diane Paulus). Let the Sun Shine In και τα μυαλά στη σταφυλοδόχο.

hair musical poster

8. O furball Danny DeVito

Ο ιδιοκτήτης και τελετάρχης του τσίρκου κρύβει ένα φρικτό μυστικό. Ευτυχώς για τον τυχοδιώκτη Ed Bloom, το ανακαλύπτει πριν να είναι πολύ αργά, και μαζί μαθαίνει ό,τι χρειάζεται να ξέρει για το κορίτσι που πάγωσε το χρόνο του κι έκλεψε την καρδιά του. Το Big Fish ήταν η τρίτη συνεργασία του Danny DeVito με τον Tim Burton. Ήταν η πρώτη φορά όμως που ο πρώτος ξεγυμνώθηκε ψυχή και σώμα για χάρη του δεύτερου, σε ένα μοναδικά απολογητικό στιγμιότυπο και σε ένα βλέμμα που σφραγίζει το δεύτερο κεφάλαιο στις φανταστικές περιπέτειες του Bloom.  Ένα πρότερο πλάνο στην πλάτη του DeVito θα αρκούσε για να προδώσει το λυκανθρωπισμό του αρκετά πιο νωρίς και θα γλίτωνε στο φουκαρά το McGregor τα τρία χρόνια που ξόδεψε στο τσίρκο…

Στην εικόνα: Τέσσερα χρόνια πριν το Hair, η Αμερική αναγνωρίζει ένα αναπάντεχο hit στο Shampoo (του οποίου ο αρχικός τίτλος παρεπιπτόντως ήταν Hair, άλλαξε όμως για να αποφευχθεί η σύγχυση με το musical). H ταινία είναι αποτέλεσμα ισόποσης σύμπραξης τριών ασύδοτα δημιουργικών δυνάμεων της εποχής: του Warren Beatty που είχε την αρχική ιδεά και έδωσε το πολιτικό background, του Robert Towne, που έγραφε το σενάριο 8 χρόνια και του Hal Ashby, που συμπεριέλαβε στην ταινία κομμάτια απ’ τη ζωή της συζύγου του Joan Marshall. Πρωταγωνιστής του Shampoo ένας κομμωτής που εκμεταλλεύεται την ιδιότητά του για να ρίξει στο κρεβάτι του ορδές γυναικών, την ώρα που οι υπόλοιποι άντρες τον βλέπουν σαν ομοφυλόφιλο. Ο κεντρικός ήρωας βασίζεται εν μέρει στον διάσημο playboy κομμωτή της εποχής Jay Sebring.

shampoo-1975-06-g

7. Ο κοσμικός Andy Garcia

Ένα από τα τελευταία αγνά σκάνδαλα του κινηματογραφικού Φεστιβάλ των Καννών γεννήθηκε μια ζεστή μαγιάτικη μέρα, όταν ο καλεσμένος του Andy Garcia θέλησε να δροσίσει το μεσήλικο είναι του. Ο δύσμοιρος ηθοποιός αποφάσισε να επισκεφθεί την πισίνα του ξενοδοχείου του για να χαλαρώσει. Ο “ειδικός” τύπος που κάλυπτε τη διοργάνωση δεν του χαρίστηκε… Οι ανταποκριτές έσπευσαν να ανακυκλώσουν ένα αρκούντως σοκαριστικό φωτορομάν, που ήθελε Garcia να κυκλοφορεί αμέριμνος κι υγρός την ώρα που η πλάτη του καταλαμβάνονταν καρέ το καρέ, σε όλο και μεγαλύτερο βαθμό, από πυκνές τρίχες. Ξεπερνώντας το δημοσιογραφικό αίσχος, μόνο μια λέξη για τον Garcia: αλληλεγγύη.

Στην εικόνα: Ως καλύτερους φίλους στη σύντομη ζωή ο Serbing λέγεται ότι θεωρούσε τον Roman Polanski και τη Sharon Tate. Με την τελευταία μάλιστα ήταν ζευγάρι και ουσιαστικά, μετά το Fearless Vampire Killers, τον άφησε για τον Polanski. Όπως και να ‘χει οι τρεις τους είχαν στενές σχέσεις μέχρι το τέλος, που για την Tate και τον Serbing ήρθε το ίδιο βράδυ, όταν δολοφονήθηκαν από τρεις οπαδούς του Charles Manson. Θα είχαν συνεργαστεί και στο Rosemary’s Baby αν ο Polanski δεν αποφάσιζε πως ήθελε μια κοπέλα λιγότερο μοντέλλα απ’ τη σύζυγό του. Κάπου εκεί γεννιέται ένας κομμωτικός θρύλος με το πιο διάσημο ίσως κούρεμα όλων των εποχών. Η εταιρία παραγωγής Paramount σε ένα επιτυχημένο stunt έβαλε τον ανερχόμενο (και φυσικό διάδοχο του Serbing) Vidal Sassoon να επιμελείται δήθεν την κόμη της Mia Farrow λίγο πριν αυτή υποδυθεί τη Rosemary. Ο Polanski αρχικά δεν ήθελε τόσο κοντά μαλλιά στην ηρωίδα του, αλλά όταν είδε τα μάτια της Farrow πίσω απ’ τους ευρυγώνιους του κατάλαβε ότι μπορούσε από το pixie cut να δημιουργήσει ένα αθάνατο κινηματογραφικό είδωλο. Πολλά χρόνια αργότερα η Farrow αποκάλυψε πως ο Sassoon δεν είχε καμία σχέση με το look της Rosemary και πως μοναδική υπεύθυνη για το αγορέ μαλλί της ήταν η ίδια.

miafarrow

6. O παρθένος Steve Carell

Καλό ή κακό, λίγες ταινίες μπορούν να ισχυριστούν πως προσέφεραν τα ίδια ή περισσότερα στην πολύπαθη σύγχρονη κωμωδία από το 40 Year Old Virgin του Judd Apatow. Μιλάμε για την ταινία που ουσιαστικά καθιέρωσε τον Carell στην πρώτη γραμμή του Hollywood και που οι περισσότεροι την θυμούνται για την αξέχαστη σκηνή της αποτρίχωσης. Μιλάμε για τρίχα, πολλή τρίχα, απ’ αυτή την σκληρή την ύπουλη που δεν θες να την κόψεις γιατί θα σου τρυπάει τα ρουθούνια. Η εν λόγω σκηνή πάντως, αποτελεί την επιτομή της αυτοσχεδιαστικής προσέγγισης που χαρακτηρίζει την ταινία. Είναι ένα τολμηρό improv το οποίο θα ζήλευε ακόμη κι ο Michael Scott.

Στην εικόνα: Σε μια σύγχρονη εκδοχή του Shampoo, ο κεντρικός ήρωας Zohan εκτός του ότι έχει πάθος με τις τρίχες και πυροβολεί ό,τι κινείται, τυγχάνει και το πρώην πρωτοπαλίκαρο των Ισραηλινών μυστικών υπηρεσιών. O Adam Shandler παρουσιάζεται αρκετά μαλλιαρός, αλλά το πραγματικό τριχωτό καμάρι του δεν το βλέπουμε (ευτυχώς) ποτέ. To “bush” που ζεσταίνει τα σκέλια του, έμεινε ανά τους καιρούς βασικό διαχωριστικό δυτικής και ανατολικής σεξοκουλτούρας. Το You Don’t Mess With the Zohan έχει ήδη περάσει στην cult σφαίρα ως παρωδία μια πραγματικής φαρσοκωμωδίας (του Μεσανατολικού προβλήματος) που παραδόξως άρεσε περισσότερο στους κριτικούς απ’ ότι στο κοινό.

zohan

5. O Bob Hoskins σε διπλοτυπία

Το Who Framed Roger Rabbit υπήρξε πραγματικό τεχνικό και τεχνολογικό επίτευγμα στην εποχή. Βάσει αυτού, με την πάροδο των χρόνων απέκτησε status που ελάχιστες ταινίες έχουν καταφέρει (το Gravity και το Avatar είναι τα πιο πρόσφατα παραδείγματα που μου έρχονται). Καθιέρωσε επίσης τον σκηνοθέτη του, Robert Zemeckis, ως τον πλέον τεχνολογικά ακμαίο δημιουργό της εποχής του (μετά βέβαια ανέλαβε ο Cameron) και τον οδήγησε σε σειρά ανάλογων πειραμάτων που τα περισσότερα απέτυχαν παταγωδώς (δεν μιλάμε φυσικά για το Forrest Gump αλλά για ταινίες όπως το Beowolf, το Polar Express και το A Christmas Carol). Οξύμωρο: στην ίδια ταινία ο Bob Hoskins εμφανίζει πλούσια ανάπτυξη στο τρίχωμά του, μια ζωηρή απόδειξη του ότι ο άνθρωπος κατάγεται από τους πιθήκους.

Στην εικόνα: Συνεχίζοντας τα κομμωτικά τα τελευταία δέκα χρόνια η κουλτούρα του κομωτηρίου έχει αποτελέσει έμπνευση για παράλογα πολλές ταινίες. Αρκεί να θυμηθούμε τα δύο Barbershop, το Village Barbershop του Chris Ford ή το Mansome του Morgan Spurlock που οδήγησε και στην ομότιτλη τηλεοπτική σειρά. Θα ξεχωρίσουμε το Good Hair του Jeff Stilson, που με οδηγό τον Chris Rock διερευνά την μανία των Αφροαμερικανίδων με τα μαλλιά τους.

Layout 1

4. O ρολίστας Dan Hedaya

Αν ο προ-προ-πάππους του Hoskins ήταν πίθηκος, τότε του Dan Hedaya ήταν γορίλας. Κλασικός καρατερίστας του Hollywood, τυποποιήθηκε σε ρόλους αξιωματικών και “κακών” με μεσογειακά χαρακτηριστικά. Ελάχιστοι μπορούσαν να φανταστούν τι κρυβόταν κάτω απ’ τα πουκάμισα και τα κολαριστά κουστούμια, τα πάντα αποκαλύφθηκαν όμως σε μια τηλεοπτική του εμφάνισή του στο Cheers. Respect.

Στην εικόνα: Οι πιο χαρακτηριστικές στην πρόσφατη μνήμη ταινίες που έπαιξαν με την ιδέα της εξέλιξης του ανθρώπου απ’ τους πιθήκους, είναι το Rise of the Planet of the Apes του Rupert Wyatt και το Human Nature του Michel Gondry. Στο ντεμπούτο Γάλλου σκηνοθέτη πρωταγωνιστούν μεταξύ άλλων μια γυναίκα με μια σπάνια διαταραχή που της προκαλεί ανεξέλεγκτη τριχοφυία σ’ όλο το σώμα και ένας άντρας που έχει μεγαλώσει πιστεύοντας ότι είναι πίθηκος. Το όλο σενάριο (μάλλον το πιο βατό που έγραψε ποτέ ο Charlie Kaufman) παίζει σαν ψευδοφιλοσοφικό δοκίμιο για την πνευματική απελευθέρωση σε συνέχεια της σωματικής εξέλιξης και το που ακριβώς σταματά η ανθρώπινη φύση και ξεκινά η ανθρώπινη συμπεριφορά. Βασίζεται σε ένα διήγημα του Franz Kafka, το Ein Bericht für eine Akademie (Απόκριση σε μια Ακαδημία), απ’ όπου αντιγράφει το βασικό αφηγηματικό σχήμα και δανείζεται τον κεντρικό ήρωα, που δεν είναι άλλος απ’ τον χαρακτήρα του Rhys Iffans στην ταινία.

human-nature-2001-01-g

3. O γαργάντιος George “The Animal” Steele

Κι αν ο παππούς Hedaya ήταν γορίλας, τότε ο πρόγονος του Steele ήταν το ίδιο το Yeti των Ιμαλαΐων. Ο George Steele, γνωστός απ’ την καριέρα του στο επαγγελματικό wrestling ως “The Animal”, τρομοκρατούσε τους αντιπάλους του όχι τόσο με το μέγεθος του (ήταν μάλλον μαζεμένος για Γίγαντας του “Κατς”) όσο με τη γούνα του. Η ιδιότητά του αυτή απαθανατίστηκε στο Ed Wood του Tim Burton όπου ο Steele ενσαρκώνει τον -επίσης πρώην wrestler- Tor Johnson. Ακολούθησαν κάποιες σποραδικές κινηματογραφικές εμφανίσεις με τελευταία το 2010 σε κάποιο Boston Girls. Την ίδια χρονιά o Animal γίνεται κουκλάκι απ’ τη Mattel κι από τότε η κινηματογραφική τύχη του αγνοείται.

Στην εικόνα: O Ray Harryhausen είναι η πιο προφανής έμπνευση πίσω απ’ τα stop motion του Tim Burton. Από το 1949 μέχρι τα μέσα των 50’s ο Harryhausen παρουσιάζει για λογαριασμό της Bailey Films μια σειρά από animated shorts βασισμένη σε κλασικά παραμύθια (όλα είναι διαθέσιμα στο Youtube για όποιον ενδιαφέρεται). Είναι οι μοναδικές δουλειές που γνωρίζουμε πως έχει εξ ολοκλήρου σκηνοθετήσει. Ανάμεσα στα παραμύθια που διάλεξε ήταν και η Rapunzel των Αδερφών Γκριμ, ίσως το πιο διάσημο μαλλί της παγκόσμιας παραφιλολογίας μαζί ίσως με την κόμη του Σαμψών. Τα δεκάδες μέτρα τρίχας που έδιναν αιώνια νιότη κι ομορφιά στην Ραπουνζέλ πρωταγωνίστησαν πρόσφατα στην πιο επιτυχημένη ταινία της CGI (και μακριά απ’ την Pixar) εποχής της Disney, το Tangled των Greno και Howard.

tangled

2. Ο μερακλής Ron Jeremy

Ο θρύλος του πορνό θα είναι πάντα αιώνια ελπίδα όχι μόνο για το μαλλιαρό, αλλά και για κάθε άσχημο αυτού του πλανήτη (κι ας στερούνται οι περισσότεροι το κυρίως του προσόν). Μικρός το δέμας και εξαιρετικά τριχωτός, ο Jeremy έμεινε στην ιστορία ως “Hedgehog” (σκατζόχοιρος). Στην κανονική κινηματογραφική του καριέρα μετράει άπειρα σπιρτόζικα cameo, ελάχιστους καθαρά κωμικούς (συνήθως σε παρωδίες) κωμικούς ρόλους και εμφανίσεις σε ντοκιμαντέρ γύρω από τη βιομηχανία του πορνό, με αποκορύφωμα το “δικό” του Porn Star: The Legend of Ron Jeremy. Μπορεί σε καμία απ’ αυτές να μην απεικονίζεται γυμνός, αλλά όλοι εμείς της κάποιας ηλικίας έχουμε δει τι παίζει κάτω απ’ τα ρούχα του και δεν μπορούμε να το αγνοήσουμε.

Στην εικόνα: Σημαίνοντα τα κουρέματα του Σαμψών και της Ραπουνζέλ αλλά δεν φέρνουν Oscar. Από τον καιρό της Rosemary είχε να συζητηθεί μια coup τόσο, όσο το on screen κόψιμο των μαλλιών της Anne Hathaway στο Les Miserables του Tom Hooper… Η αγαπημένη μου πάντως στιγμή ζωντανού κουρέματος είναι στο Bobby του  Emilio Estevez, όταν η Sharon Stone κόβει τα παπάκια του William Macy χωρίς καμιά προειδοποίηση κι εντελώς εκτός σεναρίου. Η αντίδρασή του είναι απλά πολύτιμη, το μόνο ίσως πράγμα που αξίζει να θυμάται κανείς απ’ την ταινία. Πάντα τέλος θα υπάρχει και το προηγούμενο της Natalie Portman στο V For Vendetta.

les-miserables-anne-hathaway

1. O Robin Williams

Η πιο γνωστή και πολυτραγουδισμένη περίπτωση μαλλιαρού ηθοποιού. Ο Robin Williams κουβαλάει θέλοντας και μη ένα φυσικό πουλόβερ που ξεκίνησε καταλαμβάνοντας τα χέρια του, αλλά πλέον καλύπτει όλο του το σώμα. Ο ίδιος διακωμωδεί συχνά την περίπτωσή του βάζοντας στην ίδια κατηγορία κι άλλους συνάδελφους κωμικούς όπως τον Carrel και τον Steve Martin, αλλά όχι. Κανείς άλλος Robin, solo tu.

Στην εικόνα: Στην πρώτη θέση της λίστας δε θα μπορούσε να υπάρχει άλλο κινηματογραφικό still από τον ξάδερφο Itt της Οικογένειας Addams. Κανείς δεν μπορεί να πει τι είναι κάτω απ’ αυτό που φαίνεται του, γι’ αυτό όλοι νομίζουν ότι πρόκειται απλά για ένα μάτσο τρίχες. Αμετανόητος εργένης, πάντα στυλάτος και κομψός, αποδεικνύει την δύναμη του πολύ-μαλλιού αφού όλοι παραδέχονται το απεριόριστο καλλιτεχνικό ταλέντο του και το πανίσχυρο μυαλό του (αναφέρεται ότι το IQ του ξεπερνά το 300). Πλέον ξέρω τι θέλω να γίνω όταν μεγαλώσω.

cousinitt

Υ.Γ. Κανένας από τους παραπάνω όμως δεν πιάνει μία μπροστά στον Ερρίκο Λίτση.-

Διαβάστε περισσότερα για: ,