25 χρόνια πριν, η "Misery" άλλαζε τα δεδομένα του σινεμά - Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

25 χρόνια πριν, η “Misery” άλλαζε τα δεδομένα του σινεμά

Αφιερώματα | 1-12-2015 |

Ο Rob Reiner σκηνοθέτησε. Ο Stephen King έγραψε το βιβλίο. Ο William Goldman έγραψε το σενάριο. Η Kathy Bates κερδίζει το oscar Α’ Γυναικείου και η καριέρα του James Caan αναβίωσε. Η ταινία, η “Misery”. Η χρονιά; Το 1990. Χρόνια πολλά λοιπόν αγαπημένη μας ταινία. Αλλά τι ήταν αυτό που έκανες για να αλλάξεις τα δεδομένα του σινεμά;

Η βία πάντα είχε θέση στο σινεμά, αλλά πάντα με ακραίους τρόπους, βλέπε slasher films. Με αυτή την ταινία το κοινό άρχισε να απολαμβάνει τη βία, σε μία πιο σαδιστική οπτική, βία που μέχρι τότε δεν είχε την δυνατότητα να συναντήσει. Και σκεφτείτε πόσο ιστορική πλέον κινηματογραφικά, είναι η σκηνή που η Anne Wilkes σπάει τα πόδια του Paul Shledon, με μία βαριά. Ακραία; Σίγουρα. Καταπληκτική;

Φυσικά μία τέτοια σκηνή δεν μπορούμε να την χαρακτηρίσουμε σαν torture porn, και ειδικά σε μία χρονική περίοδο, στην οποία ο όρος δεν υπήρχε καν. Υπήρχαν οι αιματηρές ταινίες του ’80, και μιλάμε και για έναν αιώνα μετά την άνθηση του Grand Guignol. Η επιτυχία της ταινίας στο παγκόσμιο box-office, και το oscar της Bates για μία σαδίστρια κατά συρροή δολοφόνο, το οποίο σίγουρα ψηφίστηκε και από μη οπαδούς των ταινιών αγωνίας, απέδειξαν ότι υπήρχε χώρος και αγορά για αυτού του είδους την διασκέδαση, ανοίγοντας τον δρόμο για πολλές ταινίες που ακολούθησαν, και έμειναν πιστές στο είδος.

Επί παραδείγματι: Το πρώτο “Saw”, σειρά η οποία πλέον είναι το πιο επιτυχημένο εισπρακτικά franchise τρόμου, γυρίστηκε με $1.2 εκατομμύρια, και έβγαλε $100, το 2004. Και ας μην ξεχνάμε και την σειρά ταινιών στην οποία οφείλουμε τον όρο “torture porn”, που δεν είναι άλλη από τα “Hostel”. Η αρχή του 21ου αιώνα τον ήθελε τον σαδισμό της.

Και μπορεί το συγκεκριμένο είδος να θεωρείται από πολλούς από αηδιαστικό μέχρι και αχρείαστο, ο ίδιος ο King έχει άλλη άποψη. Όταν ρωτήθηκε για την γνώμη σχετικά με το “Hostel II”, απάντησε: “Σίγουρα, σε κάνει να αισθάνεσαι άβολα, αλλά η καλή τέχνη οφείλει να σε κάνει να αισθάνεσαι άβολα.”

Το κολόνια της Misery πάντως, κρατάει ακόμα. Φέτος ανέβηκε στο Broadway η θεατρική εκδοχή του βιβλίου, με τους Bruce Willis και Laurie Metcalf, με εισπράξεις πρώτης εβδομάδας τις $900,000.

Διαβάστε περισσότερα για: , ,