Και η ταινία που άλλαξε το σινεμά, είναι (δυστυχώς) το "Trolls World Tour" – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Και η ταινία που άλλαξε το σινεμά, είναι (δυστυχώς) το “Trolls World Tour”

Αφιερώματα, Ειδήσεις | 30-4-2020 |

Θυμάμαι κάποτε, παλιά λέμε τώρα, θέατρα ανοιχτά, κινηματογράφοι ανοιχτοί, καφετέριες, εστιατόρια, πάρκα, ανοιχτά. Τότε που συζητούσαμε περί ανέμων και υδάτων.

Κάποια στιγμή μπαίνει στο ραντάρ μας μία πλατφόρμα που λεγόταν Netflix. Και ένα “House of Cards” με όλα τα επεισόδια της πρώτης σεζόν την ίδια μέρα. Και είπαμε άλλαξε η τηλεόραση για πάντα. Σιγά σιγά και σταθερά, μεγάλα δίκτυα άρχισαν να δημιουργούν streaming πλατφόρμες. Και από το Netflix στο Hulu, στo ΗΒΟ, στο Disney+, στην AppleTv+. Και περιμένουμε κι άλλες να σκάσουν μύτη. Ωστόσο, η τηλεόραση άλλαξε, αλλά όχι πολύ. Και έχουμε ακόμα σειρές με τον παραδοσιακό τρόπο, αλλά έχουμε κι άλλες επιλογές. Μέχρις εδώ καλά.

Κάποια άλλη στιγμή αργότερα, έρχεται πάλι το ίδιο το Netflix να μας απασχολήσει, αλλά κινηματογραφικά. Χαμός τότε με το Mudbound κι αν θα πρέπει να είναι υποψήφιο. Και πάρε αλλαγές στην Ακαδημία, για να δούμε τι θα συμπεριλαμβάνεται στα oscar και τι όχι. Και είπαμε άλλαξε το σινεμά για πάντα. Και οι κανονισμοί άλλαξαν, και οι ταινίες βγαίνουν και στις αίθουσες, βγαίνουν και σε πλατφόρμες, και το Roma παίρνει 3 Oscar, μέσα και το σκηνοθεσίας. Και ενώ οι φόβοι μας για την αλλαγή του σινεμά γίνονται όλο και πιο αληθινοί, έρχεται ένα Avengers: Endgame, να σπάσει κάθε ρεκόρ εισπράξεων από καταβολής κινηματογράφου, και να σώσει μία σχεδόν καταδικασμένη χρονιά, σε ό,τι αφορούσε το box-office.


Κι ύστερα το Contagion έχει πραγματικότητα…

Ξαφνικά και από το πουθενά οι λέξεις πανδημία, κορονοϊός (απαίσια λέξη), κρούσματα, ασυμπτωματικός, κτλ κτλ κτλ, αντικατέστησαν κάθε άλλη. Την καραντίνα που την πας;

Οι πρώτοι που έκλεισαν ήταν οι κινηματογράφοι. Παγκοσμίως. Domino effect, οπότε οι εταιρείες παραγωγής η μία μετά την άλλη αναστέλλουν λειτουργίες. Ταινίες και σειρές σταματούν γυρίσματα. Πρεμιέρες ταινιών αλλάζουν ημερομηνίες ή και ακυρώνονται τελείως μέχρι να ανακοινωθεί κάτι διαφορετικό. Οι εταιρείες παραγωγής και διανομής βλέπουν τα έσοδά τους από τη μία μέρα στην άλλη να αγγίζουν το μηδέν. Οι πλατφόρμες όμως, βλ. Netflix, αυξάνουν τους συνδρομητές τους. Λογικό κι επόμενο.

Τα φεστιβάλ ανά τον κόσμο προσπαθούν να καταλάβουν τη νέα κατάσταση. Οι Κάννες αλλάζουν δύο φορές ημερομηνίες για να φτάσουν στην ακύρωση. Το SXSW τα ίδια, και πάει λέγοντας. Αλλά λες, οκ ρε φίλε… Πανδημία έχουμε. Καμία διαφωνία.


Όταν μία ταινία animation, αλλάζει το τοπίο…

Ο λόγος για το Trolls World Tour, το sequel του εντελώς αδιάφορου και κάτω του μετρίου Trolls. Η ταινία επρόκειτο να βγει κανονικά στις αίθουσες, αλλά μετά τις ανακοινώσεις περί πανδημίας, η Universal αποφάσισε να βγάλει την ταινία σε VOD, δηλαδή σε ψηφιακή αγορά. Μέχρι στιγμής, ουδέν κακό. Και καλά έκανε. Μιλάμε για μία εταιρεία, η οποία ζει από τα κέρδη της. Οπότε όταν έχει τη δυνατότητα να βγάλει λεφτά, πρέπει να το κάνει. Η εταιρεία είχε δηλώσει ότι, λόγω της κατάστασης η ταινία βγαίνει έτσι προς το κοινό. Κι όλα καλά, και πάμε παρακάτω. Θα βγει, όσοι την δουν την είδαν, όσα λεφτά βγάλει θα τα βγάλει, και τέλος.

Το παραπάνω θα το λέγαμε αν και εφόσον όμως η Universal, σταματούσε εκεί. Αλλά από εκεί που νομίζαμε ότι μιλάμε για ένα μεμονωμένο γεγονός, πήραμε την κάτω βόλτα όμορφή μου Παναγιώτα.

Ο διευθύνων σύμβουλος της NBCUniversal Jeff Shell έκανε δηλώσεις στη The Wall Street Journal, λέγοντας ότι η επιτυχία του Trolls World Tour, το οποίο συγκέντρωσε $100 εκατομμύρια περίπου, σε ενοικιάσεις τις πρώτες 3 εβδομάδες στη βόρειο Αμερική, οδηγεί την Universal στην αλλαγή στρατηγικής για την μετά ιού εποχή.

Και συνέχισε: “Τα αποτελέσματα του Trolls World Tour ξεπέρασαν τις προσδοκίες μας, και απέδειξαν την βιωσιμότητα του Video On Demand. Όταν ανοίξουν ξανά οι χώροι, θα βγάζουμε ταινίες και με τους δύο τρόπους.”

Τάφε έφη ο σύμβουλος, και κάθισε αναπαυτικά να πιει τον καραντινιακό καπουτσίνο του ήρεμος και σίγουρος, ότι τα είπε και ησύχασε.


The Multiplex Strikes Back…

Εν αρχή είναι τα AMC Theatres, η μεγαλύτερη αλυσίδα κινηματογράφων στον κόσμο, η οποία δεν άργησε να αντιδράσει.

Σε απάντηση στις δηλώσεις του Shell, η AMC δήλωσε ότι από εδώ και στο εξής καμία αίθουσα δεν θα προβάλει ταινίες της εταιρείας: “Είναι απογοητευτικό για εμάς, αλλά τα σχόλια του Jeff Shell σχετικά με τις μονόπλευρες ενέργειες και τις προθέσεις της Universal, μας αφήνουν χωρίς επιλογές. Συνεπώς, με άμεση ισχύ, η AMC δεν θα προβάλει καμία ταινία της Universal στις αίθουσές μας σε Ηνωμένες Πολιτείες, Ευρώπη και Μέση Ανατολή”.

Οι αναλυτές άρχισαν να λένε. Άρχισαν να αναλύουν, προσπαθώντας να δουν τι σημαίνει αυτό ακριβώς για την εταιρεία.

Και μέχρι να συνέλθουμε από το ένα, ήρθε κι άλλο χτύπημα, το οποίο όμως στην προκειμένη περίπτωση αρχίζει να ζωγραφίζει μία όχι και τόσο ελπιδοφόρα εικόνα.

Η επόμενη αντίδραση ήρθε από έναν άλλο κολοσσό, την Cineworld, η οποία είναι και άμεση συνεργάτιδα της Universal, σχολιάζοντας την απόφαση του στούντιο σαν μία κίνηση που εκμεταλλεύτηκε την κατάσταση που επικρατεί.

Σε δήλωσή του χθες Τετάρτη 29/04, ο διευθύνων σύμβουλος της Cineworld, Mooky Greidinger, δεν μπόρεσε καν να κρατηθεί, επισημαίνοντας έναν μήνυμα που έστειλε στον διεθυντή της Comcast (επίσης θυγατρική της Universal) τον προηγούμενο Μάρτιο, μετά την ανακοίνωση του τρόπου εξόδου των Trolls. Το τότε μήνυμα έγραφε: “Ωραίες λέξεις από την ομάδα σας, δεν έχουν καμία αξία αν δεν μπορούμε να σας εμπιστευτούμε σαν συνεργάτες.” Αυτό ήταν σπόντα, καθώς στη συνέχεια εξήγησε ότι οι άλλοι συνεργάτες της Cineworld, τους έχουν εξασφαλίσει ότι θα συνεχίσουν κανονικά τις διανομές, απλώς με άλλα προγράμματα.

Η δήλωση συνεχίζει: ” Δυστυχώς μάλλον έχασα το ανάλογο μήνυμα από την ανακοίνωση της Universal. Όχι μόνο δεν μας προσέφερε καμία δέσμευση για τις μελλοντικές εξόδους ταινιών, αλλά ήταν και η μόνη εταιρεία που προσπάθησε να εκμεταλλευτεί την τωρινή κρίση, και να προσφέρει ταινίες που δεν έχουν βγει ακόμα.”

Η Cineworld ισχυρίζεται ότι η κίνηση της Universal είναι απολύτως ακατάλληλη, και σίγουρα δεν έχει να κάνει με την καλή πίστη της εταιρείας σχετικά με τις πρακτικές, τις συνεργασίες της, και την διαφάνειά της, για να ολοκληρώσει με το ότι ούτε εκείνη, όπως και η AMC, δεν θα προβάλει τις ταινίες της πλέον.


…and now, what?…

Έλα μου ντε.

Από τη μία οι απόφαση της Universal οδηγεί το κινηματογραφικό τοπίο σε μία πολύ συγκεκριμένη πρακτική. Και μιλάμε για μία εταιρεία που πρόσφατα είδε το κινηματογραφικό της σύμπαν να ναυαγεί. Το ερώτημα είναι το πώς θα αντιδράσουν τα υπόλοιπα στούντιο εκεί έξω.

Από την άλλη η απόφαση των κινηματογράφων, μπορεί να θεωρηθεί απόλυτη, κι έτσι να οδηγήσει τα στούντιο στην απόφαση ότι κάθε εταιρεία θα προβάλει τις ταινίες της όπως θέλει. Και τότε να οδηγηθούμε σε ένα μέλλον που η ασημένια οθόνη θα δώσει τη θέση της στη τηλεοπτική.

Θα δούμε…