Berlinale 2020 - Μέρα 6η: Ένα ύμνος φεμινισμού και γυναίκας σαρώνει τα πάντα στο Βερολίνο – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Berlinale 2020 – Μέρα 6η: Ένα ύμνος φεμινισμού και γυναίκας σαρώνει τα πάντα στο Βερολίνο

Ειδήσεις, Φεστιβάλ | 26-2-2020 |

3 νέες ταινίες για το διαγωνιστικό με μία να ξεχωρίζει και να ταράζει τα νερά του Φεστιβάλ είχε η 6η μέρα της 70ης Berlinale. Πέρα από αυτές όμως είχαμε και μία όμορφη Ελληνική παρουσία στο Πανόραμα. Πάμε να δούμε όλα όσα είδαμε χτες στο Βερολίνο

To διαγωνιστικό τμήμα άνοιξε σήμερα το Κορεάτικο The Woman Who ran.

Ο άντρας της βρίσκεται σε ένα επαγγελματικό ταξίδι και η Gamhee, που όπως λέει πρώτη φορά βρίσκεται μακριά του εδώ και πέντε χρόνια που είναι παντρεμένοι, επισκέπτεται και μιλά με τρεις γυναίκες στην Σεούλ. Οι δύο πρώτες είναι στενές της φίλες, ενώ η τρίτη είναι μια γνωστή της την οποία συναντά τυχαία στο σινεμά.

Ο Hong Sangsoo στην 24η ταινία του είναι πιο μινιμαλιστικός από ποτέ. 4-5 ηθοποιοί, απλοϊκά σκηνικά, μεγάλα μονόπλανα με καθημερινό διάλογο φίλων που κάνουν catch-up, ζουμ σε ενδιαφέροντα αλλά και ακατανόητα σημεία των διαλόγων. Οι φίλες θα συζητήσουν για το αν έχει νόημα να αγοράσεις ή να νοικιάσεις σπίτι στην Σεούλ, για την κατανάλωση κρέατος και την θέλησή τους να το κόψουν, για τις σχέσεις τους και τα νέα τους. Όλα αυτά σε ένα φιλικό κλίμα με τον θεατή να παρακολουθεί τις συζητήσεις και τις ανησυχίες τους και με τους άντρες να διακόπτουν που και που και να ενοχλούν την ήρεμη συζήτηση.

Δείτε την κριτική μας για το The Woman Who Ran.

H απογοήτευση μας για το The Woman Who Ran, ακολουθήθηκε από μία ακόμα μεγαλύτερη απογοήτευση για την δεύτερη ταινία από την Ιταλία που διαγωνίζεται για την Χρυσή Άρκτο. O λόγος για το Bad Tales.

Βρισκόμαστε σ’ ένα προάστιο της Ρώμης σε ένα μεγάλο και ζεστό καλοκαίρι. Διάφορες οικογένειες με τα παιδιά τους μένουν εδώ, άλλες πιο πλούσιες, άλλες πιο φτωχές, κανείς δεν είναι ικανοποιημένος με την ζωή του και μία ένταση που δεν εκδηλώνεται είναι διάχυτη παντού. Ένα παιδί πνίγεται με το φαΐ του και ο πατέρας του αφού έχει σωθεί πλέον έχει μια έκρηξη πετώντας το φαγητό. Ένας άλλος κατηγορεί τους κομμουνιστές γείτονες ότι κόλλησαν ψείρες στην κόρη του, που αναγκάζεται να κουρευτεί γουλί. Σε ένα δείπνο παρακολουθούμε μια ανάγνωση των βαθμών που πήραν τα παιδιά μιας οικογένειας σε όλα τα μαθήματα. Παραδίπλα μία έγκυος γυναίκα μοιάζει αδιάφορη για το παιδί της. Ένας πατέρας ξεφωνίζει από χαρά όταν ο γιος του μαθαίνει να οδηγεί αυτοκίνητο.

Δείτε την κριτική μας για το Bad Tales

Τέλος στο διαγωνιστικό είδαμε το Never Rarely Sometimes Always, που ήταν και μία από τις πιο πολυαναμενόμενες ταινίες του Φεστιβάλ, και δικαίως καθώς αποδείχτηκε ένα φεμινιστικό αριστούργημα.

H Autumn είναι μία 17 μαθήτρια στην Pennsylvania των Ηνωμένων πολιτειών. Δεν νιώθει δεμένη με την οικογένειά της και ο μόνος άνθρωπος που κάπως εμπιστεύεται είναι η ξαδέλφη και φίλη της, Skylar. Όταν η Autumn μένει μυστηριωδώς έγκυος, θα βρεθεί αντιμέτωπη με τον τοπικό νόμο, που δεν επιτρέπει τις αμβλώσεις χωρίς την συγκατάθεση των γονιών της, την ανάμειξη των οποίων στην κατάσταση της, θέλει να αποφύγει με κάθε τρόπο.

 

Με την βοήθεια της Skylar, θα αναζητήσουν την ιατρική βοήθεια που χρειάζονται, πηγαίνοντας με λεωφορείο στη Νέα Υόρκη. Εκεί η Autumn θα μάθει ότι τελικά η εγκυμοσύνη της είναι πιο προχωρημένη από όσο νόμιζε, έτσι θα ακολουθήσει μια πιο περίπλοκη διαδικασία, μένοντας για μέρες στην μεγαλούπολη με ελάχιστα χρήματα και το έχοντας σκάσει από το σπίτι της μαζί με την ξαδέλφη της και έχοντας ξοδέψει στην έκτρωση όλα της τα χρήματα, καθώς αν χρησιμοποιήσει την ασφάλεια των γονιών της εκείνοι μάθουν τα πάντα.

Δείτε την κριτική μας για το Never Rarely Sometimes Always 

Την μέρα μας χτες έκλεισε το Pari, η ταινία του Ελληνο-ιρανού Siamak Etemadi, που γυρίστηκε στην Αθήνα.

Όταν η Pari, με τον βαθιά θρησκευόμενο και αυστηρό άντρα της, φτάνουν στην Αθήνα, για να συναντήσουν τον γιο τους, εκείνος όχι μόνο δεν βρίσκεται στο αεροδρόμιο για να τους παραλάβει, αλλά δεν βρίσκεται στην διεύθυνση που τους έχει δώσει, ενώ θα ανακαλύψουν ότι έχει εδώ και καιρό παρατήσει τις σπουδές του στο Πολυτεχνείο.

 

Οι δυο τους θα ξεκινήσουν να τον ψάχνουν, αλλά γρήγορα θα καταλάβουν ότι βρίσκονται σε μία πόλη γεμάτη αναταραχές, με τους δρόμους της να είναι κλειστοί είτε από οδοφράγματα, είτε από μάχες μεταξύ αναρχικών και αστυνομίας. Με τον άντρα της να μην μιλάει αγγλικά, η Pari, θα αναλάβει έναν καινούριο ρόλο, και θα προσπαθήσει να κινήσει βουνά βγαίνοντας από τα όριά της και καταφέρνοντας να διαχειριστεί τις δυνάμεις που δεν ήξερε ότι έχει, για να βρει τον γιο της.

Δείτε την κριτική μας για το Pari. 

Διαβάστε περισσότερα για: