Berlinale 2020 Μέρα 4: Ο Benigni, ο Petzold και ένα υπέροχο μάθημα Πέρσικων – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Berlinale 2020 Μέρα 4: Ο Benigni, ο Petzold και ένα υπέροχο μάθημα Πέρσικων

Φεστιβάλ | 24-2-2020 |

Μία μεγάλη μέρα με καλές ταινίες ήταν η Κυριακή στην Berlinale. Δύο ταινίες για το διαγωνιστικό με την μία του Christian Petzold να παίρνει κατευθείαν τον τίτλο του φαβορί, ο Roberto Benigni που είδαμε από κοντά στην διεθνή πρεμιέρα του Pinocchio του Mateo Garrone, αλλά και μία ταινία έκπληξη σε ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης στον Β παγκόσμιο πόλεμο ήταν το χτεσινό μας μενού.

To πρωί είδαμε το υπέροχο Persian Lessons.

Βρισκόμαστε στα 1942. Ο Gilles, είναι ένας νεαρός Βέλγος που θα συλλάβουν τα SS μαζί με άλλους Εβραίους. Αφού θα αποφύγει την εκτέλεση, δηλώνοντας πως είναι Πέρσης και όχι Εβραίος, θα μεταφερθεί σε ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης στην Γερμανία. Εκεί ο αξιωματούχος της κουζίνας, Koch τον περιμένει καθώς ψάχνει εδώ και καιρό κάποιον Πέρση, με στόχο να μάθει την γλώσσα καθώς θέλει μετά τον πόλεμο να επισκεφτεί τον αδερφό του που μένει στην Τεχεράνη, και να ανοίξει εστιατόριο εκεί. Το ψέμα του Gilles τον φέρνει αντιμέτωπο με την υποχρέωση να κάνει μαθήματα Πέρσικων στον Koch, μία γλώσσα για την οποία δεν έχει ιδέα.

Θα πρέπει να ανακαλύψει ένα τρόπο να φτιάξει λέξεις που να ακούγονται Πέρσικες και να μπορεί εκείνος να τις θυμάται και να είναι συνεπής με το τι λέει στον “μαθητή” του. Όλα αυτά ενώ κάθε λάθος του μπορεί να αποβεί μοιραίο για τον ίδιο και ενώ βρισκόμαστε σε ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης με θηριωδίες, προσβολές και φόβο πέρα από κάθε φαντασία, και ενώ η σχέση του με τον Koch θα αρχίσει να προξενεί ζήλια στους στρατιωτικούς που θα τον βάλουν σε μπελάδες.

Δείτε την κριτική μας για το Persian Lessons

To διαγωνιστικό άνοιξε το Undine, του Christian Petzold (Transit, Phoinix, Barbara).

Ο μύθος της “Undine” είναι πολύ γνωστός και διαδεδομένος στην κεντρική Ευρώπη. Μια νύμφη του νερού γίνεται άνθρωπος όταν ερωτεύεται έναν άνδρα. Όταν ο άντρας που αγαπάει της είναι άπιστος, τότε αυτή πρέπει να τον σκοτώσει και να επιστρέψει στο νερό ή κατά άλλους να πεθάνει έπειτα και εκείνη.

Στην ταινία, η Undine είναι μία ιστορικός που είναι υπεύθυνη ξεναγήσεων και παρουσιάσεων που αφορούν την αστική ανάπτυξη του Βερολίνου, στις διάφορες εποχές της ιστορίας του, την ανατολική του και την δυτική του πλευρά, μέχρι και το σήμερα. Η ταινία ξεκινάει με την Undine να βρίσκεται σε ραντεβού με τον φίλο της Johannes, o οποίος της λέει ότι θα την εγκαταλείψει, εκείνη εκνευρισμένη του λέει ότι θα πρέπει να τον σκοτώσει αν σταματά να την αγαπά, αναφερόμενη στον μύθο της νύμφης που φέρει το όνομά της. Όταν επιστρέφει όμως στο σημείο που άφησε τον φίλο της, θα γνωρίσει τον Christoph, με τον οποίο θα ερωτευτεί κεραυνοβόλα, ενώ για εκείνο η Undine, φαίνεται να είναι ότι πιο σημαντικό στην ζωή του.  

Δείτε την κριτική μας για το Undine

Εκτός διαγωνιστικού έκανε πρεμιέρα το Pinocchio του Mateo Garrone με τον Roberto Benigni.

Μετά από πολλές καθυστερήσεις, σκηνές που ξαναγυρίστηκαν, και μία περίοδο μετα-παραγωγής που είχε τα πάνω και τα κάτω της, ο “Πινόκιο”, σε σκηνοθεσία και σεναριακή διασκευή του Matteo Garrone, κυκλοφόρησε στις Ιταλικές αίθουσες πριν από 20 μέρες, και πλέον στην υπόλοιπη Ευρώπη, αρχίζοντας την διεθνή πορεία του από την Berlinale.

Ο ξυλουργός Τζεπέτο, στην προσπάθειά του να καταπολεμήσει την μοναξιά του, φτιάχνει ένα ξύλινο αγοράκι, ονόματι Πινόκιο. Ωστόσο, ο Πινόκιο ζωντανεύει και είναι πιο άτακτος από τα υπόλοιπα κανονικά παιδιά. Στην διασκευή του Garrone θα ακολουθήσουμε τον Pinocchio στις περιπέτειές του σε όλο τον κόσμο, δίπλα στην αλεπού και την γάτα, την μαγική νεράιδα, τους φίλους του και διάφορους που θέλουν να εκμεταλλευτούν την μαριονέτα χωρίς τα σκηνιά που μιλάει. Στον πρωταγωνιστικό ρόλο του Τζεπέτο, συναντάμε τον Οσκαρικό, για το “Η Ζωή είναι ωραία”, Roberto Benigni, και στον ρόλο του Πινόκιο, τον πιτσιρικά Federico Ielapi.

Δείτε την κριτική μας για το Pinicchio.

Στο κλείσιμο της μέρας είδαμε το Todos os Mortos από την Βραζιλία.

1899. H δουλεία έχει καταργηθεί στην Βραζιλία εδώ και μερικά χρόνια. Μετά τον θάνατο της οικιακής βοηθού τους, τρεις γυναίκες της οικογένειας Soares ψάχνουν για αντικαταστάτρια στην γρήγορα επεκτεινόμενη πόλη του Sao Paulo. Η οικογένεια ήταν κάποτε μία από τις μεγαλύτερες οικογένειες που παρήγαν μια πολύ καλή ποικιλία καφέ, τώρα όμως είναι στο χείλος της οικονομικής καταστροφής. Την ίδια ώρα η οικογένεια Nascimento, που δούλευαν σαν σκλάβοι στις φάρμες των Soares, βρίσκονται τώρα περιπλανόμενοι σε μία κοινωνία που δεν δείχνει να έχει χώρο για τους πρόσφατα απελευθερωθέντες μαύρους.

Δείτε την κριτική μας για το Todos os Mortos.

Διαβάστε περισσότερα για: