Η Ζωή Ρηγοπούλου, σκηνοθετεί θεατρική μεταφορά ταινίας, και μιλάει αποκλειστικά στο Cinefreaks.gr – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Η Ζωή Ρηγοπούλου, σκηνοθετεί θεατρική μεταφορά ταινίας, και μιλάει αποκλειστικά στο Cinefreaks.gr

Αφιερώματα, Πρόσωπα, Συνεντεύξεις | 28-10-2019 |

Τη Ζωή Ρηγοπούλου την ξέρουμε σαν ηθοποιό σε κινηματογράφο, τηλεόραση, θέατρο με καριέρα που θα ζήλευαν πολλοί, και πολύ. Και σίγουρα αν είδες την πρόσφατη μεταφορά της Mary Poppins, μεταγλωττισμένη, θα άκουσες την φωνή της στους κεντρικούς ρόλους.

Κόρη δύο εκ των σημαντικότερων ηθοποιών μας, του Κώστα Ρηγόπουλου και της Κάκιας Αναλυτή, το μόνο σίγουρο είναι ότι το μήλο έπεσε κάτω από την μηλιά.

Πέρα όμως από ηθοποιός, έχει ασχοληθεί με μια άλλη της αγάπη, που δεν είναι άλλη από το ραδιόφωνο. Ωστόσο, την έχουμε “διαβάσει” κιόλας, καθώς εδώ και χρόνια αρθρογραφεί για θέματα κινηματογράφου, ο οποίος όπως ξέρουμε,  είναι το μεγάλο της “κόλλημα”.

Φέτος λοιπόν, η κα. Ρηγοπούλου επιχειρεί κάτι διαφορετικό. Σκηνοθετεί την παράσταση “ΝΤΟΜΙΝΟ”, της οποίας χορηγός επικοινωνίας είναι το Cinefreaks.gr. Ναι, δεν το συνηθίζουμε, η αλήθεια είναι να είμαστε χορηγοί επικοινωνίας στο θέατρο, αλλά εδώ μιλάμε για μία θεατρική μεταφορά της υπέροχης Ιταλικής ταινίας του 2016, Perfetti Sconosciuti, οπότε μας αφορά άμεσα.

Καθίσαμε λοιπόν, με την Κα. Ρηγοπούλου, και μιλήσαμε για την παράσταση, αλλά και για τον κινηματογράφο, τα Oscar, και για την ταινία που την έκανε να φύγει από την αίθουσα.


Πόσο εύκολη ή δύσκολη είναι η μεταφορά μιας κινηματογραφικής ταινίας στο θέατρο;

Αν η δομή της ταινίας είναι θεατρική, δεν είναι τραγικά δύσκολο. Δηλαδή αν πρόκειται για έναν χώρο σε πραγματικό χρόνο και ταυτόχρονη δράση απ’ όλους. Αλλιώς μπορεί να είναι και απαγορευτικό.

Η ταινία «Perfetti Sconosciuti», ήταν μία τεράστια κινηματογραφική επιτυχία στην Ιταλία, και μετά μεταφέρθηκε κινηματογραφικά σε πολλές χώρες του κόσμου, αλλά και στην Ελλάδα. Σε τι οφείλεται, κατά την γνώμη σας;

Στο θέμα της. Η σχέση και η εξάρτηση μας από τα κινητά μας τηλέφωνα αφορά όλους ανεξαρτήτως ηλικίας.

Στην θεατρική του μεταφορά, που δεν έχει ξαναγίνει, ο τίτλος σας είναι «ΝΤΟΜΙΝΟ». Ο λόγος;

Όπως και στο πανάρχαιο παιχνίδι Ντόμινο, αν ένα κομμάτι πέσει ή καθίσει στραβά, μπορεί να συμπαρασύρει όλα τα υπόλοιπα και να επιφέρει την απόλυτη καταστροφή. Έτσι κι εδώ, ένα μήνυμα ή μια κλήση ξεκινάει το ντόμινο των αποκαλύψεων που κανένας δεν περιμένει.

Πρόκειται για μία παρέα φίλων, σε ένα δείπνο. Τι πυροδοτεί την πλοκή;

Η απόφαση να παίξουν ένα παιχνίδι. Να αφήσουν όλοι ανοιχτά τα κινητά τους επάνω στο τραπέζι κατά τη διάρκεια ενός δείπνου και έτσι οι προσωπικές πληροφορίες να γίνουν γνωστές σε όλους.

Φεύγοντας από το θέατρο, τι είναι αυτό που θέλετε να έχετε πετύχει σε ό,τι αφορά τους θεατές;

Να έχουν ταυτιστεί με τους ήρωες του έργου ώστε να δουν τον εαυτό τους μέσα από αυτούς. Και ίσως να πάρουν μια γεύση από το τί μπορεί να συμβεί και στους ίδιους σε μια ανάλογη περίσταση.

Γιατί επιλέξατε να «ανεβάσετε» το ΝΤΟΜΙΝΟ; Τι ήταν αυτό που σας «τράβηξε» στην σκηνοθεσία του;

Μα το θέμα βεβαίως και οι χαρακτήρες που παρουσιάζει. Έχουμε να κάνουμε με κοινούς ανθρώπους σαν εμάς. Με πολύ καθημερινά προβλήματα και αναγνωρίσιμους ψυχισμούς. Πάνω από όλα όμως, θέλησα να σκηνοθετήσω το Ντόμινο λόγω του θιάσου που είχα στη διάθεση μου. 

Σαν ηθοποιός η πορεία σας, σας έχει πάει σε θεατρικές σκηνές, σε τηλεοπτικά πλατό και κινηματογραφικά sets. Αν έπρεπε να επιλέξετε ένα από τα τρία αυτά μέσα, ποιο θα ήταν αυτό;

Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, το σινεμά αγαπάω. 10 χρονών και τρελαινόμουν για όλα. Αστυνομικά, γουέστερν, κωμωδίες . Μόνο τα “κράνη “ σιχαινόμουν. Μεγαλώνοντας και αφού έγινα ηθοποιός, εξέπληττα τους δημοσιογράφους όταν σε αντίθεση με άλλους συναδέλφους έλεγα ότι έναντι του θεάτρου, τον κινηματογράφο προτιμώ. 

Τι κάνει τον κινηματογράφο διαφορετικό, από τα άλλα μέσα;

Το σινεμά με ταξιδεύει όπως και όσο το διάβασμα. Ζω άλλες ζωές και ξεχνιέμαι μέσα τους. Άλλωστε, ένα κινηματογραφικό έργο ακόμα κι όταν είναι κακό, δεν μου φαίνεται ποτέ τόσο άσχημο όσο μια κακή θεατρική παράσταση. 

Αν έπρεπε να επιλέξετε το απόλυτο top-3 με τις ταινίες που σας έχουν σημαδέψει, ποιες θα ήταν αυτές;

Το “Χιροσίμα, αγάπη μου” του Alain Resnais , το “Ρωμαίος και Ιουλιέτα” του Franco Zeffirelli, το “All that Jazz” του Bob Fosse. 

Έχετε φύγει ποτέ από την αίθουσα κατά την διάρκεια μιας προβολής;

Αχ, ναι. Έφυγα στον Θάνατο του εμποράκου με τον Ντάστιν Χόφμαν. Κάτι με έπνιξε. 

Ο κινηματογράφος στην Ελλάδα, στα πλαίσια της παραγωγής, βρίσκεται σε κρίση; Αν ναι, υπάρχει λύση;

Έχουμε σκηνοθέτες, έχουμε ηθοποιούς, έχουμε σεναριογράφους. Όλα αυτά μαζί σε μια ταινία δεν τα έχουμε συχνά. Κατά τη γνώμη μου δεν είναι θέμα υψηλού ή χαμηλού μπάτζετ. Είδαμε ταινίες Τούρκικες και Ρουμάνικες με πολύ χαμηλό προϋπολογισμό να είναι εξαιρετικές. Απλώς στην Ελλάδα, ο σκηνοθέτης θέλει συνήθως να τα κάνει όλα μόνος του. Και δεν είναι πάντα και καλός σεναριογράφος και καλός casting director.

Ζούμε την χρυσή εποχή της τηλεόρασης. Ποια σειρά είναι εκείνη που σας «κόλλησε» στην οθόνη;

Το “Handmaid’s Τale” με άφησε άφωνη. Πέρα από τις εξαιρετικές ερμηνείες, δεν περίμενα τόσο θάρρος από τηλεοπτική παραγωγή. 

Επίσης ξέρουμε ότι παρακολουθείτε τα Oscar. Στην μετά Harvey Weinstein εποχή, έχουν αλλάξει τα πράγματα; Ή το politically correct έχει θέσει νέους κανόνες;

Μεγάλη κουβέντα. Πού αρχίζει και πού τελειώνει η αλήθεια άραγε; Καταστράφηκε η καριέρα του Kevin Spacey επειδή κάποιος ισχυρίστηκε ότι τον παρενόχλησε σεξουαλικά πριν δεκάδες χρόνια. Εγώ ξέρω ότι παρενόχληση λογίζεται όταν κάποιος έχει θέση εξουσίας και δίνει ή παίρνει δουλειές. Σε αντίθετη περίπτωση, είναι απλώς “Του την έπεσε κι εκείνος δεν ήθελε “. Αναμενόμενο όλο αυτό να έχει αντίκτυπο και στα Όσκαρ. 

Ποια ήταν η μεγαλύτερη απογοήτευση σας, με βραβείο Oscar;

Είχα πολύ στεναχωρηθεί όταν το 1988 το πήρε ο Michael Douglas,  για την Wall Street αντί για τον Robin Williams, “Good Morning Vietnam”. Αλλά και το 2007 όταν η Helen Mirren με την “Βασίλισσα” κέρδισε την καλύτερη Meryl Streep ever του “Ο Διάβολος Φορούσε Prada.” 

Πέρσι, και μετά από πολλά χρόνια, είχαμε βραδιά βραβείων χωρίς παρουσιαστή. Ποιος ήταν ο καλύτερος; Ποιος ή ποια θα έπρεπε να ηγηθεί της παρουσίασης;

Νοσταλγώ τον Billy Crystal. Θα ήθελα να ξαναδώ την Woopi Golgberg, και την Ellen DeGeneres. Πέρυσι ήταν αφόρητα βαρετό. 

Ποια κινηματογραφική ατάκα, ή tagline, θα μπορούσε να περιγράψει την ζωή σας;

Όταν ήμουν νεότερη, το μότο μου ήταν “Tomorrow is another day”. Τα τελευταία χρόνια κλίνω προς το “Consider it a divorce”.


Διαβάστε παρακάτω όλες τις πληροφορίες για την παράσταση “NTOMINO”, που θα κάνει πρεμιέρα στις 4/11, για κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00 : 

Μία νύχτα με πανσέληνο και ολική έκλειψη Σελήνης, μια παρέα φίλων θα μαζευτεί για ένα ακόμη δείπνο. Ένα φαινομενικά ακίνδυνο παιχνίδι θα πυροδοτήσει ένα ντόμινο αποκαλύψεων με αμφίβολο αποτέλεσμα. Εσύ θα άφηνες ανοιχτό το κινητό σου πάνω στο τραπέζι;

(Βασισμένο στην Ιταλική ταινία «Perfetti Sconosciuti»)

Από Δευτέρα 04/11/2019, και ΚΑΘΕ Δευτέρα και Τρίτη, στις 21:00, στο Θέατρο της Ημέρας (Γεννηματά 20, Αμπελόκηποι, (στάση ΜΕΤΡΟ Πανόρμου, Έξοδος Χατζηκωνσταντή)

Σκηνοθεσία: Ζωή Ρηγοπούλου

Προσαρμογή: Ζωή Ρηγοπούλου, Μαριλένα Χατζηνικολαΐδη

Είδος: Δραμεντί

Διάρκεια: 80’

Παίζουν:

Κωνσταντίνος Καραγάνης

Ναταλία Μαργωμένου

Μυρτώ Παπά

Βασίλης Παπαστάθης

Βλάσης Πασιούδης

Κωνσταντίνος Τσεντούρος

Μαριλένα Χατζηνικολαΐδη

 

Ευχαριστούμε για το “Πόσο σ’ αγαπώ”, τον Σταμάτη Κραουνάκη

Επιμέλεια Σκηνικού: Κωνσταντίνος Ζαρουλέας

Υπέυθυνη Επικοινωνίας: Βίκυ Αμερικάνου (6985126177, dominoplay2019@gmail.com)

Παραγωγή: «ΝΟΝΗ»

Τιμές Εισιτηρίων: €12 κανονικό, €8 μειωμένο (Φοιτητικό, Ανέργων, Ομαδικό άνω των 10 ατόμων), €5 ΑΜΕΑ, Ατέλειες Σ.Ε.Η. Δωρεάν

Επικοινωνία:

Θέατρο της Ημέρας: 2106929090 – 2106995777

Ευχαριστούμε για την πολύτιμη βοήθεια του, τον Δημήτρη Πάσιο

Ευχαριστούμε για την συμμετοχή τους, τους:

Μίμη Καπέρδο

Αντώνη Λαιμό

Γιάννη Παπαευθυμίου

Κωνσταντίνα Παριανού

Δημήτρη Πάσιο

Έλενα Συγγελάκη

Χαρά Χατζηνικολαΐδη

Κατερίνα Χιντηράκη