CineFreaks Theories - Πως δραπέτευσε ο Μάικλ Μάγιερς; – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

CineFreaks Theories – Πως δραπέτευσε ο Μάικλ Μάγιερς;

CineFreaks Theories | 1-11-2018 |

Ας ξεκινήσουμε με μια μεγάλη προειδοποίηση: όσοι δεν έχουν δει ακόμα το τελευταίο «Halloween» ας μην διαβάσουν αυτό το κείμενο. Και γενικότερα, όταν βλέπετε από εδώ και στο εξής κομμάτι που εντάσσεται στην στήλη «CineFreaks Theories» ποτέ μην το διαβάζετε αν δεν έχετε δει την ταινία στην οποία αναφέρεται. Διότι εδώ αναφερόμαστε σε θεωρίες -είτε δικές μας είτε που «παίζουν» στα πηγαδάκια των απανταχού cinefreaks του κόσμου- που έχουν να κάνουν με διάφορες ταινίες. Και για να καταλάβεις αυτές τις θεωρίες πρέπει να έχεις δει πρώτα τις ταινίες που αφορούν.

Σήμερα λοιπόν καταπιανόμαστε με το «Halloween» του Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν, που έκανε πρεμιέρα πριν μερικές μέρες στις ελληνικές αίθουσες και ήδη όλος ο κόσμος (ή τέλος πάντων ο κόσμος που βλέπει τακτικά ταινίες) μιλάει για αυτό. Στο «Halloween» λοιπόν υπάρχει ένα κενό στην αφήγηση που είναι προφανές πως έχει αφεθεί τυχαία: οι δημιουργοί της ταινίας μάλλον ήθελαν να αφήσουν αδιευκρίνιστο ένα σημείο για να βγάλουν οι θεατές τα συμπεράσματά τους. Πρόκειται για την απόδραση του Μάικλ Μάγιερς.

Αν και δεν ξεκαθαρίζεται ποτέ πως ακριβώς απέδρασε ο Μάικλ Μάγιερς και το μόνο που βλέπουμε ως θεατές είναι το λεωφορείο που τον μετέφερε αφού έχει ήδη τρακάρει, η λογική (και αυτό που μάλλον υπονοείται από την ίδια την ταινία) είναι πως το ατύχημα έχει προκληθεί από τον προσωπικό γιατρό και μελετητή του Μάγιερς. Άλλωστε, όπως αποκαλύπτεται κατά την εξέλιξη του φιλμ, ο γιατρός είναι τόσο γοητευμένος από τον Μάγιερς που θέλει να τον δει εν δράσει και να μελετήσει τις αντιδράσεις του και έξω από το ίδρυμα (μεγάλο απωθημένο του άλλωστε είναι να τον ακούσει να λέει έστω μια λέξη).

Όμως δεν είναι μόνο ο γιατρός που έχει κίνητρο να απελευθερωθεί ο Μάγιερς αλλά όπως ξεκάθαρα κάνει κατανοητό η ταινία και η Λόρι. Ο χαρακτήρας της Τζέιμι Λι Κέρτις ζει και αναπνέει για να αναμετρηθεί μαζί του και το τονίζει η ίδια με τις ατάκες της. Μάλιστα, ακριβώς πριν την μεταφορά του Μάγιερς από το ένα ίδρυμα στο άλλο εκείνη γνωρίζει πολύ καλά την ακριβή ώρα της μεταφοράς του. Όταν το αναφέρει είναι σαν να την περιμένει πως και πως.

Κατά την επιβίβαση του Μάγιερς στο λεωφορείο βλέπουμε την Λόρι να βρίσκεται μέσα σε ένα αμάξι και να παρακολουθεί τις κινήσεις της μεταφοράς. Μάλιστα, έχει και μια ψευδαίσθηση ( ; ) ότι ο Μάγιερς την πλησιάζει…

Στην επόμενη σκηνή, η Λόρι πηγαίνει στο εστιατόριο όπου τρώει η κόρη της με την οικογένειά της. Η Λόρι είναι ταραγμένη σαν να έχει προηγηθεί κάτι, λέει στην κόρη της «τον είδα» αλλά αντιμετωπίζεται σαν να μην ξέρει τι της γίνεται (που είναι άλλωστε και η μόνιμη συμπεριφορά απέναντί της). Και στην αμέσως επόμενη σκηνή η ταινία μας δείχνει πως το τρακάρισμα έχει ήδη γίνει και ο Μάγιερς έχει ήδη αποδράσει.

Κι αν είναι η Λόρι αυτή που έχει βάλει το χεράκι της για να γίνει η απόδραση και το τρακάρισμα που ποτέ δεν βλέπουμε; Και το κίνητρό της να αναμετρηθεί με τον Μάγιερς είναι τόσο μεγάλο που πήγε να τον σκοτώσει κατά τη μεταφορά του αλλά δεν τα κατάφερε ή κώλωσε με αποτέλεσμα ο Μάγιερς να βρεθεί ελεύθερος; Ή αν απλά βοήθησε να δραπετεύσει για να τον αντιμετωπίσει; Και αν δεν ήταν ψευδαίσθηση ότι την πλησίαζε ενώ αυτή βρισκόταν στο αμάξι αλλά είχε προηγηθεί ήδη κάτι από αυτά;

Με δεδομένο πως η ταινία παρουσιάζει τους Λόρι και Μάγιερς ως δυο πρόσωπα που αλληλοσυμπληρώνονται και ας είναι αντίπαλοι (ή μάλλον, ακριβώς επειδή είναι αντίπαλοι) δεν μπορεί να αποκλειστεί τίποτα.

Έτσι, μια θεωριούλα…