CineFreaks Theories - 7 θεωρίες για την κινηματογραφική παρουσία του Μπάτμαν – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

CineFreaks Theories – 7 θεωρίες για την κινηματογραφική παρουσία του Μπάτμαν

CineFreaks Theories | 21-11-2018 |

Αγαπάμε Μπάτμαν, γουστάρουμε με τρέλα Μπάτμαν, δεν χορταίνουμε να βλέπουμε τον Μπάτμαν στο σινεμά. Και υπό αυτή την έννοια είναι αδύνατο να σταματήσουμε να συζητάμε για αυτόν. Και με τόσες ταινίες που έχει καθορίσει η παρουσία του, από το «Βatman» του Τιμ Μπάρτον μέχρι το «Batman V Superman» του Σνάιντερ και από την χαζοχαρούμενη εκδοχή του Σουμάχερ μέχρι την ρεαλιστική του Νόλαν, οι θεωρίες περί κρυφών γεγονότων δεν θα μπορούσαν παρά να δίνουν και να παίρνουν.

Εδώ θα αναφέρουμε τις πιο τρελές και παλαβές που έχουμε ακούσει για την κινηματογραφική παρουσία του «Σκοτεινού Ιππότη» και ταυτόχρονα, εκείνες που μοιάζουν και κομματάκι ρεαλιστικές (ναι, μπορεί να ισχύουν ταυτόχρονα και τα δυο).

Αναγκαία διευκρίνηση πριν προχωρήσεις στο κυρίως μέρος αυτού του κειμένου: ενδέχεται να σποϊλαριστείς για διάφορες ταινίες με τον Μπάτμαν οπότε αν δεν έχεις δει κάποια από αυτές πρόσεχε. Από την άλλη, αν δεν έχεις δει τις εν λόγω ταινίες γιατί να βρίσκεσαι εδώ; Άρα, άκυρη η διευκρίνηση…

Στο «Batman» του Τιμ Μπάρτον, ο Τζόκερ ΔΕΝ σκοτώνει τους γονείς του Μπάτμαν

Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά στοιχεία του «Batman» του Τιμ Μπάρτον είναι το origin που δίνεται στον Τζόκερ. Τμήμα αυτού του origin είναι πως ο Τζόκερ, στα νιάτα του και πριν γίνει ακόμα Τζόκερ, είναι ο δολοφόνος των γονιών του Μπρους Γουέιν. Άλλωστε στη συγκεκριμένη εκδοχή, ο Τζόκερ είναι αρκετά χρόνια μεγαλύτερος από τον Μπάτμαν. Ωστόσο, το μοναδικό στοιχείο πως αυτό ισχύει είναι ένα flash back που λειτουργεί ως ανάμνηση του Μπάτμαν από τη δολοφονία των γονιών του, μια σκηνή που αποδεικνύει τη σχέση ανάμεσα στους δυο χαρακτήρες. Υπάρχει μια θεωρία λοιπόν που λέει πως κάτι τέτοιο δεν έχει γίνει ποτέ. Είναι απλά μια φαντασίωση του Μπάτμαν που περισσότερο λειτουργεί μεταφορικά μέσα στο μυαλό του και αντανακλά το πως αντιλαμβάνεται γενικά τους εγκληματίες αλλά και ειδικά τον Τζόκερ. Θα μπορούσε…

Ο Άλφρεντ είναι ο πατέρας του Μπάτμαν

Η σχέση του Μπρους Γουέιν με τον πιστό του μπάτλερ υπερβαίνει εντυπωσιακά την τυπική σχέση ενός εργοδότη με έναν εργαζόμενό του και αυτό είναι δεδομένο. Ο Άλφρεντ άλλωστε έχει μεγαλώσει τον Μπρους από μωρό και έχουν περισσότερο μια σχέση που θυμίζει πατέρα-γιο. «Θυμίζει» απλά ωστόσο; Ή μήπως ο Άλφρεντ είναι όντως ο πατέρας του Μπρους; Ειδικά αν δει κανείς τη σχέση τους έτσι όπως «χτίζεται» στην τριλογία του Κρίστοφερ Νόλαν μέσα από τους Κρίστιαν Μπέιλ και Μάικλ Κέιν, η θεωρία που θέλει τον Βρετανό μπάτλερ να είναι βιολογικός πατέρας του «Νυχτερίδα» μοιάζει όλο και πιο ενισχυμένη – αυτό σημαίνει φυσικά πως ο Άλφρεντ είχε μια παράνομη σχέση με τη μητέρα του Μπρους.

Τα «Batman and Robin» και «Batman Forever» είναι ταινίες μέσα στις ταινίες

Από την σκοτεινή και ατμοσφαιρική Γκόθαμ Σίτι των δυο ταινιών του Τιμ Μπάρτον για τον Μπάτμαν μεταφερθήκαμε ξαφνικά στο σύμπαν του Τζόελ Σουμάχερ το οποίο ήταν φωτεινό και παιδικό. Θεωρητικά το franchise είναι ίδιο αλλά η διαφορά ύφους είναι τόσο μεγάλη που καθιστά αδύνατο να πιστέψει κανείς πως οι ταινίες του Μπάρτον και αυτές του Σουμάχερ εξελίσσονται στο ίδιο σύμπαν. Υπάρχει λοιπόν μια θεωρία που λέει πως ο Μπάτμαν, μετά τα γεγονότα του «Batman Returns», εγκατέλειψε την ενεργό δράση και αποκάλυψε την ταυτότητά του. Μετά από μερικά χρόνια, στην Γκόθαμ Σίτι γυρίστηκαν δυο ταινίες που επιχειρούσαν να αποτυπώσουν επί της οθόνης τον μύθο του. Φυσικά, «γυάλισαν» και λίγο τον χαρακτήρα του Σκοτεινού Ιππότη για να είναι πιο προσιτός στα πιτσιρίκια. Τα ονόματα αυτών των ταινιών; «Batman Forever» και «Batman and Robin».

Η Γκόθαμ έγινε ένα είδος Λας Βέγκας

Μια άλλη θεωρία που επιχειρεί να εξηγήσει τους λόγους που η Γκόθαμ Σίτι, μετά το «Batman Returns», έγινε πιο… ποπ λέει πως αυτό υπήρξε μια κεντρική απόφαση του δημάρχου της πόλης που στην προσπάθειά του να κάνει πιο ελκυστική την πόλη για τουρίστες -καθώς ειδικά μετά τα γεγονότα των δυο πρώτων ταινιών ο τουρισμός είχε πέσει δραματικά- εφάρμοσε μια πολιτική ανέγερσης εντυπωσιακών κτιρίων, καζίνο και λαμπερών χώρων διασκέδασης. Παράλληλα, τμήμα αυτής της πολιτικής ήταν και η αλλαγή ύφους του ίδιου του Μπάτμαν, ο οποίος έπρεπε να γίνει και ο ίδιος ένα ελκυστικό προϊόν. Έτσι, άλλαξε την στολή του, πρόσθεσε πιο φανταχτερά φώτα στο αμάξι του και… έβγαλε πιστωτικές κάρτες με το σήμα του.

Ο Τζόκερ είναι ο αληθινός ήρωας του «Dark Knight»

Για τον Τζόκερ του Χιθ Λέντζερ, τον χαρακτήρα δηλαδή που κλέβει δικαιωματικά την παράσταση στο «Dark Knight», υπάρχουν άπειρες θεωρίες αναφορικά με το παρελθόν του. Τόσες πολλές που θα μπορούσε να γίνει ξεχωριστό θέμα μόνο για αυτό. Ο Νόλαν, πολύ έξυπνα, δεν γνωστοποίησε ποτέ το origin του εμβληματικού Τζόκερ αλλά τοποθέτησε προσεκτικά μέσα στην αφήγηση διάφορα στοιχεία για αυτόν από τα οποία μπορούν να προκύψουν διάφορες θεωρίες για την ιστορία του. Υπάρχει και μια θεωρία ωστόσο που δεν έχει να κάνει με το παρελθόν αλλά με το παρόν του στην ταινία. Αυτή λέει πως ο Τζόκερ είναι ο αληθινός ήρωας της ταινίας και πως στην πραγματικότητα αυτός είναι και ο πραγματικός Σκοτεινός Ιππότης του τίτλου. Άλλωστε, όποιος θυμάται την ταινία καλά μπορεί να επιβεβαιώσει πως το βασικό σχέδιο του Τζόκερ στοχεύει στο να εξουδετερωθεί η μαφία, κάτι που καταφέρνει στο έπακρο σε αντίθεση με τον Μπάτμαν. Ταυτόχρονα, με τις μεθόδους του ενοχοποιείται ο Μπάτμαν, δηλαδή ένας παράνομος εκδικητής (για να μην ξεχνιόμαστε), αφήνει την Γκόθαμ σε απόλυτη τάξη μετά το χάος που προκαλεί και στα χέρια ενός τίμιο αστυνομικού (του Γκόρντον). Εντάξει, προκαλεί κακό και σε κάποιους αθώους αλλά είπαμε: είναι σκοτεινός…

Ο Μπάτμαν γίνεται ο νέος Ρας Αλ Γκουλ

Στο «Batman Begins», την πρώτη ταινία της τριλογίας του Νόλαν, ο Ρας Αλ Γκουλ λέει σε κάποια φάση ότι ο «Ρας Αλ Γκουλ είναι αθάνατος». Προφανώς, δεν εννοεί ότι ο ίδιος είναι αθάνατος αλλά ότι η έννοια του Ρας Αλ Γκουλ μεταφέρεται από τον έναν αρχηγό της «Λεγεώνας των Σκιών» στον άλλο. Μέλη της «Λεγεώνας των Σκιών» ήταν τόσο ο ίδιος ο Μπάτμαν (πριν γίνει Μπάτμαν…) όσο και ο Βane, ο αντίπαλος του Σκοτεινού Ιππότη στην τρίτη ταινία. Όταν στο τέλος του «Dark Knight Rises», με νικημένο πλέον τον Bane, ο Μπάτμαν αποσύρεται από την ενεργό δράση υπάρχει μια θεωρία που λέει πως μετουσιώθηκε στον νέο Ρας Αλ Γκουλ και ηγήθηκε της «Λεγεώνας των Σκιών» έχοντας προφανώς στο πλάι του την Σελίνα Κάιλ.

Ο Τζόκερ είναι ο Ρόμπιν

Στο «Batman V Superman» υπάρχει μια σκηνή που ο Μπάτμαν κοιτάζει τη στολή του Ρόμπιν και την βλέπει βανδαλισμένη με τέτοιο τρόπο που άπαντες καταλαβαίνουμε πως ο πάλαι ποτέ συνεργάτης του έχει σκοτωθεί από τον Τζόκερ, κάτι που αποτελεί «κλείσιμο του ματιού» στην κόμιξ μυθολογία σύμφωνα με την οποία ο Τζόκερ σκοτώνει τον Ρόμπιν. Υπάρχει ωστόσο και μια άλλη θεωρία: ότι ο Ρόμπιν ΕΙΝΑΙ ο Τζόκερ. Η θεωρία αυτή πατάει σε ένα άλλο στοιχείο της κόμιξ μυθολογίας που θέλει τον Μπάτμαν και τον Ρόμπιν να «τα σπάνε» κάποια στιγμή με τον Ρόμπιν να παρατάει τον Μπάτμαν. Σύμφωνα με την εν λόγω θεωρία λοιπόν, ο παλιός συνεργάτης του Μπάτμαν έχει αλλάξει για τα καλά χαρακτήρα και έχει γίνει ένας άλλος άνθρωπος, στρεφόμενος εναντίον του παλιού του μέντορα: έχει γίνει ο Τζόκερ!