«Catwoman»: Αυτό είναι το σενάριο της ταινίας με την Μισέλ Φάιφερ που δεν είδαμε ποτέ – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

«Catwoman»: Αυτό είναι το σενάριο της ταινίας με την Μισέλ Φάιφερ που δεν είδαμε ποτέ

Ειδήσεις | 20-8-2018 |

Σε μια μεγάλη αποκάλυψη προχώρησε πρόσφατα ο σεναριογράφος Τζον Όγκουστ, βασικός συνεργάτης του Τιμ Μπάρτον. Ο Όγκουστ αποκάλυψε ότι στα μέσα της δεκαετίας του ’90, την περίοδο δηλαδή μετά το «Batman Returns», είχε ετοιμάσει το σενάριο μιας spin off ταινίας με πρωταγωνίστρια την Catwoman, την οποία μόλις είχε υποδυθεί η Μισέλ Φάιφερ γράφοντας ιστορία στον ρόλο. Ο Όγκουστ ήθελε το σενάριο του να γίνει ταινία με πρωταγωνίστρια και πάλι την Φάιφερ.

Ο ρόλος αυτός αποτέλεσε ένας από τους πιο χαρακτηριστικούς για την 60χρονη σήμερα ηθοποιό ενώ για τους οπαδούς των υπερηρωικών ταινιών, η ερμηνεία της παραμένει αξεπέραστη στο «Batman Returns»: ακόμα και σήμερα είναι η Catwoman της Φάιφερ που μνημονεύεται περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη για τον εν λόγω χαρακτήρα.

Τελικά, το σενάριο του Όγκουστ δεν έγινε ποτέ ταινία καθώς «κόλλησε» στις ατέρμονες διαδικασίες των μεγάλων στούντιο του Hollywood. Φυσικά, το «Catwoman» που βγήκε στις αίθουσες το 2004 με πρωταγωνίστρια την Χάλι Μπέρι ήταν ένα εντελώς άλλο concept, δεν είχε καμία σχέση με το όραμα του Όγκουστ ενώ μέχρι και σήμερα η εν λόγω ταινία θεωρείται ως μια από τις χειρότερες μεταφορές κόμιξ στο σινεμά.

Ο Όγκουστ όχι απλά έκανε την εν λόγω αποκάλυψη στα προσωπικά του social media αλλά ανάρτησε και ένα κομμάτι από το σενάριο που είχε γράψει. Συγκεκριμένα, η αρχική ανάρτησή του είχε ως εξής:

«Έδωσα το «Catwoman» στην Warner το 1998. Θα ήταν ένα σίκουελ του «Batman Returns» με την Μισέλ Φάιφερ να επιστρέφει στο ρόλο. Οι παραγωγοί αρχικά ενθουσιάστηκαν αλλά τελικά δεν προχώρησε η ταινία. Ένα από αυτά που μου είπαν ήταν ότι θα ήθελαν να παίξει η Σάρα Μισέλ Γκέλαρ στον ρόλο και να υπάρχει και μια σκηνή που βάφει με άλλο χρώμα τα μαλλιά της. Στη συνέχεια, μου έδειξαν το trailer του Matrix».

Όσοι είναι εξοικειωμένοι με την ιστορία των ταινιών Μπάτμαν στα 90s δεν θα δυσκολευτούν να συνειδητοποιήσουν πως το σενάριο κατατέθηκε μετά την προβολή και την παταγώδη αποτυχία του «Batman and Robin», μετά δηλαδή τη στροφή των ταινιών Batman σε πιο ποπ και εύπεπτα μονοπάτια και πως η πρόταση του Όγκουστ στόχευε στην επαναφορά στο dark και gothic σύμπαν του Μπάρτον. Ταυτόχρονα, το γεγονός ότι ο Όγκουστ αναφέρει στην ανάρτησή του το Matrix, ίσως να συνδέεται με την απόρριψη του σεναρίου: μάλλον η Warner δεν ήθελε να παίξει δυο «βαριά χαρτιά» μέσα σε τόσο σύντομο διάστημα.

Το κομμάτι που ανέβασε ο Όγκαστ και το οποίο περιγράφει τον βασικό σκελετό του σεναρίου έχει ως εξής:

«Η πρώτη σκηνή της ταινίας μας μεταφέρει στη νύχτα του Halloween στη Γκόθαμ Σίτι και όπως μπορεί να μαντέψει κανείς, γίνονται ταραχές στην πόλη. Ο φακός «αναρριχάται» σε ένα ψηλό κτίριο (σ.σ. κλασικό τέχνασμα του Μπάρτον στις δυο Batman ταινίες του…) και μεταφερόμαστε σε ένα γραφείο ενός ψηλού ορόφου που καταλαβαίνουμε πως είναι το γραφείο ενός ψυχίατρου. Η Catwoman είναι ξαπλωμένη στον καναπέ. «Σκέφτομαι να φύγω από την πόλη. Κάποτε είχε πλάκα αλλά τώρα έχει γεμίσει με φρικιά. Τι πιστεύεις; Είμαι τρελή;», λέει ενώ είναι ξαπλωμένη και στη συνέχεια βλέπουμε πως ο ψυχίατρος κάθεται στη δίπλα καρέκλα αλλά είναι δεμένος. Η Catwoman δεν κάνει ψυχανάλυση. Είναι εκεί για να τον ληστέψει. Ο άντρας είναι φιμωμένος αλλά προσπαθεί να της πει που είναι το χρηματοκιβώτιο. Εκείνη δεν τον αφήνει. Βρίσκει μόνη της το χρηματοκιβώτιο και το ανοίγει.

Έπειτα μεταφερόμαστε και πάλι σε εξωτερικό χώρο. Η Catwoman προετοιμάζει τη δεύτερη ληστεία της για το βράδυ. Ξαφνικά νομίζει πως βλέπει τον Batman αλλά τελικά κάνει λάθος: ήταν απλά ένας τύπος ντυμένος Batman. Είναι Halloween άλλωστε, στους δρόμους πολλοί άντρες είναι ντυμένοι Batman και πολλές γυναίκες είναι ντυμένες Catwoman. Την εκνευρίζει αυτό.

Κατά τη διάρκεια της δεύτερης ληστείας της πέφτει πάνω στον Nightfall, έναν μικροκακοποιό που έχει κάνει πρόσφατα την εμφάνισή του στην Γκόθαμ και προσπαθεί ληστέψει το ίδιο μέρος με εκείνη. Μάλιστα το έχει ήδη γεμίσει με εκρηκτικά. Μια μεγάλη έκρηξη γίνεταο και η Catwoman εκτοξεύεται έξω από το παράθυρο.

Βλέπουμε στη συνέχεια το αναίσθητο σώμα της να είναι πεσμένο στο έδαφος και από πάνω της να στέκεται και να την κοιτάει ο αληθινός Batman.

Η Catwoman (Σελίνα Κάιλ) ξυπνάει σε ένα νοσοκομείο στο Λέικ Σίτι στο Σικάγο, την πόλη από την οποία κατάγεται. Είναι μέρα. Γνωρίζουμε την οικογένειά της: τον πατέρας της που είναι δημοτικός σύμβουλος, την μεγαλοαστή μητέρα της, την υπερεπιτυχημένη μεσαία αδερφή της οικογένειας και την μικρότερη αδερφή της οικογένειας που όλο μπλέκει σε μπελάδες. Για τα δεδομένα της οικογένειάς της, η Σελίνα είναι μια αποτυχημένη: δεν έχει χόμπι, κάνει μια χάλια δουλειά γραμματέα και κοντεύει τα 40.

Ο Μπρους Γουέιν την επισκέπτεται στο νοσοκομείο. Καθώς μιλάνε μεταξύ τους καταλαβαίνουμε πως η Σελίνα δεν έχει ιδέα πως έχει υπάρξει η Catwoman. Δεν έχει πάθει αμνησία ακριβώς. Όμως το χτύπημα έχει σβήσει κάποιες αναμνήσεις της. Αναγνωρίζει τον Μπρους Γουέιν και θυμάται πως έχουν ξανασυναντηθεί αλλά δεν θυμάται όλα όσα έχουν γίνει μεταξύ τους. Κάποια στιγμή, αυτός της λέει: «Μοιάζεις να βρίσκεσαι σε πλήρη ηρεμία. Σε ζηλεύω». Στη συνέχεια, επιστρέφει στην Γκόθαμ.

Η Σελίνα μετακομίζει ξανά στους γονείς της και πιάνει μια δουλειά στο γραφείο του πατέρα της. Ζει μια θεωρητικά ήρεμη ζωή αλλά βλέπουμε μερικά μικρά σημάδια στη συμπεριφορά της από το παρελθόν της. Για παράδειγμα, όταν σε μια επαγγελματική σύσκεψη κάποιος της παίρνει μια ατάκα από το στόμα την βλέπουμε να γρατσουνάει τσαντισμένη με τα νύχια της το γραφείο. Όταν πάει να περάσει τον δρόμο και ένα αμάξι φρενάρει απότομα μπροστά της, η Σελίνα πηδάει με μια ενστικτώδη κίνηση πάνω στο αμάξι, χωρίς να έχει ιδέα πως κατάφερε να κάνει κάτι τέτοιο.

Ταυτόχρονα, ακούμε στις ειδήσεις πως η Catwoman έχει επισκεφθεί το Λέικ Σίτι και κάνει ληστείες. Δεν βλέπουμε τη Σελίνα να το κάνει, απλά το μαθαίνουμε από τις ειδήσεις. Η πόλη δεν έχει την παράδοση της Γκόθαμ με φρικιά να ντύνονται με περίεργες στολές και να γίνονται κακοποιοί και σούπερ ήρωες συνεπώς, το κλίμα που επικρατεί στην πόλη είναι πως το εγκληματικό κλίμα της Γκόθαμ έχει μεταφερθεί στο πολύ πιο ήσυχο Λέικ Σίτι. Κρυφά δημοτικά συμβούλια διεξάγονται για τη λύση του προβλήματος και αποφασίζεται να χρηματοδοτηθεί ένας υπερήρωας για να παρέμβει στην πόλη.

Σχεδιάζεται ένα κοστούμι, αποφασίζεται πως το όνομα του υπερήρωα θα είναι Victory και εγκρίνεται η χρηματοδότησή του».

Κάπου εκεί τελειώνει η ανάρτηση του Όγκουστ, ο οποίος δεν μας αποκαλύπτει τη συνέχεια της ιστορίας που είχε στο μυαλό του. Άραγε το concept «η Σελίνα ξέχασε την Catwoman» θα μπορούσε όντως να αποτελέσει μια ιδέα που θα δούλευε καλά στην οθόνη ή μήπως πρέπει να λέμε ευτυχώς που δεν το είδαμε σε ταινία. Όπως και να έχει, δεν θα μάθουμε. Ταυτόχρονα όμως, ανυπομονούμε να διαβάσουμε ολόκληρο το σενάριο του Όγκουστ για να δούμε τι έγινε στη συνέχεια. Ας ελπίσουμε κάποτε να το δημοσιοποιήσει ολόκληρο…