#Berlinale2018 - Μέρα 9: Ένα φαβορί και ο... Toni Erdmann - H ανασκόπηση του διαγωνιστικού λίγο πριν τα βραβεία – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

#Berlinale2018 – Μέρα 9: Ένα φαβορί και ο… Toni Erdmann – H ανασκόπηση του διαγωνιστικού λίγο πριν τα βραβεία

Ειδήσεις, Φεστιβάλ | 24-2-2018 |

Ήταν μια μέρα που μύριζε Toni Erdmann στη φετινή Berlinale καθώς οι δύο πρωταγωνιστές της ταινίας, βρέθηκαν με ταινίες στο Φεστιβάλ κάνοντας μας να θυμηθούμε την ταινία, κυρίως επειδή είχαμε αποκλειστικές συνεντεύξεις που θα δείτε τις επόμενες μέρες και με τους δύο, την Sandra Huller και τον Peter Simonitschek. Μάλιστα η ταινία  In the Aisles, στην οποία πρωταγωνίστησε η Huller θεωρείτε πλέον και ένα από τα μεγάλα φαβορί για τα βραβεία του Φεστιβάλ. Ποιες ταινίες ακολουθούν; Η μία είναι η έτερη πρεμιέρα της μέρας στο διαγωνιστικό, το Πολωνικό Mug, που τα βάζει με τον ρατσισμό και το σύνολο της Πολωνικής κοινωνίας, ενώ στους διαδρόμους και την Potsdamer Platz, οι ταινίες που συζητιούνται περισσότερο για βραβεία είναι το πειραματικό Touch me not, το Don’t Worry He Won’t get far on foot, του Gus van Sant με τον Joaquin Phoinix να διεκδικεί το βραβείο ερμηνείας, το Νορβηγικό Utoya 22 Juli, ενώ ακολουθούν τα με αιχμές για το προσφυγικό Transit, το Dovlatov, το The Heiresses, αλλά και το animation Isle of Dogs του Wes Anderson.

Τα βραβεία θα δοθούν στις 7 τοπική ώρα, 8 ώρα Ελλάδας και θα σας ενημερώσουμε από την απονομή

Δείτε όλη την κάλυψη του Cinefreaks από την Berlinale σε μια σελίδα

Δείτε επίσης:

Berlinale2018 Μέρα 8: το βλέμμα στο προσφυγικό και σε μία πειραματική ταινία

Berlinale2018 Μέρα 7: Υπέροχες ταινίες αλλά εκτός διαγωνιστικού

Berlinale2018 – 6η μέρα: Ένας υπέροχα αδιάφορος Joaquin Phoinix, ο Dafoe, ο Diaz και μια Γερμανική αποκάλυψη

Berlinale2018 – 5η μέρα: Ένα φαβορί και πολλές απογοητεύσεις

Berlinale2018 – 4η μέρα: Μπόλικες μετριότητες αλλά και ένα αριστούργημα από τον Μπεκμαμπέτοφ!

Berlinale 2018 – 3η μέρα: Βασίλισσα του Βερολίνου η Isabelle Huppert

Berlinale 2018 – 2η μέρα: Μία γεμάτη καλές ταινίες Berlinale

Berlinale 2018 – 1η μέρα: Η έναρξη του φεστιβάλ «μύριζε» Wes Anderson

H μέρα μας δε θα μπορούσε να ξεκινήσει καλύτερα με το Mug να είναι από τις καλύτερες ταινίες του διαγωνιστικού της φετινής Berlinale.

Η δημιουργός του Body, που κέρδισε Αργυρή Άρκτο στην Berlinale δύο χρόνια πριν, επιστρέφει με μία δυνατή κοινωνική και πολιτική ταινία για την Πολωνία του σήμερα.

O Jacek αγαπά την heavy metal και τον σκύλο του. Είναι ο μόνος τόσο διαφορετικός χαρακτήρας, ακόμα και από τα άτομα της ηλικίας του, στο χωριό της Πολωνίας κοντά στα Γερμανικά σύνορα, όπου μένει. Ο Jacek ευχαριστιέται την ζωή του, είναι ερωτευμένος με την Dagmara με τους δυο τους να είναι ένα όμορφο ζευγάρι που πολλοί θαυμάζουν. Γύρω του, και στην οικογένειά του υπάρχουν ρατσιστές, θρήσκοι άνθρωποι που αυτό που έχουν να του πουν για ευχή Χριστουγέννων είναι “να κόψει τα μαλλιά του για να μη μοιάζει με γυναίκα”. Ο Jacek δουλεύει σαν εργάτης στο χώρο κατασκευής του μεγαλύτερου αγάλματος που έχει φτιαχτεί ποτέ για τον Χριστό, στα Γερμανοπολωνικά σύνορα, τι κι αν αυτός περιφρονεί διακριτικά την εκκλησία με τους γύρω του να τον λένε ακόμα και σατανιστή λόγω της αγαπημένης του μουσικής.

Όταν ο Jacek θα έχει ένα ατύχημα στο εργοτάξιο κατασκευής του αγάλματος, όλα θα αλλάξουν. Εκείνος θα επιστρέψει στο σπίτι του υγιής αλλά και παραμορφωμένος, όντας ο άνθρωπος που έχει κάνει την πρώτη μεταμόσχευση προσώπου στην χώρα. Οι γύρω του δεν τον αναγνωρίζουν, ενώ ο ίδιος αισθάνεται περίεργα με τον εαυτό του και με τους γύρω του που είτε τον βλέπουν σαν τέρας, είτε τον αποκλείουν όντας έτσι κι αλλιώς και χωρίς το νέο του πρόσωπό του, ο περίεργος κάτοικος ενός συντηρητικού και θρησκόληπτου χωριού της σύγχρονης Πολωνίας.

H κριτική μας για το Mug


Η τελευταία ταινία του διαγωνιστικού που έκανε πρεμιέρα στο Βερολίνο ήταν το In the Aisles.

Ο Christian είναι νέος υπάλληλος σε ένα τεράστιο σουπερμάρκετ χονδρικής της πρώην Ανατολικής Γερμανίας. Γι αυτόν αυτή η δουλειά είναι μια νέα ευκαιρία. Σιωπηλός και προσεχτικός μαθαίνει την δουλειά: τους ατέλειωτους διαδρόμους, την τάξη των προϊόντων, τους σουρεαλιστικούς μηχανισμούς του μηχανήματος με το οποίο ανεβοκατεβάζει τα εμπορεύματα από τα ψιλά ράφια. Δίπλα του βρίσκεται από την αρχή ο Bruno ο προϊστάμενός του στο τμήμα με τα ποτά που του δείχνει την δουλειά και θα τον συμπαθήσει, παίρνοντας μια μορφή πατρικής φιγούρας για τον νεαρό Christian. H Marion, από το τμήμα των γλυκών μιλάει που και που στον Christian και τον συμπαθεί, ενώ σύντομα οι δυο τους θα ερωτευτούν μέσα στους κρύους και ατέλειωτους διαδρόμους, χωρίς πολλές κουβέντες αλλά με σιωπή και ματιές στον ίσως πιο αντι-ρομαντικό χώρο που θα μπορούσε να υπάρξει. Ωστόσο η Marion είναι παντρεμένη και ξαφνικά θα φύγει με αναρρωτική άδεια, με τον Christian να μελαγχολεί και να κινδυνεύει να χαθεί στο αμαρτωλό του παρελθόν και να χάσει την δουλειά του.

H κριτική μας για την ταινία.


Σε σπέσιαλ προβολή είδαμε επίσης χτες και το The Interpreter που φέρνει τον έταιρο πρωταγωνιστή του Toni Erdmann στην Berlinale. Το Cinefreaks συνάντησε τον Peter Simonitschek και θα σας παρουσιάσει την συνέντευξή μας μαζί του σε λίγες μέρες.

Ο 80χρονος Ali Ungar βρίσκει ένα βιβλίο γραμμένο από έναν πρώην αξιωματικό των SS στο οποίο περιγράφει τις περιπέτειές του όταν υπηρετούσε στην Σλοβακία. Συνειδητοποιεί ότι αυτός είναι ο άνθρωπος που σκότωσε τους γονείς του κατά την διάρκεια του Β Παγκοσμίου πολέμου. Παίρνει ένα τραίνο και βρίσκεται στο σπίτι του αξιωματικού, αποφασισμένος να τον σκοτώσει και να πάρει εκδίκηση. Αντί όμως για αυτόν θα βρει μπροστά τον τον 70χρονο γιο του, Georg, έναν συνταξιούχο εκπαιδευτικό.

Ο Georg, που απέφευγε τον πατέρα του μια ζωή, μετά την παιδική του ηλικία, αποφασίζει ότι θέλει να μάθει περισσότερα για εκείνη την εποχή και προτείνει στον Ali να γίνει ο διερμηνέας του σε ένα ταξίδι στην Σλοβακία. Οι δύο ηλικιωμένοι άντρες είναι τα άκρως αντίθετα, ο Ali χαμηλών τόνων, λιγομίλητος και σοβαρός, ο Georg από την άλλη με μια διάθεση για ζωή, πλακατζής και γλετζές, σαν να είναι μια συνέχεια του χαρακτήρα του Toni Erdmann, καθώς ο Georg δεν είναι άλλος από τον Peter Simonitschek που έγινε γνωστός παγκοσμίως για αυτόν τον ρόλο.

H κριτική μας για την ταινία

Διαβάστε περισσότερα για: