74o Φεστιβάλ Βενετίας: Δυνατό εναρκτήριο λάκτισμα με Payne, Del Toro και Weiwei – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

74o Φεστιβάλ Βενετίας: Δυνατό εναρκτήριο λάκτισμα με Payne, Del Toro και Weiwei

Ειδήσεις, Φεστιβάλ | 1-9-2017 |

Το Φεστιβάλ Βενετίας ξεκίνησε στις 30 Αυγούστου με ταινία έναρξης το Downsizing του Alexander Payne, μια ταινία η οποία αποτελεί μια σαρκαστική σάτιρα της κοινωνίας. Η ευρηματική της υπόθεση τοποθετεί τους χαρακτήρες (υποδυόμενους από τους Matt Damon και Kristen Wiig) σε έναν κόσμο ο οποίος μοιάζει να φτάνει σε ένα αδιέξοδο. Προκειμένου να βρουν χρήματα για να επιβιώσουν, επιλέγουν να συμμετάσχουν σε ένα πείραμα στο οποίο θα συρρικνωθούν. Παρά τις προθέσεις των επιστημόνων που στοχεύουν στην παρατήρηση και την εξαγωγή συμπερασμάτων, οι περισσότεροι που συμμετέχουν στο πείραμα δεν αργούν να περάσουν την ανθρώπινη τους απληστία σε αυτό το νέο περιβάλλον, δημιουργώντας έτσι ανάλογες κοινωνικές ανισότητες με τον κανονικό κόσμο.\

Ένα σενάριο που κάλλιστα θα μπορούσε να αποτελεί αποκύημα της φαντασίας του Lubitch και της κοινωνικής διακωμώδησης που χαρακτήριζε τα δημιουργήματά του, πλαισιώνεται από δύο εξαιρετικούς ηθοποιούς σε ένα φιλμ το οποίο άφησε κατά γενική ομολογία ικανοποιημένο το κοινό που βρέθηκε στην Τελετή Έναρξης του Φεστιβάλ, στην οποία παρευρέθηκε και το καστ της ταινίας, συνοδευόμενο από τον Ελληνοαμερικάνο δημιουργό.

Επόμενος σημαντικός σταθμός του Φεστιβάλ μέχρι στιγμής δε θα μπορούσε να είναι άλλος από τη νέα ταινία του Guillermo Del Toro, The Shape of Water, μια ολότελα ανθρώπινη ιστορία με κέντρο βάρους τη, ωστόσο, ένα αμφίβιο πλάσμα, διασκευάζοντας με το δικό του τρόπο την ιστορία της Πεντάμορφης και του Τέρατος. Κατά την ψυχροπολεμική δεκαετία του 1960, μια καθαρίστρια ενός μυστικού κυβερνητικού κτιρίου έρχεται σε επαφή με ένα πλάσμα το οποίο ανακάλυψε ένας μυστικός πράκτορας.

Με όχημα τη φαντασία του, ο νους που γέννησε το Λαβύρινθο του Πάνα αφηγείται μια τρυφερή, παραμυθένια αλληγορία που βρίθει κινηματογραφικών αναφορών, που παρωδεί την αντιρωσική υστερία της Αμερικής και αποτελεί ένα αιχμηρό σχόλιο πάνω στους απόκληρους μιας κοινωνίας οι οποίοι ψάχνουν το έτερό τους ήμισυ προκειμένου να αισθανθούν αυτή τη συμπλήρωση που αποζητούν στη ζωή τους. Συγκλονιστική, επιπλέον, η Sally Hawkins στον πρωταγωνιστικό ρόλο, καθόλου δε θα μας εκπλήξει αν τη δούμε υποψήφια για Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου, όπως και τον Alexander Desplat για το υπέροχα αιθέριο soundtrack που συνέθεσε για να ντύσει ηχητικά τις εικόνες του Del Toro.

 

Τελευταίος, προς το παρόν, σταθμός της Διοργάνωσηε, το τελευταίο ντοκιμαντέρ του Ai Weiwei, Human Flow. Ο πολυπράγμων Κινέζος καλλιτέχνης αποφασίζει να ασχοληθεί με το μεταναστευτικό ζήτημα, κάτι το οποίο σύμφωνα με τον ίδιο, τον απασχολεί σε προσωπικό επίπεδο. Με φόντο έναν κόσμο εν μέσω κρίσης, ο Weiwei επιλέγει να πάρει θέση απέναντι στο ζήτημα των ξεριζωμένων που στοιβάζονται σε βάρκες αναζητώντας ένα καλύτερο μέλλον.

Το εν λόγω ντοκιμαντέρ, παραγωγή των Amazon Studios, παρότι πατά γερά στην καταγραφή της πραγματικότητας, ελάχιστα δε στερείται της καλλιτεχνικής πινελιάς του δημιουργού της, ο οποίος εστιάζει στον ανθρώπινο πόνο παρά αναλώνεται σε μια ψυχρή πολιτική εξερεύνηση των αιτίων και αιτιατών του συγκεκριμένου ζητήματος. Οι εικόνες αγγίζουν το όμορφο, το επίπονο, το στοιχειωτικό, οι μαρτυρίες σπάνε κόκκαλα και, εν τέλει καταλήγει να μην είναι απλά ένα φιλμ έρευνας, αλλά ένα ψηφιδωτό που σκοπεύει σε μια συναισθηματική αφύπνιση εκείνων που θα επιλέξουν να σταθούν απέναντί του και να κοινωνήσουν το μήνυμά του. Γι’αυτό άλλωστε επανερχόμαστε στην ανάγκη ύπαρξης του καλλιτέχνη εν καιρώ κρίσης, όχι για να μας καταδεικνύει, αλλά για να μας υπενθυμίζει.

 

 

Διαβάστε περισσότερα για: , , , , ,