Η Γαλλία οργανώνεται ενάντια στη κινηματογραφική λογοκρισία των δεξιών ρευμάτων – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Η Γαλλία οργανώνεται ενάντια στη κινηματογραφική λογοκρισία των δεξιών ρευμάτων

Ειδήσεις | 2-3-2016 |

Το σκοταδιστικό φαινόμενο των λογοκριμένων ταινιών σε μια κατά τα άλλα προοδευτική, ευρωπαική χώρα όπως η Γαλλία είχε αρχίσει να παίρνει σοβαρές διαστάσεις μετά την απαγόρευση προβολής του ψυχολογικού θρίλερ του Lars von Trier, “Antichrist”, σε ολόκληρη την χώρα επτά χρόνια μετά την αρχική του κυκλοφορία. Σημαντική πίεση άσκησε για την παραπάνω απαγόρευση, αλλά και για άλλες πολλές, η συντηρητική, δεξιά οργάνωση Promouvoir η οποία μέσω της δράσης της αποσκοπεί στην ενδυνάμωση των “Εβραιο-χριστιανικών” αξιών και ως τούτου έχει βάλει στο στόχαστρο αρκετές “προχωρημένες” ταινίες αναφορικά με θέματα σεξουαλικής απεικόνισης και σεναριακού περιεχομένου.

Με αφορμή λοιπόν τέτοιες ακροδεξιές παρεμβάσεις η υπουργός Πολιτισμού της Γαλλίας, Audrey Azoulay, λαμβάνει μέτρα αναδιάρθρωσης του συστήματος ταξινόμησης ταινιών της χώρας με σκοπό να ενισχύσει το εθνικό κινηματογραφικό συμβούλιο (CNC) και να δυσχεράνει τις απόπειρες λογοκρισίας των ταινιών. Συγκεκριμένα σύμφωνα με το Variety η νεο-διορισθείσα υπουργός, μετά από αναφορά που της απέστειλε ο πρόεδρος του CNC Jean-François Mary, σκοπεύει να καταργήσει μια πρόσφατη τροπολογία σύμφωνα με την οποία οποιαδήποτε ταινία περιλαμβάνει απροκάλυπτο σεξ θα πρέπει να χαρακτηρίζεται κατάλληλη για ενήλικες άνω των 18 χρόνων. Ακόμα η Azoulay σκοπεύει να μειώσει την διάρκεια των νομικών αιτήσεων που πραγματοποιούνται εναντίον του συμβουλίου, γεγονός που θα οδηγήσει στην δυνατότητα μεταβολής της κατηγορίας στην οποία υπάγεται μια ταινία κατα την διάρκεια ακόμα της παραγωγής ή της προβολής της. Η Audrey Azoulay είναι κόρη συμβούλου του Μαροκινού βασιλιά Mohammed VI και η τρίτη κατα σειρά υπουργός Πολιτισμού που διορίζεται από τον Γάλλο Πρόεδρο, François Hollande, μετά την παραλαβή του αξιώματός του το 2012.

Οι προσπάθειες της Azoulay να στηλιτεύσει την λογοκρισία που παράγουν δεξιές, ακραίες οργανώσεις όπως η Promouvoir είναι αναγκαίες και επείγουσες για την εξασφάλιση της ελευθερίας έκφρασης της κινηματογραφικής τέχνης στη Γαλλία εφόσον θύματα της οργάνωσης έχουν πέσει εκτός του Lars von Trier, για το “Antichrist” και τις σκηνές με τους ακρωτηριασμούς γεννητικών οργάνων, οι σκηνοθέτες Gaspar Noé για την πολυσυζητημένη ταινία του 2015 “Love” και Abdellatif Kechiche για την επίσης πασίγνωστη ταινία του 2013 “Blue is the warmest colour”. Συγκεκριμένα το “Love” χαρακτηρίστηκε κατάλληλο για ενηλίκους άνω των 18 τρείς εβδομάδες μετά την αρχική προβολή του ύστερα από σχετική καμπάνια της Promouvoir εξαιτίας των τολμηρών, τρισδιάστατων,  απερίφραστων σεξουαλικών σκηνών που περιέχει. Στην ίδια λογική το λεσβιακό δράμα του Kechiche που απέσπασε τον Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ Καννών του 2013 στοχοποιήθηκε από την Promouvoir που κατάφερε να υποκινήσει ύστερα από πιέσεις που άσκησε στην ταινία δικαστική απόφαση παρισινού δικαστηρίου που μετακίνησε το φιλμ από την κατηγορία Κατάλληλο για ανηλίκους άνω των 12 χρόνων.

Η Γαλλία ούσα μια φιλελεύθερη, ευρωπαϊκή χώρα με σημαντική και αξιόλογη κινηματογραφική παραγωγή οφείλει να προστατεύσει έμπρακτα τα ιδεώδη τα οποία πρεσβεύει, υποστηρίζοντας τους δημιουργούς που μέσα από την καλλιτεχνική τους πρακτική τα προάγουν.