Τα 10 καλύτερα μουσικά θέματα του 2015 - Μέρος Πρώτο - Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Τα 10 καλύτερα μουσικά θέματα του 2015 – Μέρος Πρώτο

Soundtracks | 29-1-2016 |

Η μουσική στον κινηματογράφο είναι συμπληρωματική στο οπτικό θέαμα αυτών που διαδραματίζονται στην οθόνη, αλλά δίχως την τρομακτική κλιμάκωση που μπορεί να προσφέρει ένα πιάνο ή την συγκίνηση που μπορεί να προκαλέσει ένα βιολί, η συναισθηματική σύνδεση με μια ταινία δεν θα ήταν σε καμία περίπτωση το ίδιο ισχυρή.

Ένα κομμάτι μουσικού θέματος έχει τη δύναμη να χαρακτηρίσει και να κάνει αξέχαστη μια ολόκληρη σκηνή. Σκεφτείτε για παράδειγμα την πρώτη φορά που ακούσατε το Imperial March του John Williams καθώς εμφανιζόταν ο Darth Vader στην οθόνη, ή τη μουσική που συνόδευε τους εμβληματικούς μαφιόζους του Godfather. Σίγουρα την ώρα που διαβάζετε αυτές τις γραμμές παίζουν στο κεφάλι σας οι παραπάνω μελωδίες.

Το 2015 ήταν μια πολύ καλή χρονιά για τα αυθεντικά μουσικά θέματα ταινιών. Όχι μόνο για τις μεγάλες mainstream κυκλοφορίες αλλά και για πολλές ανεξάρτητες παραγωγές που δεν λαμβάνουν πάντα την προσοχή που τους αξίζει.

Είναι πολύ δύσκολο κανείς να διαλέξει τα δέκα καλύτερα από αυτά γιατί είναι όλα τόσο διαφορετικά μεταξύ τους και εξαιρετικά στο να δημιουργούν την ατμόσφαιρα των ταινιών για τις οποίες γράφτηκαν, παρ’όλα αυτά εμείς αφού ακούσαμε όσα περισσότερα μπορούσαμε φέτος, σας παραθέτουμε παρακάτω τις επιλογές μας από το νούμερο 10 μέχρι το 6. Ακολουθεί σε λίγες μέρες το δεύτερο μέρος με τα κορυφαία πέντε.

10. CHAPPIE

chappie_1

Ανεξαρτήτως από το αν κανείς πιστεύει ότι το Chappie ήταν μια καλή ταινία ή όχι, σίγουρα δεν μπορεί να διαφωνήσει στο ότι το μουσικό θέμα της είναι γεμάτο με όλη εκείνη την ένταση την οποία ο σκηνοθέτης Neil Blomkamp ήθελε να αποδώσει. Γραμμένο από έναν από τους σημαντικότερους συνθέτες του Hollywood, τον Hans Zimmer, το θέμα του Chappie μπορεί και μεταπηδά σχεδόν αβίαστα από γρήγορες και ακραίες σκηνές μάχης σε βαριές και συναισθηματικά φορτισμένες στιγμές μεταξύ του αξιαγάπητου robot και των φίλων του.

Παρόμοια με τα soundtrack του Zimmer για ταινίες όπως το Inception, υπάρχει ένα σκοτάδι που καλύπτει όλο το μουσικό θέμα, το οποίο προσελκύει το αυτί του ακροατή και του ψιθυρίζει ότι ο κίνδυνος βρίσκεται κοντά.

Καλύτερο κομμάτι: ”You Lied To Me”

https://www.youtube.com/watch?v=4jnzCwjleVc

9.INSIDE OUT

insideout1

Το θέμα του Michael Giacchino για το Inside Out θα συγκινήσει και θα γεμίσει συναισθήματα οποιονδήποτε το ακούσει, κάτι το οποίο αν λάβουμε υπόψιν και το σκοπό της ταινίας, δείχνει το πόσο επιτυχημένος είναι ο Giacchino σαν συνθέτης.

Στη μεγαλύτερη διάρκεια του, το soundtrack του Inside Out είναι υπερβολικά λυπητερό, με έναν αργού ρυθμού ήχο από κρουστά που ταιριάζει ιδανικά με τον απαλό ήχο του πιάνο που παίζει καθ΄ όλη τη διάρκεια της ταινίας. Αλλά υπάρχουν στιγμές που η μουσική γίνεται τόσο χαρούμενη και θετική που είναι σχεδόν αδύνατο να μην σε κάνει να χαμογελάσεις καθώς η δύναμη της χαράς υπερνικά την απόγνωση της λύπης. Κάθε κομμάτι του soundtrack είναι σχεδιασμένο ώστε να χτυπά μια συγκεκριμένη συναισθηματική χορδή χωρίς όμως να προσπαθεί να χειριστεί τον ακροατή ώστε να νιώσει κάτι που διαφορετικά δεν θα το ένιωθε.

Καλύτερο κομμάτι: Tears of Joy

8. KUMIKO, THE TREASURE HUNTER

KEY f-Kumiko_139852.adjust-0-800-0-450-crop

Το ‘Kumiko, the Treasure Hunter’ έλαβε πολύ καλές κριτικές από τους κύκλους του Sundance Festival, όμως η περιορισμένη του κυκλοφορία δεν του επέτρεψε να κάνει το άλμα από αγαπημένο ανεξάρτητο φιλμ σε mainstream επιτυχία. Είναι μια ταινία που αξίζει να δει κανείς, και το soundtrack της είναι το κομμάτι που ξεχωρίζει περισσότερο σε αυτήν.

Η ταινία καταπιάνεται με μια νεαρή γιαπωνέζα που παθαίνει εμμονή με την ταινία Fargo των αδελφών Coen, και πιστεύοντας ότι στην ουσία η ταινία είναι ένας χάρτης για έναν θησαυρό (μια βαλίτσα γεμάτη χρήματα) κάνει τα πάντα για να βρει τρόπο να ταξιδέψει στην πραγματική πόλη της Αμερικής.

Είναι μια παράξενη ταινία αλλά γεμάτη χαρακτήρα, και αυτό αντικατοπτρίζεται τέλεια στο soundtrack της. Υπάρχει μια αίσθηση κακώς τοποθετημένης ελπίδας σε κάθε κομμάτι και καθώς η ταινία πλησιάζει στο τέλος της η απογοήτευση της ελπιδοφόρας σκέψης που τελικά δεν αποφέρει τίποτα γίνεται μεγαλύτερη με τη βοήθεια των ταιριαστών κομματιών του μουσικού θέματος.

Δημιούργημα των The Octopus Project, ένα indie συγκρότημα ηλεκτρονικής μουσικής από το Austin του Texas, ένας από τους λόγους που κάνει αυτό το μουσικό θέμα να ξεχωρίζει από πολλά άλλα είναι το ότι δεν δημιουργήθηκε από έναν από τους ενδεδειγμένους και διάσημους συνθέτες της βιομηχανίας όπως ο Hans Zimmer ή ο John Williams.

Οι Octopus Project, αν και δεν είναι εκπαιδευμένοι κινηματογραφικοί συνθέτες, καταλαβαίνουν το μήνυμα και το γενικό θέμα της υπέρμετρης ελπίδας που αισθάνεται η πρωταγωνίστρια της ταινίας. Υπάρχει μια βαθύτερη αίσθηση ζεστασιάς σε κάθε κομμάτι που μεταδίδει αυτή την ελπίδα από την Kumiko στο κοινό.

Καλύτερο κομμάτι: Airport

https://www.youtube.com/watch?v=cK5SJncXf0I

7.CREED

ENTER_CREED-MOVIE-REVIEW_2_

Ο Ryan Coogler απέδειξε με αυτή την προσθήκη στο franchise του Rocky ότι μπορεί να κάνει μια ταινία δράσης με θέμα το μποξ να έχει ένα δραματικό τόνο που συγκινεί και δημιουργεί δυνατά συναισθήματα. Μεγάλο ρόλο σε αυτό έπαιξε το μουσικό της θέμα, δημιούργημα του συνθέτη Ludwig Goransson.

O Goransson, γνωστός για τα τραγούδια του θέματος πολλών κωμικών σειρών όπως το Community και το New Girl, ήταν τελείως εκτός του στοιχείου του όταν αποφάσισε να συμμετάσχει στο Creed.

Αλλά η απόφαση να πάρεις κάποιον από έναν κόσμο και να τον ρίξεις σε έναν τελείως διαφορετικό και καινούριο φαίνεται να ταιριάζει τέλεια με το θέμα της ταινίας. Μοιάζοντας πολύ με τον πρωταγωνιστή, το soundtrack αποκτά όλο και περισσότερη αυτοπεποίθηση καθώς εξελίσσεται. Τα κρουστά γίνονται δυνατότερα όσο περνάει η ώρα και η μουσική σιγά σιγά φεύγει από το background και έρχεται στο προσκήνιο, ακολουθώντας ιδανικά τη ροή της ιστορίας. Σχεδόν σαν τον χαρακτήρα του Jordan, το μουσικό θέμα ‘βρίσκει τον εαυτό του’ καθώς προχωρά και ωριμάζει με την πάροδο της ώρας. Κομμάτια όπως το ”Juvy” και το ”Adonis” περικλείουν τον πόνο που ζει ο πρωταγωνιστής ενώ άλλα βοηθούν την ταινία να κλιμακώσει συναισθηματικά χωρίς όμως να το παρακάνουν και να εξαναγκάζουν το κοινό να συγκινηθεί.

Καλύτερο κομμάτι: Boxing Shorts

https://www.youtube.com/watch?v=P2vUZLhk6fE

6.MAD MAX: FURY ROAD

MaxandWomen

Για πολλούς το Mad Max είναι η ταινία της χρονιάς αλλά και το soundtrack που τη συνοδεύει σίγουρα χρήζει αναγνώρισης. Ο συνθέτης του, Tom Holkenborg, γνωστός και ως Junkie XL, δημιούργησε το πιo punk-rock άλμπουμ της χρονιάς και το έκανε για χάρη μιας ταινίας.

Ο Hokenborg είναι συνηθισμένος να δουλεύει για blockbuster καθώς είχε συνεργαστεί με τον Hans Zimmer για να φτιάξουν το μουσικό θέμα του The Dark Knight Rises αλλά υπάρχει κάτι το αναρχικό στον τρόπο που προσεγγίζει αυτή τη φορά ένα soundtrack που είναι πολύ πιο ακραίο από αυτό που κάποιος άλλος συνθέτης θα σκεφτόταν.

Για μια ταινία όπως το Fury Road είναι απολύτως ιδανικό, ένα αναρχικό, punk-rock μουσικό θέμα που δεν υπακούει στους κανόνες και χρησιμοποιεί βαριά ποσότητα κρουστών, κάνοντας την παρουσία του αισθητή σε αυτόν τον στερημένο κόσμο που ο Mad Max, η Furiosa και οι υπόλοιποι κατοικούν.

Το πιο σπουδαίο χαρακτηριστικό του soundtrack του Holkenborg είναι ότι ξέρει πότε να είναι δυνατό και πότε να είναι ήσυχο. Μπορεί να ελλοχεύει στο παρασκήνιο, επιτρέποντας στους χαρακτήρες να πουν την ιστορία τους χωρίς ηχητικούς περισπασμούς, και στη συνέχεια να ξεσπάει θυμίζοντας στο κοινό ότι υπάρχει ακόμα.

Καλύτερο κομμάτι: Brothers in Arms

https://www.youtube.com/watch?v=nSXTxyynUJ4