Γιατί οι 50 Αποχρώσεις του Γκρι "πάτωσαν" στην Ιαπωνία; – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Γιατί οι 50 Αποχρώσεις του Γκρι “πάτωσαν” στην Ιαπωνία;

Ειδήσεις | 25-11-2015 |

Ίσως σε έναν διαφορετικό κόσμο, όπου οι κανόνες του σινεμά διεθνώς δεν έχουν καμία σχέση, με όλα όσα στην πραγματικότητα συμβαίνουν, η απάντηση στην ερώτηση του τίτλου θα ήταν: “Γιατί είναι μια κάκιστη ταινία!”.

Όμως όχι. Αφενός οι Ιάπωνες δεν έχουν ιδιαίτερα πιο αυστηρά κριτήρια σε σχέση με το κινηματογραφόφιλο κοινό του υπόλοιπου κόσμου, αφετέρου τα καλλιτεχνικά χαρακτηριστικά μιας ταινίας δεν επηρεάζουν πάντα και το πόσα εισιτήρια θα κόψει. Ο λόγος, που η Ιαπωνία ήταν μια από τις 1-2 αγορές, όπου οι 50 Αποχρώσεις του Γκρι απέτυχαν εισπρακτικά είναι καθαρά εμπορικός κι έχει να κάνει με το marketing γενικότερα.

Αυτό προκύπτει από την συνέντευξη του Duncan Clark, υπεύθυνου της διεθνούς διανομής των ταινιών της Universal, στο The Hollywood Reporter. Όπως αναφέρει ο Clark, η γενικότερη προσέγγιση που ακολούθησαν ήταν να προωθήσουν την ταινία σε αγορές, όπου το αντίστοιχο βιβλίο είχε σημειώσει επιτυχία. Η Ιαπωνία δεν ήταν μια από αυτές, μιας που εκεί το λογοτεχνικό πόνημα της E.L. James δεν κυκλοφόρησε ιδιαίτερα.

Διαβάστε επίσης: 50 Shades of Grey – επανεκτιμώντας το κακό βιβλίο χάρη στην χειρότερη ταινία

Βέβαια, στην συγκεκριμένη συνέντευξη, έχουμε να κρατήσουμε πολύ πιο ενδιαφέροντα στοιχεία από τις εμπορικές επιδόσεις μιας από τις χειρότερες ταινίες, που έχουμε δει στην μεγάλη οθόνη τα τελευταία χρόνια. Όπως το πως η κουλτούρα των πολιτών μιας χώρας επηρεάζει την αποδοχή μιας ταινίας, το πόσο δύσκολο είναι το Hollywood να “μπει” στην αγορά της Ινδίας, όπου η τοπική κινηματογραφική βιομηχανία κυριαρχεί, το Γαλλικό box-office που βυθίστηκε στην σκιά των πρόσφατων τρομοκρατικών επιθέσεων, άλλα – σύμφωνα με τον Clark – σε λίγες εβδομάδες θα επανέλθει. Επιπλέον απάντησε σχετικά με το Steve Jobs και το αν η χλιαρή υποδοχή του στις αμερικανικές αίθουσες επηρέασε τον σχεδιασμό της εταιρείας για ένα πιο συγκρατημένο διεθνές άνοιγμα, υποστηρίζοντας πως παραδοσιακά η Βρετανία και η Γερμανία είναι οι πρώτοι διεθνείς “προορισμοί” μιας ταινίας, ιδιαίτερα πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων, με τις υπόλοιπες αγορές να ακολουθούν στο διάστημα Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου.

Ολόκληρη η συνέντευξη [στα Αγγλικά] εδώ.

Διαβάστε περισσότερα για: ,