Βενετία Μέρα 7: Δύο για Χρυσό Λέοντα και φοβερός Γιώργος Ζώης – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Βενετία Μέρα 7: Δύο για Χρυσό Λέοντα και φοβερός Γιώργος Ζώης

Αφιερώματα, Φεστιβάλ | 9-9-2015 |

Άλλη μια υπέροχη μέρα ήταν η 7η μέρα του 72ου Φεστιβάλ της Βενετίας και οι Cinefreaks ήταν εκεί για να την ζήσουν και να σας μεταφέρουν τα καλύτερα. Η 7η ήταν η μέρα του Φεστιβάλ όπου μύρισε Ελλάδα και το Interruption του Γιώργου Ζώη έκανε παγκόσμια πρεμιέρα για το διαγωνιστικό τμήμα Orizzonti. H “Διακοπή” έλαμψε και χειροκροτήθηκε από το κοινό, αφήνοντας ελπίδες κ

Δείτε τα πάντα για το 72ο Φεστιβάλ της Βενετίας, με όλες τις κριτικές του Cinefreaks.gr σε μία σελίδα

Βενετία Μέρα 6

Βενετία Μέρα 5: Είδαμε Ralph Fiennes, Tilda Swinton, Dakota Johnson, Kristen Stewart και υπέροχες ταινίες για Λέοντα!

Βενετία Μέρα 4: Oscarικός transgender Eddie Redmayne… απλά αυτό

Πάμε όμως από την αρχή που αυτή τη φορά λόγω του Ζώη θα είναι από την ανάποδη. Θα αρχίσουμε λοιπόν από την Ελληνική ταινία και το Orizzonti.

zoiσ

O Γιώργος Ζώης και τα κορίτσια του Interruption στην Βενετία

Οι τελευταίοι θεατές παίρνουν τις θέσεις τους. Η παράσταση της «Ορέστειας» ξεκινάει. Ξαφνικά, τα φώτα σβήνουν και η σκηνή βυθίζεται στο σκοτάδι. Μια ομάδα αγοριών και κοριτσιών, με όπλα στα χέρια, ανεβαίνουν στη σκηνή. Ζητάνε συγνώμη για τη διακοπή και προσκαλούν όσους θεατές επιθυμούν να ανέβουν στη σκηνή μαζί τους. Η παράσταση συνεχίζεται κανονικά με μια μόνο διαφορά: η ζωή μιμείται την τέχνη και όχι το αντίστροφο.

Το Interruption ή Διακοπή είναι μια πολύ ιδιαίτερη ταινία, που πολύ δύσκολα μπορεί κάποιος να χαρακτηρίσει σε είδος ή να βρει όμοιά της. Επίσης ο τίτλος της, Διακοπή, δεν ταιριάζει τόσο με αυτό που βλέπουμε στην οθόνη, καθώς στην παράσταση δεν υπάρχει ιδιαίτερη διακοπή. Αντίθετα ο θεατής και στο θέατρο της ταινίας, αλλά και στο σινεμά, δεν κατεβαίνει την διακοπή, δεν νιώθει ότι οι άνθρωποι που έχουν εμφανιστεί στην σκηνή είναι τρομοκράτες, εξάλλου τα όπλα δεν κάνουν την εμφάνισή τους παρά σε ελάχιστες στιγμές στην ταινία. Ο θεατής και στο θέατρο της ταινίας και στην αίθουσα, για την μισή τουλάχιστον ταινία, έχει την εντύπωση ότι η παράσταση όντως συνεχίζεται κανονικά, και είναι μάλιστα μια αρκετά καλή πειραματική παράσταση την οποία το κοινό της χειροκροτά και εμείς που βλέπουμε την όλη εξέλιξη σαν ταινία είμαστε γοητευμένοι από την όμορφη σκηνοθεσία, και τις υπέροχες ερμηνείες. Δείτε περισσότερα και την κριτική μας για το Interruption.

11924544_1686250408264552_8239630600515689812_n

Ο εκπληκτικός Αλέξανδρος Βαρδαξόγλου στο Interruption

Αν και η Ελληνική ταινία κέντρισε το ενδιαφέρον μας, στο μεγάλο Διαγωνιστικό του Φεστιβάλ, είχαμε τρεις ταινίες να κάνουν πρεμιέρα και δύο από αυτές να αφήνουν τρομερές εντυπώσεις και να μπαίνουν στην μακρά λίστα μας για τους υποψήφιους Χρυσούς Λέοντες – σε ένα Φεστιβάλ με πραγματικά πολύ καλές ταινίες.

Ας ξεκινήσουμε με τον αγαπημένο μας Charlie Kaufman, δημιουργό της Συνεκδοχής της Νέας Υόρκης και σεναριογράφου του Being John Malkovic και Eternal Sunshine of a Spotless Mind, που έρχεται στο Φεστιβάλ με ένα animation, το Anomalisa. Κεντρικό μοτίβο όπως και στις άλλες ταινίες του Kaufman, η μοναξιά.

1c7eb7f6-fe1f-415f-9603-3a979007e64d-620x372

Η ταινία είναι η ιστορία ενός συγγραφέα βιβλίων αυτοβοήθειας, που ταξιδεύοντας παθαίνει νευρικό κλονισμό στο ξενοδοχείο του. Όταν θα γνωρίσει μία από τις αναγνώστριές του, προσπαθεί με την βοήθεια της συντροφιάς της να ξεχάσει τα προβλήματα του γάμου του. Η τεχνική της ταινίας είναι αρκετά ενδιαφέρουσα, με τους χαρακτήρες να κινούνται αρκετά γρήγορα σαν να είναι σε ένα ιδιόμορφο slow motion. Οι εκφράσεις τους, είναι σχεδόν σαν ανθρώπινες, με όλους τους χαρακτήρες να να έχουν το ίδιο πρόσωπο και την ίδια αντρική φωνή – ακόμα και οι γυναικείοι. Οι μόνοι χαρακτήρες με διακριτά πρόσωπα και φωνές, είναι ο πρωταγωνιστής, Michael και η αναγνώστριά του Lisa (με την Jennifer Jason Leigh να της δίνει την φωνή). Δείτε την κριτική μας για το Anomalisa

Και συνεχίζουμε με το Blood of my Blood. H ταινία χωρίζεται σε δύο μέρη. Και τα δύο διαδραματίζονται στο Bobbio, στη βόρεια Ιταλία (όπου γεννήθηκε ο Bellocchio), σε διαφορετικές όμως ιστορικές περιόδους. Το πρώτο μέρος τοποθετείται στον 17ο αιώνα, όταν μια θρησκευόμενη γυναίκα αποπλανεί έναν ιερέα και τον ωθεί στο να αυτοκτονήσει. Σαν τιμωρία, οι σκληροί νόμοι της Καθολικής Εκκλησάις την καταδικάζουν να ζήσει την υπόλοιπη ζωή της σε ένα πολύ μικρό δωμάτιο. Το δεύτερο μέρος τοποθετείται στο παρόν: ένα βαμπίρ εκατομμυριούχος, του οποίου η περιουσία δημιουργήθηκε ρουφώντας αίμα και χρήμα από άλλους ανθρώπους, έφτασε σε πολύ μεγάλη ηλικία και βρίσκεται κοντά στον θάνατο – αν και είναι ήδη μισοπεθαμένος. Η ταινία παρουσιάζει και τις δύο ιστορίες με πολύ διαφορετικό τρόπο: το πρώτο είναι πιο ποιητικό και σοβαρό, ενώ το δεύτερο πιο ελαφρύ και κωμικό. Θα μπορούσαν να είναι μέρη δυο διαφορετικών ταινιών. 

Παρότι μιλάμε για μία περίεργη ταινία, οι δημοσιογράφοι την καταχειροκρότησαν και θεωρείται ένα από τα μεγάλα φαβορί για τον Χρυσό Φοίνικα. Δείτε την κριτική μας για το Blood of My Blood.

Και από κει στην τελευταία ταινία του Διαγωνιστικού που είδαμε χτες, το τουρκικό Frenzy.

η ταινία του Emin Alper (Tepenin Ardi) είναι μια αρκετά εντυπωσιακή κινηματογραφική προσπάθεια, από έναν ταλαντούχο σκηνοθέτη. Η ταινία είναι η ιστορία δύο αδερφών που ζουν σε μία επικίνδυνη υποβαθμισμένη γειτονιά της Πόλης. Ο πιο μεγάλος αδερφός έχει μόλις βγει από την φυλακή και ψάχνει στοιχεία, ακόμα και στα σκουπίδια της γειτονιάς, για κατασκευή βομβών. Εκείνος θα προσπαθήσει να επανασυνδεθεί με τον μικρό του αδερφό (εκείνο που πυροβολεί σκύλους), με τον τελευταίο να μην δείχνει να νοιάζεται για μία τέτοια σχέση, την ίδια ώρα που η γυναίκα του τον έχει εγκαταλείψει και νιώθει μοναξιά. Δείτε την κριτική μας για το Frenzy.

CLEkjn9WIAAEYSh