Η Natalia Tena του '10,000 KM' και του 'Game of Thrones' δεν είναι μια συνηθισμένη γυναίκα – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Η Natalia Tena του ‘10,000 KM’ και του ‘Game of Thrones’ δεν είναι μια συνηθισμένη γυναίκα

Συνεντεύξεις | 14-7-2015 |

Για την ταινία “10.000 ΚΜ / Η απόσταση μεταξύ μας” έχουμε ξαναμιλήσει. Πρόκειται για μια πολύ ιδιαίτερη δουλειά, η οποία προβλήθηκε στις Νύχτες Πρεμιέρας 2014 κι έκανε αίσθηση και την οποία προσωπικά προτείνω να δείτε όσοι δεν την έχετε δει ακόμα. Με μόνο δύο πρωταγωνιστές και δύο locations, με μια κινηματογραφική φόρμα που εξυπηρετεί πλήρως τον αφηγηματικό σκοπό της ταινίας, ο σκηνοθέτης κατόρθωσε να μεταδώσει όσο το δυνατόν πιο πιστά τα συναισθήματα του πρωταγωνιστικού ζευγαριού που βιώνει το μαρτύριο μιας σχέσης από απόσταση. Βέβαια, το αποτέλεσμα που απέδωσε η ταινία βασίζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό και στις ερμηνείες των πρωταγωνιστών της.

Περισσότερα και κριτική για το πολύ καλό “10.000 km”

Η  -γνωστή σου από το GoT και το Harry Potter- Natalia Tena (Alex) παραχώρησε μια άκρως ενδιαφέρουσα συνέντευξη στο indiewire και μίλησε για πράγματα που δε συνηθίζεται να ακούμε από άλλες γυναίκες ηθοποιούς…

Μ’αρέσει το γεγονός ότι η συγκεκριμένη ταινία (σ.σ. το “10.000 km”) επικεντρώνεται σε μία γυναίκα που φεύγει για να κάνει καριέρα. Το αγόρι μου στην ταινία είναι ο τύπος άντρα που θέλει να μείνει στο σπίτι και να κάνει παιδιά και οικογένεια. Αυτό στις περισσότερες ταινίες παρουσιάζεται από την ανάποδη. Στην πραγματική ζωή έχω κάποιους άντρες φίλους που τους ενδιαφέρει περισσότερο η οικογενειακή ζωή στο σπίτι, ενώ αντίστοιχα έχω και γυναίκες φίλες που είναι προσηλωμένες στην καριέρα τους. Στην ταινία βλέπουμε δύο ανθρώπους που πραγματικά αγαπιούνται. Είναι διαφορετικοί όμως και την κρίσιμη στιγμή παρουσιάζεται μια ευκαιρία καριέρας μόνο για τη μία από τους δύο.

Ο χαρακτήρας της γυναίκας που υποδύομαι είναι σέξι με έναν τελείως διαφορετικό τρόπο από αυτόν με τον οποίο παρουσιάζονται συνήθως οι σέξι γυναίκες στο σινεμά. Έχει ερωτική ζωή και ταυτόχρονα είναι ανεξάρτητη, είναι θαυμάσιο! Έτσι θα έπρεπε να δείχνουν οι ταινίες τις γυναίκες. Αυτή είναι η σωστή οπτική.

Οι ερωτικές σκηνές είναι μια γλώσσα που επικοινωνείται μέσα από τη δράση. Στην παραγωγή είχαμε μία κοπέλα που ήταν έγκυος και τη ρωτήσαμε πολλές προσωπικές ερωτήσεις, που μας βοήθησαν στις ερωτικές σκηνές, ώστε να καταλάβουμε τη διαφορά μεταξύ του να κάνεις σεξ μόνο για να το απολαύσεις και του να κάνεις σεξ για να κάνεις παιδί, για να αποδώσουμε και τη διαφορά αυτή στο παίξιμο. Είναι ένα τελείως διαφορετικό είδος σεξ. Μπορεί και αυτό να είναι ερωτικό, αλλά μπορεί να είναι και λίγο τρομακτικό. Ακόμα κι αν το ζευγάρι έχει ως κοινό στόχο το παιδί, πάντα υπάρχουν στιγμές που φρικάρεις. Όσο για την άλλη ερωτική σκηνή στο τέλος, το σεξ παρουσιάζεται να μη λειτουργεί πια ανάμεσα στους δύο χαρακτήρες, γιατί η απόσταση τους έχει ήδη κάνει ανήμπορους να συνδεθούν και να επικοινωνήσουν. Η σχέση έχει χαλάσει. Δε γίνεται να διορθώσεις τα προβλήματα της σχέσης με σεξ. Τουλάχιστον όχι αυτά που δυσλειτουργούν σε επίπεδα που το σεξ δεν μπορεί να θεραπεύσει, πράγμα πολύ τρομακτικό.

Osha-Natalia-Tena-in-GOT-206

Θα ήθελα ο χαρακτήρας της Osha, που υποδύομαι στο “Game of Thrones” να γίνει βασίλισσα. Δε με πειράζει που διαφοροποιείται από το χαρακτήρα των βιβλίων. Διάβασα το πέμπτο βιβλίο μόλις βγήκε και λάτρεψα την 5η σαιζόν της σειράς. Ήταν συναρπαστική και με καθήλωσε. Την είδα όλη σε ένα σαββατοκύριακο! Υπάρχουν πολλοί χαρακτήρες από τα βιβλία αλλά πολλοί έχουν επίσης παραλειφθεί. Αυτό βέβαια συμβαίνει συχνά στις μεταφορές βιβλίων επί της οθόνης. Αν έμπαιναν στη σειρά όλοι οι χαρακτήρες των βιβλίων, οι θεατές δεν θα μπορούσαν να παρακολουθήσουν και θα έχαναν το ενδιαφέρον τους.

Συνήθως, οι γυναίκες προβάλλονται τόσο στερεοτυπικά στις ταινίες, γιατί τα σενάρια είναι γραμμένα από λευκούς άντρες. Υπάρχουν μητέρες, πόρνες και γραμματείς κι είναι σημαντικό που παρουσιάζονται στις ταινίες γιατί όλοι είναι χαρακτήρες, αλλά τέτοιοι ρόλοι γράφονται συνέχεια. Χρειαζόμαστε σεναριογράφους από όλα τα φύλα και τις εθνικότητες. Μέχρι να αλλάξει αυτό, θα αναγκαζόμαστε να υπομένουμε το ίδιο βαρετό μοτίβο.

Είναι ενοχλητικό που μια γυναίκα ηθοποιός θα πρέπει εκτός από τη δουλειά της να κρίνεται κι από την εμφάνιση ή την ηλικία, τη στιγμή που για έναν άνδρα δε συμβαίνει το ίδιο. Είναι εξοργιστικό. Είμαι 30 τώρα και μου δίνουν σενάρια για 35χρονες. Γιατί προσπαθούν να πάρουν νεότερες γυναίκες σε ρόλους μεγαλύτερων; Γιατί δεν παίρνουν 35χρονες; Αυτό το παιχνίδι δίνει στην κοινωνία μια παραπλανητική εικόνα. Όχι οι 35χρονες γυναίκες δεν πρέπει απαραίτητα να μοιάζουν 30.

Το “Mad Max” προφανώς είναι καταπληκτικό αν και δεν νομίζω ότι ο χαρακτήρας της εγκύου στην ταινία με έπεισε. Αλλά προφανώς αφού μιλάμε για sci-fi εννοείται ότι θα έχουμε και συγκεκριμένη αισθητική και μπορώ να το καταλάβω, αλλά και πάλι με θυμώνει. Για παράδειγμα, το “The Killing” είναι μια θαυμάσια σειρά της Δανέζικης τηλεόρασης. Γιατί έπρεπε να γίνει και αμερικανικό ριμέικ; Για να βάλουν πολλούς αδύνατους ηθοποιούς στο cast; Το όμορφο με τη δανέζικη εκδοχή είναι ότι η πρωταγωνίστρια είναι μια πολύ γοητευτική γυναίκα, χωρίς όμως να μοιάζει με μοντέλο. Κι έτσι μπορεί να με πείσει ότι πράγματι είναι αυτός ο χαρακτήρας που υποδύεται. Με έπεισε ακόμα και ο παραμικρός ηθοποιός στη σειρά αυτή και δε βρίσκω το λόγο του εξωραϊσμού της. Το κάνει δήθεν, fake και κακό για την παγκόσμια εικόνα των γυναικών για τις γυναίκες παγκοσμίως.

Προσωπικά δεν έχω ποτέ χρησιμοποιήσει Skype, γιατί πιστεύω ότι γίνεται χειρότερο όταν βλέπεις τον άλλον. Θεωρώ ότι αν έχεις μια ερωτική σχέση, έχεις ανάγκη να αγγίζεις, να μυρίζεις, να νιώθεις τον άλλον. Το να τον βλέπεις σου δημιουργεί μεγαλύτερη έλλειψη και κάνει την απόσταση περισσότερο αισθητή. Είμαι σε ένα συγκρότημα, τους Molotov Jukebox κι ο κιθαρίστας μας έχει σχέση από απόσταση με την κοπέλα του. Είδα πόσο δύσκολες ήταν οι περίοδοι που ήταν μακριά ο ένας από τον άλλον. Mε τον δικό μου στέλνω email για να πούμε τα νέα μας όταν είναι μακριά. Δεν του μιλάω γιατί θα γινόταν πολύ δύσκολο. Προτιμώ τη φυσική παρουσία σε κάθε περίπτωση.