Cannes Μέρα 4: Το Mia Madre του Moretti, τα απόνερα του Lobster και το γιουχάρισμα σε Van Sant, McConaughey, Watts – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Cannes Μέρα 4: Το Mia Madre του Moretti, τα απόνερα του Lobster και το γιουχάρισμα σε Van Sant, McConaughey, Watts

Αφιερώματα, Φεστιβάλ | 17-5-2015 |

Η τέταρτη μέρα του Φεστιβάλ πέρασε χτες στις Κάννες στα απόνερα του Lobster. Η Ελληνική ταινία του Φεστιβάλ βαθμολογήθηκε στις μετα-κριτικές που δημοσιεύει το περιδικό Screen με 2,4 στα 4, κάτι μάλλον αρνητικό αν κανείς σκεφτεί ότι τα My little Sister και Son of Saul είχαν και τα δύο μεγαλύτερη βαθμολογία, με το δεύτερο να είναι βέβαια πλέον ένα από τα φαβορί για τα βραβεία. Βέβαια μια επιτροπή μπορεί να είναι πάντα αλλοπρόσαλλη και πολύ μακριά από τις απόψεις των πιο πολυδιαβασμένων κριτικών. Όμως σίγουρα αν και πολύ καλό, το Lobster θα πρέπει να κάνει την υπέρβαση για να κερδίσει τον Χρυσό Φοίνικα. Μην απογοητεύεστε όμως, καθώς το Φεστιβάλ έχει πολλά βραβεία. Κάλιστα θα μπορούσε για παράδειγμα να κερδίσει το βραβείο σεναρίου ή ακόμη και το βραβείο της επιτροπής. Πέρα από συζητήσεις για το The Lobster βέβαια η μέρα είχε και νέες ταινίες.

Δείτε την κριτική μας και όλο το βίντεο και απομαγνητοφώνηση της συνέντευξης τύπου του The Lobster.

Την τέταρτη μέρα στις Κάννες λοιπόν άνοιξε ο αγαπημένος του Φεστιβάλ Nanni Moretti. To Mia Madre ήταν μία από τις καλές ταινίες του Φεστιβάλ, χωρίς να είναι όμως η καλύτερη του δημιουργού, όντας όμως σίγουρα μία από τις ταινίες που πετυχαίνουν όσο καμία αυτό που λέμε dramedy, τον συνδυασμό δηλαδή κωμωδίας και δράματος.

Το κεντρικό πρόσωπο την ιστορίας είναι η σκηνοθέτης Margherita που είναι μια μεσήλικας με όλα τα σχετικά προβλήματα. Έχει να ασχοληθεί με την κόρη της, έχει την μητέρα της στο νοσοκομείο και γυρίζει μία ακόμα ταινία που την κάνει να έχει ανασφάλεια, σκεπτόμενη το στυλ που έχει ακολουθήσει σαν σκηνοθέτης και τις καινοτομίες που περιμένει από εκείνη το κοινό, κάτι που θέλει και εκείνη για τον εαυτό της, χωρίς όμως να μπορεί να ξεφύγει από τα 200 κλισέ που όπως λέει έχει χρησιμοποιήσει σε προηγούμενες ταινίες.

download (6)

Μέσα στην όλη της κρίση, θα έχει να αντιμετωπίσει τον πρωταγωνιστή της ταινίας της, που φτάνει για γύρισμα στην Ρώμη. Ο Barry είναι Ιταλός ηθοποιός που έχει δουλέψει για πολλά χρόνια στην Αμερική και είναι μια μικρή φίρμα που δεν θυμάται καν καλά τα Ιταλικά. Μέσα λοιπόν σε όλα της τα προβλήματα η ζωή της Margherita θα βρει και άλλο ένα, τον περίεργο πρωταγωνιστή της, που στην αρχή δεν θυμάται καν ότι εκείνη είναι η σκηνοθέτης του και στην συνέχεια θα ξεχνά τα λόγια του, τα Ιταλικά του και αυτά όταν δεν είναι μεθυσμένος. Δείτε την κριτική μας για το Mia MadreΜάλλον θα είναι λίγο δύσκολο για τον Moretti να διεκδικήσει τον Φοίνικα, όμως το Φεστιβάλ φέτος είναι τόσο ανοιχτό σε προβλέψεις που κανένας δεν μπορεί να πει με σιγουριά. Σίγουρα πάντως οι δύο κεντρικοί ηθοποιοί θα είναι μέσα σε αυτούς που θα σκεφτεί η επιτροπή για της ερμηνείες.

Η συνέχεια είχε Un Certain Regard και το Nahid της Ida Panahandeh, από το Ιράν. Πρόκειται για την  πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της Ida Panahandeh από το Ιράν, είναι ακόμα μία ταινία από την χώρα που μας μεταφέρει στις ιδιαίτερες καταστάσεις που ζουν οι κάτοικοι της χώρας εξαιτίας του Ισλαμικού κράτους και των μεσαιωνικών παραδόσεων που είναι νόμος.

6526c716-dec8-4ec1-b9d5-81a9c808016d

Η Nihad, πρωταγωνίστρια της ταινίας είναι και το κεντρικό της πρόσωπο. Εκείνη παντρεύτηκε πολύ μικρή, μόλις ενηλικιώθηκε, με τον άντρα της να είναι χρήστης βαριών ναρκωτικών και να δημιουργεί προβλήματα στην ίδια και τον γιο τους. Μετά από πολύ προσπάθεια, η Nihad θα καταφέρει να χωρίσει, αναγκαζόμενη να υποχωρήσει στο θέμα της περιουσίας και των χρημάτων της οικογένειας, για να κρατήσει τον γιο της. Αυστηρός όρος του άντρα της και της οικογένειάς του: να μην παντρευτεί ξανά, αλλιώς εκείνος θα πάει στα δικαστήρια και θα διεκδικήσει το παιδί τους. Αν σας θυμίζει το Separation, σωστά το κάνει, όμως με τίποτα δεν μπορεί να φτάσει το αριστούργημα του Farhadi, αν και δεν είναι κακό. Δείτε την κριτική μας για το Nahid.

a67221d9-2f98-472c-a7ec-16216f2e8bbe-620x372

Μέρα πρεμιέρας ήταν η χτεσινή και για το A Tale of Love and Darkness της Natalie Portman.  Η Portman διάλεξε για σκηνοθετικό ντεμπούτο την διασκευή του “A Tale of Love and Darkness”, του Ισραηλινού συγγραφέα Amos Oz, το οποίο έχει μεταφραστεί σε 28 γλώσσες, και έχει πωλήσεις άνω του εκατομμυρίου. Το βιβλίο ουσιαστικά αποτελεί τα απομνημονεύματα του Oz, από την παιδική του ηλικία στην Ιερουσαλήμ και το τέλος της βρετανικής διακυβέρνησης της Παλαιστίνης, μέχρι την εφηβεία του στα πρώτα χρόνια του νέου κράτους. Η Portman, γεννήθηκε στην Ιερουσαλήμ από Ισραηλινό πατέρα και Αμερικανίδα μητέρα, και κρατά και έναν από τους ρόλους στην ταινία. Δείτε περισσότερα για το A Tale of Love and Darkness.

Το ένα από τα λίγα ντοκιμαντέρ του φετινού Φεστιβάλ ήταν το Amy, για την Amy Winehouse, το οποίο και κέρδισε το χειροκρότημα του κοινού, συγκίνησε, ενώ περιείχε πολύ υλικό για το κορίτσι που ήθελε να κάνει μουσική Δείτε περισσότερα για το Amy.

Στο μεταξύ το The Sea of Trees του Gus van Sant έκανε χτες την επίσημη πρεμιέρα του, μετά τις δημοσιογραφικές προβολές της Παρασκευής. Η ταινία κατάφερε κάτι που ελάχιστες το έχουν καταφέρει: Δεν πήρε ούτε μία καλή, ούτε μια καν μέτρια κριτική, κάτι που δεν θα μπορούσε να μην σχολιαστεί και στην συνέντευξη τύπου από τον van Sant αλλά και τους πρωταγωνιστές της. Δείτε περισσότερα για το Sea of Trees.

Δείτε το βίντεο από την συνέντευξη του σκηνοθέτη και των δύο πρωταγωνιστών Matthew McConaughey και Naomi Watts: