Η Ταινιοθήκη της Ελλάδας πάει Παρίσι – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Η Ταινιοθήκη της Ελλάδας πάει Παρίσι

Ειδήσεις, Φεστιβάλ | 20-3-2015 |

Από 19 έως 29 Μαρτίου πραγματοποιείται στο Παρίσι και στο Κέντρο Pompidou, το 37ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ ‘Cinéma du Réel’. Στα πλαίσια του φεστιβάλ και σε συνεργασία με την Ταινιοθήκη της Ελλάδας, θα προβληθεί μια σειρά φιλμ γυρισμένων ανάμεσα στο 1924 και το 2012. Τα φιλμ μαρτυρούν την εξέλιξη του ελληνικού αρχείου κινηματογράφου, από τη δημιουργία του από ένα μικρό γκρουπ ανθρώπων τη δεκαετία του ’50, έως την αναγνώρισή του, παρά την έλλειψη μιας συνεπούς κρατικής πολιτικής, ως το ίδρυμα της επίσημη ελληνικής κινηματογραφικής κληρονομιάς.

Δείτε παρακάτω αναλυτικά τα φιλμ που θα προβληθούν στην ενότητα Une histoire en images : Focus sur la cinémathèque de Grèce (Μία ιστορία μέσω εικόνων : Φόκους στο ελληνικό κινηματογραφικό αρχείο), από 21 έως 29 Μαρτίου.

ΟΙ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΤΟΥ ΒΙΛΛΑΡ, Hepp Joseph, 23’, 1924

Το πρώτο ελληνικό φιλμ που αποκαταστάθηκε από την Ταινιοθήκη της Ελλάδας, έχει μεγάλη αξία λόγω των εικόνων της Αθήνας της δεκαετίας του ’20.

ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ, Γκαίη Αγγελή, 19’, 1976

Ένα λυρικό ντοκιμαντέρ για το Μοναστηράκι, εκεί που τα αρχαία μνημεία συνυπάρχουν με μικρά ατελιέ και πολλές αντικερί.

ΑΘΗΝΑ, ΤΡΕΙΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΚΡΟΠΟΛΗ, Θεόδωρος Αγγελόπουλος, 43’, 1983

Ο μεγάλος κινηματογραφιστής μας προσκαλεί σε μια προσωπική διαδρομή στο κέντρο της Αθήνας, αποτίοντας φόρο τιμής τόσο στην Αρχαιότητα όσο και σε μυθικές ελληνικές φιγούρες της εποχής, όπως ο Σεφέρης, ο Τσαρούχης και ο Χατζιδάκις.

ΟΙ ΕΚΑΤΟ ΩΡΕΣ ΤΟΥ ΜΑΗ, Φώτος Λαμπρινός, Δήμος Θέος, 28’, 1964

Οι τελευταίες ώρες του Γρηγόρη Λαμπράκη πριν τη δολοφονία του μέσα απόμια σπουδή πάνω στην κοινωνική προέλευση των ακροδεξιών ομάδων και τη σχέση τους με κυβερνητικά όργανα.

ΤΟ ΓΕΛΕΚΑΚΙ, Ίρις Ζαχμανίδη, 7’, 1976

Ένα αθηναϊκό βιβλιοπωλείο μετατρέπεται σε ένα λαβύρινθο, όπου η ηρωίδα έρχεται σε επαφή με παλιά πάθη (cinema d’auteur)και νέα (φεμινιστικό κίνημα και σοσιαλισμός).

ΜΠΕΤΤΥ, Δημήτρης Σταύρακας, 33’, 1979

Αυτό το πορτρέτο της Μπέττυ, διάσημης τρανς των Αθηνών, δίνει φωνή στην γκέι κοινότητα, σε μια περίοδο που βρισκόταν εντελώς περιθωριοποιημένη.

ΜΕΓΑΡΑ, Γιώργος Τσεμπερόπουλος, Σάκης Μανιάτης, 69’, 1974

Το χρονικό του βίαιου διωγμού των αγροτών από τη γη τους για το χτίσιμο διυλιστηρίου, οι οποίοι μετέπειτα ενώθηκαν με τους φοιτητές του Πολυτεχνείου, το Νοέμβριο του 1973.

ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, Ρούσσος Κούνδουρος, 20’, 1965

Ένα από τα πρώτα διαφημιστικά ντοκιμαντέρ της Ελλάδας, που ξεχωρίζει για το αβανγκαρντίστικο μοντάζ του και τη χρήση του ήχου για να υπογραμμίσει την οπτική αφήγηση.

ΓΡΑΜΜΑ ΑΠ’ ΤΟ ΣΑΡΛΕΡΟΥΑ, Λάμπρος Λιαρόπουλος, 12’, 1965

Το γράμμα ενός Έλληνα μετανάστη, εργάτη σε ένα βελγικό ορυχείο, στη μητέρα του. Μια παθιασμένη καταγγελία της σκληρής εργασίας στα ορυχεία, σε συνδυασμό με τη νοσταλγία και την επιθυμία για επιστροφή στην πατρίδα.

ΠΡΩΤΗ ΥΛΗ, Χρήστος Καρακέπελης, 79’, 2011

Η ανεύρεση scrap, υλικών ανοικοδόμησης δηλαδή, όπως παλιοσίδερα και κομμάτια μετάλλων, είναι σημαντική για την επιβίωση των μεταναστών στην Ελλάδα. Το φιλμ είναι ένα χρονικό του τρόπου με τον οποίο η βιομηχανία τρέφεται από τους πτωχότερους και πιο εξαθλιωμένους.

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ ΑΜΝΗΣΙΑΣ, Στέλλα Θεοδωράκη, 103’, 2012

Ανάμεσα σε πρόσωπα της δεκαετίας του ’80 και εικόνες της σύγχρονης Αθήνας, η σκηνοθέτης γίνεται η ιστορικός της ίδιας της ζωής της, και του τέλους μιας εποχής στην Ελλάδα και την Ευρώπη.

Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ, Ροβήρος Μανθούλης, 60’, 1996

Ο Ελληνικός εμφύλιος από το 1944 έως το 1949, και τα πολιτικά συμφραζόμενα σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, μέσα από μαρτυρίες και ανέκδοτα ντοκουμέντα.

 

 

Διαβάστε περισσότερα για: , , ,