4 μαθήματα που μας παρέδωσαν τα φετινά Όσκαρ – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

4 μαθήματα που μας παρέδωσαν τα φετινά Όσκαρ

Απόψεις, Ειδήσεις | 27-2-2015 |

Η 87η απονομή των βραβείων Όσκαρ τελείωσε και μαζί τελείωσε και η διαφημιστική περίοδος, η οποία ήταν σκληρή, κακιά αλλά και συναρπαστική. Τώρα έχουμε τέσσερα μαθήματα που μπορούμε να μάθουμε από όλα αυτά. Ξεκινάμε:

1. Τα φεστιβάλ είναι σημαντικότατα!

Αυτή την χρονιά ήταν απόλυτο, και οι οχτώ καλύτερες ταινίες υποψήφιες για το χρυσό αγαλματίδιο ξεκίνησαν από κάποιο φεστιβάλ. Τα πέντε προηγούμενα χρόνια το ποσοστό αυτό έφτανε το 70% κατά μέσο όρο. Όμως, αυτή την δεκαετία, η τελετή των Όσκαρ μετακινήθηκε ένα μήνα νωρίτερα και έτσι τα φεστιβάλ αποκτούσαν όλο και περισσότερο σημασία. Το Boyhood και το Whiplash ξεκίνησαν στο Sundance το 2014, άλλες ταινίες προβλήθηκαν στις Κάννες, Νέα Υόρκη κτλ. Τα φεστιβάλ προσφέρουν μια έναρξη υψηλού προφίλ η οποία αποδεικνύεται σημαντική για τους ψηφοφόρους της Ακαδημίας Κινηματογράφου.

2. Η διαφημιστική εκστρατεία, ένας παράγοντας Χ

Κάθε χρόνο υπάρχουν όλο και περισσότερα δρώμενα με τους συντελεστές και προβολές ειδικές για τις υποψηφιότητες. Το αποτέλεσμα είναι ασαφές. Η Patricia Arquette, ο J.K. Simmons και ο Eddie Redmayne βρίσκονταν παντού και συνέχεια για να προωθήσουν τις υποψηφιότητες τους. Από την άλλη μεριά, ο Alejandro Gonzalez Inarritu ήταν απασχολημένος με άλλες δουλειές και δεν ήταν διαθέσιμος για προωθητικές ενέργειες. Αμφότεροι όλοι κέρδισαν. Ο Richard Linklater και ο Michael Keaton κάνανε συνέχεια δημόσιες εμφανίσεις και πήγαν σπίτια τους με άδεια χέρια. Τελικά, κανείς πότε δεν ξέρει απόλυτα τι είναι αυτό που φέρνει την νίκη ενώ υπάρχει και το ενδεχόμενο της ισοψηφίας. Τότε και μια ψήφος κάνει την διαφορά και όλοι θα δώσουν και ένα χαμόγελο παραπάνω.

3. Οι κανόνες είναι για να παραβιάζονται

Πάρα πολλές διαδικτυακές αυθεντίες των Όσκαρ προέβλεπαν ότι το Birdman δεν θα κερδίσει γιατί του έλειπε η υποψηφιότητα στο μοντάζ. Κάθε ταινία που κερδίζει το όσκαρ από το 1980 και έπειτα έχει τουλάχιστον μια υποψηφιότητα για μοντάζ. Παρομοίως, πολλοί προδίκαζαν ότι ο Alexandre Desplat θα μοίραζε τους ψήφους του αφού είχε δύο υποψηφιότητες σε μια κατηγορία αλλά τελικά το πήρε το όσκαρ. Άλλοι, επίσης, υποστήριζαν ότι το Birdman και το Boyhood θα μοίραζαν τα όσκαρ καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσίας αλλά…

4. Οι αυθεντίες των Όσκαρ είναι όλο φύκια με μεταξωτές κορδέλες

Στις 23 Φεβρουαρίου, μια μέρα μετά τα όσκαρ, υπήρχε πολύ συζήτηση για το ότι το Birdman γύρισε το παιχνίδι απέναντι στο Boyhood ενώ και οι δύο ταινίες είχαν πολλές διακρίσεις και βραβεία. Αλλά οι κριτικοί και τα μέλη των σωματείων είναι εντελώς διαφορετικοί ψηφοφόροι. Μπορούμε να υποθέσουμε ότι τα μέλη των σωματείων είχαν πάντα το Birdman πρώτο αλλά το εξέφρασαν από Ιανουάριο και μετά. Γενικά, καλό είναι οι αυθεντίες των όσκαρ να μην βασίζονται μόνο σε περιφερειακά δεδομένα και σε προαισθήματα.

Διαβάστε περισσότερα για: ,