Birdman - Making Of: Ο Alejandro G. Inarritu αφηγείται την οδυνηρή εμπειρία πίσω από την πρώτη του κωμωδία – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Birdman – Making Of: Ο Alejandro G. Inarritu αφηγείται την οδυνηρή εμπειρία πίσω από την πρώτη του κωμωδία

Ειδήσεις | 22-1-2015 |

Όσο ήρεμος και ειλικρινής και αν φαίνεται τώρα, δεν θα υποπτευόσασταν ποτέ, ότι ο 51 ετών σκηνοθέτης, που το 2006 μας είχε χαρίσει την οσκαρική Babel, θα θεωρούσε τον Birdman μία από τις πιο οδυνηρές εμπειρίες της καριέρας του.

Σίγουρα συγκαταλέγεται στις κωμωδίες, και είναι η πρώτη του Inarritu. Αφηγείται την ιστορία του Riggan Thomson, ενός ξεπεσμένου κινηματογραφικού ηθοποιού που έγινε διάσημος εξαιτίας μίας σειράς ταινιών στις οποίες υποδυόταν έναν σούπερ ήρωα, τον Birdman. O Thomson προσπαθεί να επανέλθει στο προσκήνιο ανεβάζοντας στο Broadway ένα έργο σε δική του διασκευή.

Επίσης είναι η πρώτη ταινία του σκηνοθέτη η οποία φαίνεται να έχει γυριστεί σε ένα συνεχές πλάνο, πράγμα που μας θυμίζει το Rope, του Alfred Hitchcock. Στην πραγματικότητα μιλάμε για σκηνές που γυρίστηκαν σε μία λήψη, και μετά συνδέθηκαν. Ήταν μία συνειδητή καλλιτεχνική επιλογή, που μπορεί να δικαιώνεται από το αποτέλεσμα, αλλά αποτελεί έναν εφιάλτη να γυριστεί και να μονταριστεί.

Φυσικά, μπορώ να υπολογίσω 6 μήνες πολυτελούς και ορθολογικής διαδικασίας σε μία αίθουσα μοντάζ,  χειραγωγώντας, εξευγενίζοντας ή κρύβοντας το υλικό μου”, δηλώνει ο σκηνοθέτης. Και αν το να κινηματογραφείς τις σκηνές σε ενιαία πλάνα είναι εφιαλτικό για το μοντάζ, φανταστείτε πως είναι για τους ηθοποιούς. Η Emma Stone το λέει καλύτερα από εμένα:”Αν μπερδέψεις μία ατάκα, είναι το χειρότερο. Πρέπει να ξεκινήσεις από την αρχή. Αν κάποιος έχει κάνει την ερμηνεία της ζωής του, αυτή χάνεται για πάντα.”  Ο Innaritu συμπληρώνει: “Είπαμε στους ηθοποιούς, ‘Θα περπατάς πάνω σε ένα τεντωμένο σκοινί, και πρέπει να φαίνεται σαν να κάνεις περίπατο στο πάρκο. Αν πέσεις, θα είναι σαν να πεθαίνεις’.”

Το μεγαλύτερο πρόβλημα ήταν η σκηνή στην Times Square. Μιλάμε για την νυχτερινή λήψη, στην οποία ο Keaton προχωράει βιαστικά με το εσώρουχο και τις κάλτσες του, σε μία από τις πιο πολυσύχναστες πλατείες του κόσμου. Θα ήταν αρκετά δύσκολο να γυριστεί σε φυσιολογικές συνθήκες. Θα μπορούσε να γυρίσει την σκηνή σε πολλαπλές λήψεις, η μία πιθανότητα. Από την άλλη, το να γυρίσει τη σκηνή σε μία λήψη χωρίς έστω έναν τουρίστα να μπαίνει στο πλάνο, φαντάζει ακατόρθωτο. Το να αδειάσει όλη η περιοχή, απλά δεν υπήρχε καν σαν ενδεχόμενο. Και ας μην ξεχνάμε ότι το budget της ταινίας ήταν μόνο $18 εκατομμύρια, πράγμα που σημαίνει ότι η παραγωγή δεν θα μπορούσε να πληρώσει extras. Με όλα αυτά τα δεδομένα να υπολογίζονται στα εμπόδια, ο Inarritu έπρεπε να σκεφτεί κάτι έξω από τα δεδομένα.

Ο Keaton, ήξερε πολύ καλά πόσο δύσκολο θα ήταν το εγχείρημα του Birdman πριν καν υπογράψει. Το 2012 σε συνάντησή του με τον σκηνοθέτη του πήρε, όπως δήλωσε ο ίδιος, μόλις 11 δευτερόλεπτα για να καταλάβει ότι τα γυρίσματα θα μπορούσαν να καταστραφούν εύκολα: “Αλλά το ήθελε πολύ. Και μου αρέσουν τα δύσκολα. Μου αρέσουν τα μοναδικά. Και μου κέντρισε το ενδιαφέρον.”

Ο Norton, βρήκε το όλο εγχείρημα συναρπαστικό. (ακόμα δεν γνωρίζουμε αν το “ατύχημα” με την στύση του υποστηριζόταν από προσθετικό πέος ή όχι): “Ο Inarritu κράτησε έναν εξαιρετικό τόνο. Είναι διασκεδαστικός, πράγμα ειρωνικό αν αναλογιστείς την μέχρι τώρα δουλειά του.”

Η Stone θυμάται:  “Πολλά από τα γυρίσματα ήταν προβληματικά. Υπάρχει η σκηνή που ο Edward μπαίνει για πρώτη φορά στην θεατρική σκηνή, με 6 λεπτά διάρκεια. Ακολουθώ εγώ για να τον οδηγήσω στα καμαρίνια. Αλλά μπορούσα να περπατήσω ή πολύ αργά ή πολύ γρήγορα. Και ο Alejandro έλεγε, ‘Καταστρέφεις την ταινία’. Το εννοούσε κατά ένα ποσοστό, αλλά είναι δήλωση ικανή να συ βάλει φωτιά στον κώλο.”

Δυτικό Hollywood, φθινόπωρο του 2012. Ο  Inarritu και ο πρόεδρος της New Regency, Brad Wenston, συναντιούνται για ακόμα μία φορά, μετά και την καθυστέρηση του “The Revelant”, ένα western με πρωταγωνιστή τον DiCaprio, project που καθυστέρησε γιατί ο ηθοποιός υπέγραψε για τον “Λύκο της Wall Street”, ταινία που γυρίζεται αυτή τη στιγμή, και μάλλον θα βγει μέσα στο 2015. Ο σκηνοθέτης τότε προτείνει ένα σενάριο που δουλεύει εδώ και χρόνια. “Ήταν το Birdman, και ήταν καταπληκτικό“, θυμάται ο Weston, ο οποίος είπε το ναι κυρίως για το χαμηλό ποσό παραγωγής: “Ο Alejandro είναι ευφυής, και ήθελε να πάει σε μία τελείως διαφορετική κατεύθυνση”.

Παρ’ όλες τις δυσκολίες ο Inarritu βρήκε λύσεις σε όλα τα “δύσκολα” της παραγωγής, όπως το να προσλάβει μία σχολική μπάντα που έκανε πρόβες στην πλατεία έξω από το θέατρο,  για να λειτουργήσει σαν ασπίδα ανάμεσα στο “περίεργο” κοινό, και στον Michael Keaton, κατά την διαδρομή του στους δρόμους της Νέας Υόρκης.

Το Birdman, άλλαξε τον σκηνοθέτη για πάντα: “Έμαθα ότι από εδώ και πέρα, δεν θέλω να κάνω πράγματα που δε με φοβίζουν. Με σπρώχνει στα άκρα της ασφάλειάς μου, και με κάνει να αισθάνομαι πιο δυνατός. Είναι σαν μία συναυλία. Δεν μπορείς να το φτιάξεις, έτσι αν τα γ@μήσεις όλα, τα πάντα θα πάνε χαμένα. Ό,τι δείτε στην ταινία είναι αληθινό, και κυλούν σαν νερό.”

Δείτε δύο κριτικές για το Birdman στο Cinefreaks.gr

Διαβάστε περισσότερα για: , ,