Bond, James Bond - Theme Songs, Part 4 – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Bond, James Bond – Theme Songs, Part 4

Soundtracks | 9-12-2014 |

Κάπου στο τρίτο μέρος του αφιερώματος, εκεί όπου έληξε η συμβολή του John Barry στη σύνθεση και διεύθυνση των Soundtracks του Bond, αφήσαμε μετέωρη τη σύντομη συμμετοχή του Timothy Dalton στο franchise, η οποία ολοκληρώνεται με το αρκετά επιτυχημένο στο Ηνωμένο Βασίλειο:

16. Licence to Kill (1989) Το 16ο κατά σειρά φιλμ του JamesBond, που χαρακτηρίστηκε βίαιο -σε σχέση με τα προηγούμενα – συνοδευόταν από ένα αντιπροσωπευτικό της δεκαετίας του 90 τραγούδι. Αντί της αρχικής προτίμησης των παραγωγών προς τους μουσικούς Vic Flick και Eric Clapton, επιλέχθηκετο ομώνυμο κομμάτι της Αυτοκράτειρας της σόουλ Gladys Knight, το μεγαλύτερο σε διάρκεια που χρησιμοποιήθηκε ποτέ στις ταινίες. Με εισαγωγή όμοια με το κατά 25 χρόνια νεότερό του hit Goldfinger βρίσκεται αρκετά κοντά στο ύφος του Bond ενώ διατηρεί με άνεση το γλυκανάλατο στοιχείο της σύγχρονής του εποχής.

17. GoldenEye (1995) 6 χρόνια μετά, πρώτον γιατί το καλό πράγμα αργεί να γίνει και δεύτερον επειδή οι εταιρείες έτρεχαν στα δικαστήρια, ο James Bond βρίσκει επιτέλους το πραγματικό του πρόσωπο, εκείνο του Pierce Brosnan. Θα μπορούσα να επιχειρηματολογώ υπέρ του Ιρλανδού ηθοποιού επί ώρες, για την ικανότητά του να συλλάβει πιο σφαιρικά απ’τον καθένα την προσωπικότητα του κατασκόπου, και να την αποδώσει ολοκληρωμένα από το πρώτο κι όλας φιλμ. Αλλά θα με πείτε υπερβολική. Το GoldenEye είναι η πρώτη ταινία που δεν παίρνει καθόλου στοιχεία από το έργο του Ian Fleming, και παρά το γεγονός έτυχε εξαιρετικής αποδοχής από κοινό και κριτικούς, καθώς ειδώθηκε ως μια εκμοντερνισμένη εκδοχή που θα χάραζε το δρόμο στη συνέχεια της σειράς. Φυσικά το τραγούδι του θέματος δεν θα μπορούσε να υστερεί σε τίποτα. Ειδικά γραμμένο για τη φωνή της Tina Turner από τους Bono και The Edge, γνώρισε τεράστια επιτυχία και αποτέλεσε ένα από τα μεγαλύτερα hit της καριέρας της, σκαρφαλώνοντας στο Top 5 στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, και κατορθώνοντας, τουλάχιστον για τη γενιά μου, να ταυτίσει το όνομα του Bond με μια εικόνα κι ένα μουσικό θέμα πολύ πιο κοντά στα δεδομένα μας, που αναβίωνε όμως την αίγλη των πρώτων φιλμ του Sean Connery. (Και λίγα λέω..)

18. Tomorrow Never Dies (1997) Για τη νέα ταινία του James Bond επιλέχθηκε η Sheryl Crow ανάμεσα από πολλούς γνωστούς και επιτυχημένους καλλιτέχνες όπως οι Swan Lee και οι Pulp. Από τώρα και στο εξής στην διευθυντική καρέκλα της μουσικής επένδυσης θα βρίσκεται ο David Arnold, ο οποίος γράφει και το “Surrender” που ακούγεται στους τιτλους τέλου από την Kathryn Dawn Lang.

Φυσικά χρήζει ιδιαίτερης μνείας η καινούρια version διά χειρός Moby, η καλύτερη μέχρι στιγμής διασκευή του θέματος.

19. The World is Not Enough (1999) Σε συνεργασία με τον Don Black, ο Arnold γράφει το τραγούδι των τίτλων που θα ερμηνεύσουν οι Garbage, οι οποίοι αργότερα θα το συμπεριλάβουν και στο άλμπουμ με τις μεγαλύτερες επιτυχίες τους. Τα στοιχεία που επέλεξε ως κυρίαρχα στην πλούσια ενορχήστρωση δείχνουν πως έλαβε σοβαρά υπ’όψιν του την ατμόσφαιρα που επρόκειτο η μουσική του να δημιουργήσει, καθώς και τις προσδοκίες του κοινού. Συμπεριλαμβάνοντας και μια αυτούσια ατάκα, έδωσε μορφή στους στίχους, αφού υποτίθεται πως ακούμε την οπτική της πρωταγωνίστριας Elektra. Και τελικά κατάφερε να δώσει προσωπικό ύφος σε ένα τόσο ψυχρό κομμάτι, που πραγματικά προκαλεί συγκίνηση και δέος περισσότερο από κάθε προηγούμενο.

20. Die Another Day (2002) Αν λοιπόν ο JamesBondχάρισε στους Garbage μια θέση στην ιστορία του κινηματογράφου, στη Madonna τρία χρόνια αργότερα χάρισε ένα πολύτιμο μάθημα, να μην φυτρώνει εκεί που δεν τη σπέρνουν, συνοδευόμενο από ένα πολύτιμο αγαλματίδιο για να το πάρει σπίτι της. Το Χρυσό Βατόμουρο σχολίαζε τις υποκριτικές της ικανότητες. Το ομώνυμο τραγούδι της όμως δίχασε τις απόψεις των κριτικών, καθώς βρέθηκε υποψήφιο και για Βατόμουρο αλλά και για Χρυσή Σφαίρα (!), ενώ αποκλήθηκε από τους μεν αδιάφορο και πεζό από τους δε εκφραστικά ιδιαίτερο…ικανοποιητικά πρωτότυπο.

 

 

 

Διαβάστε περισσότερα για: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,