Οι 15 καλύτερες διαφημίσεις, από τους αγαπημένους σας σκηνοθέτες - Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Οι 15 καλύτερες διαφημίσεις, από τους αγαπημένους σας σκηνοθέτες

Αφιερώματα | 29-11-2014 |

Υπάρχουν διαφημίσεις που σας εκνευρίζουν. Υπάρχουν βέβαια και εκείνες που σας καθηλώνουν στους δέκτες σας.

Το ξέρατε ότι μερικοί από τους πιο καταξιωμένους σκηνοθέτες του κόσμου έχουν βάλει την υπογραφή τους σε κάποιες από τις πιο ωραίες διαφημίσεις που έχουν δει ποτέ το φως της μικρής οθόνης;

Ούτε και εμείς. Αλλά ψάξαμε και βρήκαμε τις 15 τηλεοπτικές διαφημίσεις, οι οποίες είναι σκηνοθετημένες από τα μεγαλύτερα ονόματα του κινηματογράφου.

15. Mark Romanek – Masked Warriors (Call of Duty, 2013)

Σε μία εποχή που το Youtube αποτελεί ένα μέσο για να μπορεί κάποιος να κρίνει αν κάτι είναι επιτυχημένο ή όχι, τα 12 εκατομμύρια προβολές ενός teaser όσο να πεις είναι επιτυχία.

Το “Call of Duty” είναι από τα μεγαλύτερα franchise στο σύμπαν των videogames, και ο Mark Romanek έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα καλό όνομα, ειδικά μετά το Never Let Me Go, με τους Andrew Garfield, Carey Mulligan και Keira Knightley.

Είναι ο φωτισμός και η προσεκτική επιλογή των κουστουμιών, κάνουν την διαφορά.

14. Sofia Coppola – Miss Dior Chérie (Dior, 2008)

Η πρώτη διαφήμιση της Sofia Coppola, παίρνει έμπνευση από που αλλού; Από το Παρίσι. Η επιρροή από την Marie Antoinette, του 2006, είναι ολοφάνερη. Μπορεί ακόμα και να θεωρηθεί αντάξιο των Lost in Translation και Virgin Suicides.

Επειδή είναι μικρή, δεν έχει το μελαγχολικό στίγμα της δημιουργού, ή το σατιρικό πνεύμα της. Το “Miss Dior Chérie”, είναι φρέσκο και καθαρό, με μουσική υπόκρουση την Brigitte Bardot.

13. Tarsem Singh – Xperia Z (Sony, 2013)

Η διαφήμιση του Tarsem Singh για το Smartphone της Sony, Xperia Z, είναι όμορφη. Κάτι το slow motion, κάτι η μουσική του David Bowie, η διαφήμιση φαίνεται πιο μπροστά από την εποχή της.

Το έξυπνο στοιχείο ήταν η απόφαση του Singh να γυρίσει την διαφήμιση στην Ινδία, και έτσι ξεφεύγουμε ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ από τα κλασικά Αμερικανικά ή Ευρωπαϊκά σκηνικά.

Η διαφήμιση είναι eye-candy.

12. Tony Scott – Beat the Devil (BMW, 2002)

O εκλιπών Tony Scott έχει στο βιογραφικό του, Top Gun, True Romance, Déjà vu, και The Taking of Pelham 1 2 3.

Μπορεί η φιλμογραφία του να είχε πολλά πάνω-κάτω, αλλά πέτυχε διάνα όταν σκηνοθέτησε το “Beat the Devil” για λογαριασμό της BMW, με ονόματα όπως Clive Owen, Danny Trejo, James Brown και Gary Oldman σαν τον ίδιο τον διάβολο με κόκκινο κραγιόν.

Είναι από τις μεγαλύτερες σε διάρκεια διαφημίσεις της λίστας, και όχι δεν θα σε κάνει να αγοράσεις μία BMW, αλλά όσο να πεις θα το σκεφτείς.

11. Wes Anderson & Roman Coppola – Candy L’Eau (Prada, 2013)

Έχοντας δουλέψει μαζί στα The Darjeeling Limited και Moonrise Kingdom, ο Wes Anderson και ο γιος του Francis Ford Coppola, Roman Coppola συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν τρία μικρά σποτ για το άρωμα της Prada, Candy L’Eau.

Με πρωταγωνίστρια την Léa Sydoux, η διαφήμιση τιμά το Νέο Κύμα της Γαλλίας, και είναι χαρακτηριστική δουλειά του Anderson, με τον Coppola να μην έχει κάτι χαρακτηριστικό για να ξεχωρίσει.

Η Léa Sydoux πάντως είναι και πάλι φανταστική.

10. Spike Lee – Air Jordans (Nike, 1989)

Ενσαρκώνοντας τον Mars Blackmon, ο Spike Lee σκηνοθέτησε μία σειρά από διασκεδαστικές διαφημίσεις για τα πασίγνωστα παπούτσια Air Jordans της Nike, μαζί με τον αγαπημένο μας Michael Jordan. Ο Mars Blackmon είναι ο ίδιος χαρακτήρας που ο Lee έπαιξε στην ταινία του 1986, “She’s Gotta Have It”. Ωστόσο η διαφήμιση έγινε διάσημη για το slogan “it’s gotta be da shoes”.

Είναι ασπρόμαυρη, με γρήγορα μοντάζ, και διάλογο, με ξεκάθαρο target group.

 –

9. David Fincher – Beer Run (Heineken, 2005)

Δεν είναι η μόνη διαφήμιση του σκηνοθέτη. Θα μπορούσαμε να βάλουμε εκείνη της Coca-Cola, ή εκείνη της Levi’s, αλλά καμία από τις δύο δεν έχει μέσα Brad Pitt.

Λόγω της σύντομης διάρκειας της διαφήμισης, μπορεί και να μην προσέξετε το προϊόν, αλλά τον Brad θα τον προσέξετε. Τα πράγματα εδώ είναι πολύ χαρακτηριστικά ξέροντας τον σκηνοθέτη. Είναι πολύ απλή αλλά λειτουργεί. Το να διακινδυνεύσει ο Pitt την ιδιωτικότητα του για λίγη μπύρα, μπορείς και εσύ να πιεις.

8. Jonathan Glazer – Dreamer (Guiness, 2001)

Η διαφήμιση του Jonathan Glazer, είναι μέρος της καμπάνιας της Diageo το 2001 για λογαριασμό της Guiness, στο Ηνωμένο Βασίλειο, με κεντρικό slogan, “Τα καλά πράγματα έρχονται σε αυτούς που περιμένουν”.

Με ασπρόμαυρη κινηματογράφηση και μερικούς χιουμοριστικούς σκίουρους, η διαφήμιση επιχειρεί μία διαφορετική προσέγγιση στο θέμα “εθισμός στο αλκοόλ”. Η μουσική παίζει σημαντικό ρόλο στο σποτ.

7. David Lynch – The Third Place (Playstation 2, 2000)

Δεν υπάρχει μέσο τέχνης με το οποίο να μην έχει καταπιαστεί. Τηλεόραση, σινεμά, ζωγραφική, μουσική, διαφημίσεις.

Το “The Third Place”, είναι μακράν η πιο περίεργη και ενδιαφέρουσα διαφήμιση της διαφημιστικής καμπάνιας της Sony, για την δεύτερη έκδοση της παιχνιδομηχανής της Sony. Μπορεί να γυρίστηκε σε 2 μέρες, αλλά χρειάστηκαν 18 μήνες έρευνας.

Η σουρεαλιστική μορφή του σποτ, είναι μία καθαρή μεταφορά για την ικανότητα τον παιχνιδιών να σπάνε τα όρια. Αν σου αρέσει το Lynch, τότε θα την λατρέψεις.

6. Alejandro González Iñárritu – Write the Future (Nike, 2010)

Ο μεξικανός Alejandro González Iñárritu, σκηνοθέτησε για λογαριασμό της Nike και του 19ου Παγκοσμίου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου ένα φανταστικό αγώνα, με συμμετοχή από τους μεγαλύτερους ποδοσφαιρικούς αστέρες.

Ο Iñárritu, βέβαια εστιάζει περισσότερο στον Ronaldinho, στον Cristiano Ronaldo και στον Wayne Rooney, γιατί έτσι θέλει να πει την ιστορία του. Χωρίς διάλογο αλλά με ικανή να σε ταξιδέψει μουσική, ο σκηνοθέτης θέλει να σε βάλει στο μυαλό των εμπλεκόμενων.

5. Ang Lee – Dining Out (Visa, 2001)

Μετά και το επίτευγμα “Τίγρης Και Δράκος” του 2000, αλλά και την αποτυχία που ακούει στο όνομα Hulk, ο Ang Lee σκηνοθέτησε διαφήμιση για λογαριασμό της Visa.

Με γρήγορη αφήγηση και προσεκτικά κάδρα, το “Dining Out” είναι γεμάτο δράση με πρωταγωνίστρια την Ziyi Zhang. Η επιτυχία έγκειται στο ότι ο ίδιος διακωμωδεί τον εαυτό του και τις προηγούμενες ταινίες του.

Διαφοροποιείται από τις άλλες διαφημίσεις, και όσο και να μας αρέσει δεν πετυχαίνει να μας πείσει για την Visa. Αλλά δε μας νοιάζει.

4. Darren Aronofsky – Meth: Not Even Once (Montana Meth Project, 2011)

Η διαφημίσεις δεν είναι πάντα για να μας πουλήσουν διάφορα. Η βασική αρχή είναι να μας γνωστοποιήσει για την ύπαρξη κάποιου πράγματος, ενέργειας ή υπηρεσίας.

Αυτό ακριβώς κάνει η διαφήμιση που σκηνοθέτησε ο (μικρός κινηματογραφικός θεούλης) Darren Aronofsky. Κάθε μία από τις σκηνές και τις εικόνες είναι ανατριχιαστικές και υπερ-ρεαλιστικές, και αφορούν τον εθισμό στην μεθαδόνη.

Με φοβερούς φωτισμούς και μακιγιάζ, το σποτ προσφέρει μία ρεαλιστική ματιά στον εθισμό των ναρκωτικών και τα αποτελέσματά του στους νέους χρήστες.

Και τα 4 σποτ είναι ψυχρά και περιγραφικά, χωρίς φόβο προβολής του τρόμου της εξάρτησης.

3. Michel Gondry – Smarienberg (Smirnoff, 1998)

Το 1999, οι Wachowskis συνέδεσαν το όνομά τους με την τεχνική του ‘bullet time’. Αλλά ένα χρόνο πριν ο Gondry είχε χρησιμοποιήσει αυτή την τεχνική για την διαφήμιση της Smirnoff.

Η εμπειρία του Gondry από τα μουσικά βίντεο φαίνεται και εδώ, με γρήγορο μοντάζ και οπτικά τρικ από τα καλύτερα.

Μπορεί ο σκηνοθέτης της “Αιώνιας Λιακάδας” να είναι περισσότερο γνωστός για την διαφήμιση της Levi’s, αλλά εδώ πραγματικά λάμπει.

2. Spike Jonze – Lamp (IKEA, 2002)

Έχετε δει ποτέ το οτιδήποτε από την οπτική μίας λάμπας; Αν όχι, enter Spike Jonze, ο οποίος δημιούργησε μία απόλυτα στενάχωρη αλλά εξίσου ξεκαρδιστική διαφήμιση για λογαριασμό των ΙΚΕΑ, με τον ευφάνταστο τίτλο “Unböring”.

Είναι ευφυέστατη, καθώς αφηγείται την ιστορία μίας παρατημένης λάμπας, με την οποία δεν μπορείς να κάνεις διαφορετικά από το να την συμπονέσεις.

Οι πωλήσεις της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 8% κατά την διάρκεια της προβολής. Μόνο αυτό σας λέω.

1. Ridley Scott – 1984 (Apple, 1984)

Η διαφήμιση του Ridley Scott, είναι ιστορικής σημασίας. Γνωστοποίησε στον κόσμο τους υπολογιστές Macintosh, δείχνοντας την Apple σαν έναν υπολογίσιμο αντίπαλο.

Και όλα αυτά με έμπνευση το 1984 του Orwell.

Ο Steve Jobs, κάποτε σύγκρινε τον Big Brother με την IBM όταν τον ρώτησαν για την διαφήμιση.

Όποιο το νόημα ή το ύφος, η διαφήμιση είναι κινηματογραφικό επίτευγμά.

 

Διαβάστε περισσότερα για: , , , ,