Bond, James Bond - Theme Songs, Part 3 – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Bond, James Bond – Theme Songs, Part 3

Soundtracks | 24-11-2014 |

Και συνεχίζοντας, εγώ το άρθρο μου και ο Roger Moore την καριέρα του πίσω από την ταυτότητα του Βond, για να κλείσουμε μετά το δεύτερο μέρος του αφιερώματος τη δεκαετία του ’70, μπαίνοντας στη δεύτερη δεκάδα ταινιών της σειράς.

11. Moonraker (1979) Πριν ακόμα ολοκληρώσει το βιβλίο του ο Ian Fleming το 1954είχε την πρόθεση να το μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη, καθώς η υπόθεση ήταν βασισμένη στην απόπειρα ενός σεναρίου, που είχε γράψει ακόμη νωρίτερα. Στους τίτλους της ταινίας που έγινε πραγματικότητα 25 χρόνια μετά, ακούμε για τρίτη φορά τη φωνή της Shirley Bassey, που όμως ήταν η 4η επιλογή, ύστερα από τους Kate Bush, Frank Sinatra και Johnny Mathis που είχαν προηγουμένως θεωρηθεί κατάλληλοι για το κομμάτι. Η Bassey ηχογράφησε τελευταία στιγμή το ομώνυμο τραγούδι, το οποίο όμως γι΄αυτό το λόγο δεν θεώρησε ποτέ δικό της. Η σύνθεση ανήκει για άλλη μια φορά στον John Barry που τώρα εγκαταλείπει πια το τολμηρό ύφος που τα χάλκινα έδιναν στον Βond και χρησιμοποιεί στα περισσότερα περάσματα έγχορδα. Το φιλμ περιλαμβάνει πολλές κλασσικές συνθέσεις, όπως το πρελούδιο no. 15 σε Ρε ύφεση του Chopin και η άρια “Vesti la giubba” από την όπερα “I Pagliacci” του Leoncavallo, και το OST την πρώτη εμπορική εξυπνάδα με το κομμάτι 007 στον αριθμό 7.

12. For Your Eyes Only (1981) Για πρώτη φορά ο John Glen στη θέση του σκηνοθέτη καλείται να συνδυάσει δύο διηγήματα του Fleming και να απορροφήσει στοιχεία κι από παλαιότερες εκδοχές του κατασκόπου, καθώς μετά το επιστημονικής φαντασίας Moonraker, οι παραγωγοί ήθελαν να επιστρέψουν στο παλαιότερο στιλ, με μια κάπως πιο ρεαλιστική προσέγγιση. Ακριβώς το ίδιο συνέβη και με τη μουσική. Το τραγούδι που προτάθηκε για Όσκαρ στην 39η Τελετή Απονομής, ερμηνεύθηκε από την Sheena Easton, την πρώτη τραγουδίστρια της σειράς που εμφανίστηκε αυτοπροσώπως στην ταινία. Οι Blondie είχαν επίσης γράψει ένα τραγούδι για την ταινία, πιο ταιριαστό κατά την άποψη πολλών, που απερρίφθη έναντι της πρώτης σύνθεσης του Bill Conti.

13. Octopussy (1983) Με μια πρωτότυπη υπόθεση βλέπουμε τον Roger Moore να εμπλέκεται και στην επόμενη ταινία της σειράς, ενώ είχε εκφράσει την επιθυμία του να εγκαταλείψει το franchise. Εδώ η Rita Coolidge τραγουδά το “All Time High“, ένα από τα θεματικά κομμάτια των ταινιών που τιτλοφορούνται διαφορετικά. Στη μουσική έχουμε πάλι τον Barry ενώ τους στίχους έγραψε ο Tim Rice. Ένα χρωματικό λάθος στο εξώφυλλο του cdπροκάλεσε την ανάκλησή και επανέκδοσή του, δημιουργώντας έναν αριθμό συλλεκτικών κομματιών.

14. A View to a Kill (1985) Η καριέρα του Moore ως κατασκόπου της MI6 κλείνει το ’85 και συνοδεύεται από τον προκλητικό ήχο των Duran Duran. Το ομώνυμο τραγούδι σκαρφάλωσε στη δεύτερη θέση των βρετανικών charts, η υψηλώτερη που είχεφτάσει ποτέ τραγούδι της σειράς. Το συγκρότημα, χάρη στον μπασίστα του John Taylor – μεγάλο φαν του James Bond έγραψε το τραγούδι σε συνεργασία με τον Barry, παλαιότερες συνθέσεις του οποίου τροποποιήθηκαν για να ντύσουν τη νέα ταινία.

15. The Living Daylights (1987) Για τελευταία φορά θα αναφερθώ στο όνομα του Barry, που σηματοδότησε τη μουσική επένδυση των ταινιών του Bond, καθώς πρόκειται για την τελευταία του συμμετοχή, με τη δημιουργία ενός καινοτόμου, αρκετά ηλεκτρονικού για την εποχή, soundtrack. Από τη Νορβηγία θα μας έρθουν οι A-ha, οι ερμηνευτές του ομώνυμου θέματος, ο κιθαρίστας των οποίων συνεργάστηκε με τον Barry στη σύνθεση. Αποτέλεσμα είναι ένας επιτυχημένος συνδυασμός των μουσικών τάσεων της εποχής με το αξιοποιημένο διαφορετικά χαρακτήρα του πρώτου themesong, δίνοντας μια αίσθηση για το τι επρόκειτο να επακολουθήσει. Καθώς η Kara Milov, το κορίτσι του καινούριου πλέον πράκτορα Timothy Dalton είναι τσελίστρια, στο φιλμ περιλαμβάνονται ξανά κλασικά κομμάτια όπως το κονσέρτο για τσέλο σε Σι ελάσσονα του Dvořák.

Διαβάστε περισσότερα για: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,