Lauren Bacall : Μικρή Αναδρομή – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Lauren Bacall : Μικρή Αναδρομή

Πρόσωπα | 21-8-2014 |

Με μια αμιγώς δυστυχή περίσταση για αφορμή, σκαλίσαμε με την άκρη του νυχιού το μύθο της παράξενα και αδιαμφισβήτητα γοητευτικής πρωταγωνίστριας του κλασικού Hollywood. Γιατί στην περίπτωση της Lauren Bacall, ένας θάνατος ύστερα από ενενήντα χρόνια ζωής και κινηματογραφικής προσφοράς είναι μόνο επισφράγιση αθανασίας.

Γεννήθηκε στο Μπρονξ της Νέας Υόρκης στις 16 Σεπτεμβρίου 1924 από γονείς Εβραίους μετανάστες, με το όνομα Betty Joan Perske. Στα έξι της εγκαταλείπεται από τον πατέρα της λόγω του πάθους του με το αλκοόλ, μετακομίζει με τη μητέρα της στην Καλιφόρνια και υιοθετεί το επώνυμο της ίδιας, που έμελλε να λάμψει στη μεγάλή οθόνη. Ξεκίνησε ως μοντέλο και στα δεκαεννιά της, χάρη σε ένα εξώφυλλο στο Harper’s Bazaar, την πρόσεξε η σύζυγος του Howard Hawks πείθοντας τον παραγωγό να την καλέσει για ακρόαση. Εκείνος της έκλεισε αμέσως εισιτήριο για Hollywood και κάπως έτσι η Lauren Bacall βρέθηκε να ντεμπουτάρει στο πλευρό του Humphrey Bogart στην ταινία “To Have and Have Not” (1944). Στα γυρίσματα αυτής της ταινίας τόσο ο παραγωγός Howard Hawks όσο και ο πρωταγωνιστής Humphrey Bogart ερωτεύθηκαν την πολλά υποσχόμενη και γοητευτική ηθοποιό, όμως εκείνη είχε μάτια μόνο για τον Bogie. Παντρεύτηκαν ένα χρόνο μετά και καθιερώθηκαν ως το αγαπημένο πρωταγωνιστικό ζευγάρι της χρυσής εποχής του Hollywood κάνοντας μαζί άλλες τρεις ταινίες: The Big Sleep(1946), Dark Passage (1947) και Key Largo (1948).

Η θρυλική ηθοποιός (αν και η ίδια σιχαινόταν το χαρακτηρισμό “θρύλος” καθώς θεωρούσε ότι οι θρύλοι ανήκουν στο παρελθόν) έχει πολλούς λόγους για να μείνει στη συνείδηση των σινεφίλ . Ομόφωνα όμως το ισχυρότερο όπλο της ήταν το χαρακτηριστικό της βλέμμα. Μάλιστα επειδή από την πρώτη κι όλας ταινία της ήταν τόσο οξύς ο τρόπος που κοιτούσε, απέκτησε το ψευδώνυμο “The Look”. Βέβαια, η ιστορία πίσω από την άυλη υπογραφή της Bacall είναι μάλλον αστεία. Στα γυρίσματα της ταινίας “To Have and Have Not” εκείνη τραύλιζε, είχε πολύ τρακ  και σαν να μην έφταναν όλα αυτά δεν μπορούσε να σταματήσει να τρέμει το σαγόνι της. Για να το καταπολεμήσει, πίεζε το σαγόνι στο στήθος της και κοιτούσε την κάμερα στρέφοντας τα μάτια προς τα πάνω. Κάπως έτσι προέκυψε το σαγηνευτικό βλέμμα-σήμα κατατεθέν της και πεμπτουσία αυτής της πρώτης και ιδιαιτέρως δυναμικής κατά τα άλλα ερμηνείας της. 

Printed Lady

Παρά ταύτα η Bacall ήταν μια καλλιτέχνης που δεν επαναπαύτηκε ποτέ. Την εποχή που τα στούντιο έκαναν ό,τι ήθελαν με τους ηθοποιούς τους εκείνη απέρριπτε σενάρια που τα θεωρούσε ανούσια σχετικά με την υποκριτική της εξέλιξη, αποκτώντας τη φήμη της “δύσκολης”. Δεν έβρισκε νόημα στον τίτλο της σταρ και γι αυτό προσπαθούσε συνεχώς να αναπτύξει το υποκριτικό της ταλέντο. Έχοντας πάντα είδωλό της την Betty Davis  και εφόδιά της τις σπουδές στην American Academy of Dramatic Arts της Νέας Υόρκης συνέχισε και μετά το θάνατο του Bogart να δοκιμάζει υποκριτικά τον ευατό της, αποδεικνύοντας ότι έιναι κάτι πολύ παραπάνω από ικανή συμπρωταγωνίστριά του.  Έδωσε το στίγμα της σε πολλές αξιόλογες και κλασικές πια ταινίες  : “Young Man with a Horn” , “How to Marry a Millionaire”, “Written on the Wind”, “Designing Woman”,  “North West Frontier”, “Sex and the Single Girl”, “Harper”, “Murder on the Orient Express”, “The Mirror Has Two Faces” και άλλες. Συνεργάστηκε με ηθοποιούς που έμειναν στην ιστορία και καθόρισαν την ταυτότητα του παλιού καλού Hollywood όπως η  Marilyn Monroe, η Ingrid Bergman, ο Rock Hudson, ο Gregory Peck, ο Paul Newman και o Tony Curtis.  Στο Broadway πρωταγωνίστησε σε μεγάλες παραστάσεις  όπως το «Cactus Flower» (1965), το «Applause» (1970) και το «Woman of the Year» (1981), ενώ για τις ερμηνείες της στις δύο τελευταίες βραβεύτηκε με Tony. Αντίθετα δε βραβεύτηκε με όσκαρ για συγκεκριμένη ερμηνεία της, παρά με ένα τιμητικό το 2009 για τη συνολική προσφορά της στο σινεμά. 

Όμως όσα έγραψα κι όσα θα γράφονται γι’ αυτήν την ηθοποιό δεν είναι παρά μόνο άδειες λέξεις που προσπαθούν μάταια να επικοινωνήσουν το μύθο της. Για να καταλάβει κανείς το ταλέντο και την ψυχή της, πρέπει να αφήσει να τον σαγινεύσουν οι ταινίες της. Απ’ αυτές ζει και κοιτάζει πάντα με το γνωστό βλέμμα που πετάει σπίθες. Αλίμονο σε όσους τολμήσουν να της αντισταθούν!

Διαβάστε περισσότερα για: , ,