Οι δέκα καλύτερες αμερικάνικες "ταινίες του δρόμου" – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Οι δέκα καλύτερες αμερικάνικες “ταινίες του δρόμου”

Αφιερώματα | 11-7-2014 |

Με αφορμή την ταινία “Easy Rider”, που θα προβληθεί αυτή την εβδομάδα στο Λονδίνο στα πλαίσια αφιερώματος στον Dennis Hopper, ήρθε η ώρα να βγούμε στις λεωφόρους και να κάνουμε μια αναδρομή στις αγαπημένες μας “ταινίες δρόμου”.

BONNIE & CLYDE (1967)

Σε αυτή την πρωτοποριακή ταινία του Hollywood (με άνευ προηγουμένου σπλατεριά για την εποχή), που είναι επηρεασμένη από το γαλλικό Νέο Κύμα, πρωταγωνιστούν ο Warren Beatty και η Faye Dunaway. Υποδύονται ένα ζευγάρι παράνομων, τον Clyde Barrow και την Bonnie Parker (πραγματικά πρόσωπα), που την εποχή της οικονομικής ύφεσης διέσχισαν την Αμερική διαπράττοντας ληστείες και δολοφονίες, πράγμα που οδήγησε στον αναπόφευκτο θάνατό τους από πυροβολισμό (στις 23 Μαΐου 1934, έτσι για την ιστορία). Επιβάλλεται.

 BADLANDS (1973)

Η κλασσική, σκοτεινή και λυρική ταινία του Terrence Malick είναι, επίσης, εμπνευσμένη από μία σειρά δολοφονιών που βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα. Η Holly (Sissy Spacek), που είναι μια έφηβη από μια πόλη στη μέση του πουθενά της Νότιας Ντακότα, το σκάει με το “κακό παιδί” Kit (Martin Sheen). Ο ρομαντικός αυτός δεσμός φαίνεται να γίνεται όλο πιο ισχυρός, όσο πιο βίαια γίνονται και τα εγκλήματά τους. Με ωμότητα περιγράφεται ένα ταξίδι που ισορροπεί ανάμεσα στην αθωότητα και την άγρια ενηλικίωση με μοναδικό προορισμό τη διαφορετικότητα.

THELMA & LOUISE  (1991)

Σε αυτή την άκρως φεμινιστική κλασσική ταινία, η Thelma (Geena Davis) εγκαταλείπει τον καταπιεστικό σύζυγό της και πηγαίνει διακοπές με την αυθάδη σερβιτόρα Louise (Susan Sarandon) με το Ford Thunderbird κάμπριο αμάξι της. Το ζευγάρι κατευθύνεται προς την περιοχή του Grand Canyon, οπού καταδιώκεται από την αστυνομία μετά τον πυροβολισμό ενός άντρα που αποπειράθηκε να βιάσει τη Thelma. Η κατάσταση βγαίνει εκτός ελέγχου και για να μάθετε το τέλος να δείτε την ταινία. Κάπου εδώ, να σημειωθεί ότι και η Geena Davis και η Susan Sarandon ήταν υποψήφιες για όσκαρ Α’ γυναικείου ρόλου για αυτή την ταινία.

MY OWN PRIVATE IDAHO (1991)

Η κλασσική αυτή ταινία του Gus Van Sant δημιουργεί μια ατμόσφαιρα ονειρική και κάπως παράταιρη. Ο ναρκοληπτικός Mike (River Phoenix) στέκεται σε έναν έρημο αυτοκινητόδρομο, χωρίς να έχει ιδέα για το πως έφτασε μέχρι εκεί. Στη συνέχεια, συνεργάζεται με τον μικροαπατεώνα Scott (Keanu Reeves, νιάτο και κακός χαμός) και οι δύο τους ξεκινάνε από το Portland με προορισμό το Idaho για να βρουν τη μητέρα του Mike.

ON THE ROAD (2012)

Η ταινία αυτή είναι κινηματογραφική μεταφορά του ομώνυμου βιβλίου του Jack Kerouac, συγγραφέα και θεμελιωτή της Beat Generation (λογοτεχνικό ρεύμα της δεκαετίας του ’50-’60 στην Αμερική). Σκιαγραφούνται οι περιπέτειες του συγγραφέα και του φίλου του, Neal Cassady, μέσα από ένα ταξίδι σε διάφορες πολιτείες της Αμερικής, όπου και απορρίπτουν τη συμμόρφωση και επιλέγουν την ελευθερία του πνεύματος και την αντικομφορμιστική ύπαρξη. Αυτή η αυθόρμητη πρόζα δεν θα μπορούσε ποτέ να αποτυπωθεί πλήρως στην οθόνη, αλλά ο σκηνοθέτης Walter Salles και το καστ του, Sam Riley, Garrett Hedlund και Kristen Stewart (ναι, δυστυχώς παίζει κι αυτή), κάνουν μια καλή προσπάθεια. Δείτε την ταινία, αλλά πρωτίστως διαβάστε το βιβλίο.

TWO-LANE BLACKTOP (1971)

Ακόμα μια υπαρξιακή ταινία δρόμου της εποχής του Easy Rider. Η ταινία του Monte Hellman έχει ελάχιστο διάλογο και περιγράφει τον κόσμο των οδηγών αγωνιστικών αυτοκινήτων. Δεκαετίες πριν τον ανώνυμο αντιήρωα που σκιαγράφησε ο Gosling στο Drive (ήταν ένα αίσχος και δεν ντρέπομαι καθόλου να το πω), οι χαρακτήρες απλά ονομάζονται ο Οδηγός, ο Μηχανικός και το Κορίτσι.

BUFFALO 66 (1998)

Ο Vincent Gallo πρωταγωνιστεί στο (χαμηλού προϋπολογισμού) σκηνοθετικό του ντεμπούτο στο ρόλο του κατάδικου Billy Brown. Απαγάγει μία έφηβη μαθήτρια χορού (Christina Ricci), και επιμένει εκείνη να προσποιηθεί τη γυναίκα του για να εντυπωσιάσει τους γονείς του, τους οποίους και πάει να επισκεφθεί. Η μάλλον πρόθυμη όμηρος του προσπαθεί να ξεπεράσει τις πληγές και τη μισανθρωπία του σε αυτό το περιθωριακό ρομάντζο.

THE LIVING END (1992)

Ένας κριτικός κινηματογράφου (Craig Gilmore), που μόλις ανακάλυψε ότι έχει τον ιό HIV, κάνει σχέση με έναν πεζοπόρο (Mike Dytri), που είναι επίσης οροθετικός, έχει μόλις κλέψει ένα αυτοκίνητο και έχει πυροβολήσει τρεις ομοφοβικούς (πότε πρόλαβε κι αυτός ο δόλιος;;). Υιοθετώντας το σύνθημα “Γάμα τον κόσμο”, το ζευγάρι αδιαφορεί για το νόμο σε όλη την πορεία του στις δυτικές ΗΠΑ. Σε αυτή την εναλλακτική ταινία του Gregg Araki είναι εμφανή τα έντονα στοιχεία της ποπ κουλτούρας.

PARIS, TEXAS (1984)

Ένας άνδρας, που περιπλανιέται έξω από τη μεγάλη, άγονη έρημο του Τέξας μετά από απουσία τεσσάρων ετών, απρόθυμος να μιλήσει, επιστρέφει στο Λος Άντζελες με τον αδερφό του για να επανενωθεί με το νεαρό γιο του. Στη συνέχεια, επιστρέφουν στο Τέξας για να βρει την πρώην γυναίκα του και να μάθει γιατί τους άφησε. Ο σκηνοθέτης Wim Wenders κάνει το πορτρέτο της εκτεταμένης Αμερικής, στην οποία είναι δύσκολο να ριζώσεις και εύκολο να χαθείς.

TRUE ROMANCE (1993)

Τέλος, μια από τις πιο χαρακτηριστικές ταινίες της δεκαετίας του ’90 με τη σφραγίδα του σεναριογράφου Quentin Tarantino. Ο Christian Slater έχει τα γενέθλιά του και πάει στον κινηματογράφο να παρακολουθήσει τρεις ταινίες kung-fu (χαρά στο κουράγιο του). Εκεί συναντάει μια πόρνη (Patricia Arquette). Την επόμενη μέρα την παντρεύεται, σκοτώνει τον προαγωγό της και το σκάνε για να πουλήσουν μια βαλίτσα γεμάτη ναρκωτικά και να την κάνουν για Μεξικό μεριά.  Κοίτα τι μπορεί να σου τύχει στα καλά καθούμενα!

Διαβάστε περισσότερα για: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,