Michael B. Jordan: "Δεν επιτρέπουν στους Αφρο-αμερικανούς να είναι πραγματικοί άνθρωποι" – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Michael B. Jordan: “Δεν επιτρέπουν στους Αφρο-αμερικανούς να είναι πραγματικοί άνθρωποι”

Απόψεις | 13-6-2014 |

Όλοι θυμόμαστε το βραβευμένο, Fruitvale Station του Sundance Festival που εντυπωσίασε εξίσου και το ελληνικό κοινό. Η κοινωνική ταινία που βασίστηκε στην πραγματική ζωή του πολυτάραχου 22χρονου Oscar Grant που ζούσε έντονα την κάθε του στιγμή και ύστερα από μια σειρά γεγονότων βρήκε τραγικό θάνατο την πρωτοχρονιά του 2009 από τον πυροβολισμό ενός αστυνομικού σε ένα σταθμό του τρένου στο Όκλαντ της Καλιφόρνιας. Το γεγονός πήρε μεγάλες διαστάσεις τόσο τοπικά όσο και διαδικτυακά. Άλλη μια αστυνομική υπόθεση καθημερινότητας που αναφέρεται στην αμερικανική βία μέσα από την κατοχή όπλου και πόσο μάλλον από την αστυνομική εξουσία που δρα έναντι σε έναν έγχρωμο πολίτη του κόσμου. Για άλλη μια φορά, ο ρατσισμός παίρνει μεγάλες διαστάσεις και στο καρέ του κινηματογράφου και απεικονίζεται μέσα από τις ερμηνείες εξαιρετικών ηθοποιών.

Ο Michael B. Jordan, που ενσάρκωσε τον Oscar Grant, μίλησε πρόσφατα για τα συναισθήματα του απέναντι στον άτυχο νέο και τις ομοιότητες που βρίσκει στον κινηματογραφικό χαρακτήρα του και στον ίδιον ως αφρο-αμερικανός πολίτης της Αμερικής, καθώς επίσης και για τις επικείμενες «υπερ-θετικές» σκηνές που έργου που σχολιάστηκαν.

«Αυτό συμβαίνει όταν είσαι μαύρος, και γίνεται όλη την ώρα. Η ανθρωποκτονία μέσα από την βίαιη οπλοκατοχή είναι η μεγαλύτερη αιτία θανάτων στους νέους άνδρες Αφρο-Αμερικανούς στις Ηνωμένες Πολιτείες.»

«Ναι η σκηνή με το pitbull σκυλί επινοήθηκε. Η τέχνη υπάρχει για το φαινόμενο της κατανόησης. Οι Αφρο-Αμερικανοί θεωρούνται σαν τα pitbull στις Ηνωμένες Πολιτείες. Μας βλέπουν σαν μοχθηρά και τρομοκρατικά ανθρώπινα όντα. Οπότε όταν το pitbull κείτεται νεκρό στον δρόμο, προμηνύει ουσιαστικά, τι θα συμβεί στον Oscar. Όσοι θέλουν να παρερμηνεύσουν τα γεγονότα αυτά, βρίσκονται μάλλον σε λάθος τομέα. Αλλά σε κάνει να αναρωτιέσαι αν γνωρίζεις τι είναι αυτό για το οποίο μιλούν.»

Όσον αφορά τις σκηνές που δείχνουν την τελευταία ημέρα του Oscar, και την υπερπροβολή του χαρακτήρα του Grant, ο γνωστός ηθοποιός αναφέρει:

« Πρέπει να λάβουμε υπόψη μας, την ελάχιστη πιθανότητα πως ο δολοφόνος θα συνέχιζε την πορεία του έτσι και αλλιώς, η ταινία δεν προσπαθεί να πιέσει για την αποκατάσταση της αρχικής «τιμής», απλά μας κάνει να δούμε τον Grant πιο αγαπητό με τις σκηνές που επινοήθηκαν στην ταινία, όπως η σκηνή που στεναχωριέται με το σκύλο που τον χτυπάει αμάξι»

«Ακόμα και αν υπήρχε το αίτημα να εξεταστεί η ‘στάση’ του Grant με εξονυχιστικές λεπτομέρειες, η ταινία θα έμοιαζε στα μάτια τους, ως μια ατελείωτη θετική προσπάθεια απεικόνισης του πορτρέτου του Oscar. Γιατί είναι τόσο κακό να δείξουμε πως ένας αφρο-αμερικανός αγαπούσε την κόρη του και είχε όμορφα συναισθήματα για την οικογένεια του; Γιατί οι άνθρωποι να στέκονται σε αυτές τις λεπτομέρειες και να καταφεύγουν σε κατηγορίες; Μήπως επειδή οι αφρο-αμερικανοί δεν έχουν δικαίωμα να είναι πραγματικοί άνθρωποι; Θα προτιμούσατε να μας δείτε με ένα όπλο στο χέρι και μια μπαντάνα στο κεφάλι να συμπεριφερόμαστε σαν νταήδες; Γιατί τότε απλά δεν θα έπαιρνες το δίδαγμα που πήρες από την ταινία. Απλώς θα ρωτούσες ακόμα περισσότερες ερωτήσεις.»

Αναφορικά με την είδηση για το ατυχές γεγονός του πραγματικού Oscar Grant, ο γνωστός ηθοποιός δήλωσε:

«Ήμουν στο Λος Άντζελες, είχα ξεμείνει από λεφτά και ετοιμαζόμουν να γυρίσω πίσω στο Νιου Τζέρσι, όταν είδα τον θάνατο του Oscar στο Facebook. Έβλεπα το βίντεο ξανά και ξανά και ήμουν τόσο θυμωμένος. Αν σκεφτείς πως μεγαλώσαμε σε παρόμοιες γειτονίες και με παρόμοια βιώματα, θα μπορούσα να ήμουν και εγώ στην θέση του.»

«Νιώθω καμία συμπόνια στον αστυνομικό για αυτή την επιτακτική κατάληξη στον σταθμό Fruitvale; Όχι, όχι με τίποτα. Μπορούν να λένε ότι θέλουν, αλλά είναι ένα όπλο είναι κάτι πολύ διαφορετικό, από το όργανο που κάνουν ηλεκτροσόκ.»

Διαβάστε περισσότερα για: ,