Από το χειριστήριο, στη μεγάλη οθόνη – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Από το χειριστήριο, στη μεγάλη οθόνη

Αφιερώματα | 5-5-2014 |

Το καλό είναι ότι το Hollywood, δεν θα ξεμείνει ποτέ από θέματα. Και αυτό γιατί το video games αποτελούν πια μια ανεξάντλητη πηγή σεναρίων, και όχι μόνο. Ετοιμάζουν ένα σίγουρο κοινό για τις κινηματογραφικές αίθουσες. Όταν παίζεις ένα παιχνίδι, στο οποίο επενδύεις ώρες επί ωρών μέχρι την ολοκλήρωσή του, το να βγει στις αίθουσες, όσο να πεις, σου προκαλεί μία ανυπομονησία.

Πέραν αυτού. Μεγάλοι ηθοποιοί του Hollywood, δουλεύουν πλέον και σε αυτό το μέσο, χαρίζοντας τις φωνές τους, και όχι μόνο. (βλ. Kevin Spacey, στο επερχόμενο Call Of Duty: Advanced Warfare, της Activision). Με αφορμή λοιπόν αυτό, κάνουμε μία αναδρομή στα πιο εμπορικά, αλλά και στα πιο αποτυχημένα, εισπρακτικά remakes, βιντεοπαιχνιδιών στην ασημένια οθόνη.

Ξεκινάμε με τα πιο εμπορικά. (γιατί όσο να πεις, τα αποτυχημένα έχουν πιο πλάκα).

#10:Resident Evil

Το 2002, οι απανταχού fans ενθουσιάζονται γιατί το αγαπημένο franshise τρόμου επιβίωσης της Capcom, μεταφέρεται στον κινηματογράφο, με πρωταγωνίστρια την Mila Jovovich. Η ταινία εισπράττει  103 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως, αλλά οι fans απογοητεύονται καθώς θεωρούν ότι η μεταφορά δεν είναι πιστή, και ότι ο Paul W.S. Anderson, παρουσιάζει την Alice, μία άγνωστη περσόνα του παιχνιδιού, και όχι κάποιον από τους χαρακτήρες.

resident-evil-extinction-milla-jovovich

#9: Mortal Kombat

Και η χρονιά είναι το 1995, όταν το fighting game της Midway, εξαιτίας του οποίου ξεκίνησαν οι νόμοι περί προστασίας ανηλίκων στο βιντεοπαιχνίδια, κάνει έξοδο στις αίθουσες. Ο Paul W.S. Anderson σκηνοθετεί και εδώ, και ενώ η ταινία καταφέρνει να μαζέψει 122 εκατομμύρια, οι fans παραμένουν δυσαρεστημένοι, καθώς η μεταφορά δεν έχει τίποτα από όλα αυτά τα στοιχεία που έκαναν το παιχνίδι διάσημο, καμία ερμηνεία δεν είναι αξιόλογη, (σαν θυμίζουμε ότι πρωταγωνιστούσε ο Christopher Lambert), και το σενάριο ήταν ανύπαρκτο.

mortal-kombat-1995-17-g

#8: Resident Evil: Apocalypse

Δύο χρόνια μετά το πρώτο, έρχεται το δεύτερο. Ο Anderson κρατάει το σενάριο, αλλά παραχωρεί την σκηνοθεσία στον Alaxander Witt, η Jovovich παραμένει στον πρωταγωνιστικό ρόλο, και η συνέχεια της σειράς, ήταν καλύτερη. Περισσότερη δράση, αλλά και χαρακτήρες από τα παιχνίδια, και οι φανατικοί της σειράς (και όχι μόνο) προσφέρουν στην ταινία 130 εκατομμύρια στο παγκόσμιο box office.

2004_resident_evil_apocalypse_007

#7: Resident Evil: Extinction

Το 2007, έρχεται το τρίτο (αλλά όχι τελευταίο) μέρος της σειράς. Αυτή τη φορά σκηνοθετεί ο Russell Mulcahy, το σενάριο συνεχίζει να είναι του Anderson, και ίσως μιλάμε για την καλύτερη προσθήκη όλου του franchise. Ώριμο, με μία αξιοπρεπέστατη Jovovich, προσπάθεια που ανταμείβεται με 147 εκατομμύρια. Βαρεθήκατε με τα Resident; Λυπάμαι. Έρχονται άλλα δύο.

resident-evil-extinction-milla-jovovich-7060217-1600-1061

#6: Lara Croft Tomb Raider: The Cradle of Life

2003, και ό πιο φημισμένος γυναικείος χαρακτήρας στον πλανήτη των video games, η Lara Croft, επιστρέφει με την δεύτερη ταινία της, ενσαρκωμένη από τη χυμώδη τότε (κακία είπα) Angelina Jolie, και στο πλευρό της ο Gerald Butler, αλλά και ο πατέρας της Jon Voight. Η ταινία γυρίζεται σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της Σαντορίνης, σκηνοθετείται από τον Jan de Bont, και μέλει να γίνει η ταινία που εξαιτίας της η σειρά σταματάει εκεί, καθώς δεν είχε κάτι για να την κρατήσει, όσο και καλά να έπαιξε η Jolie. “Μαζεύει” 157 εκατομμύρια, με το franchise να φημολογείται ότι πάει για reboot, μέσα στο 2015.

th18KCKINS

#5: Need for Speed

Το απόλυτο race game της EA, είδε το φως, ή μάλλον το σκοτάδι, των κινηματογραφικών αιθουσών φέτος, σε σκηνοθεσία Scott Waugh, με πρωταγωνιστή τον Aaron Paul, του Breaking Bad. Και πραγματικά ήταν κακό. Πολύ κακό. Με δεδομένο ότι ποτέ δεν είχε  σενάριο σαν παιχνίδι, και ότι η σειρά των Fast and Furious, έχει ένα δικό του fan base, ήταν λογικό η ταινία να απογοητεύσει. Τα 186 εκατομμύρια δολάρια του box office δεν σημαίνουν ότι ήταν και καλή ταινία.

Aaron-Paul-in-Need-For-Speed-Movie

#4: Resident Evil: Retribution

2012, και πέμπτο κατά σειρά. Η παραγωγή, σκηνοθεσία και το σενάριο περνούν εξολοκλήρου στα χέρια του Paul W.S. Anderson, και εμείς το είδαμε απλά γιατί είχαμε δει και τα υπόλοιπα, και ελπίζαμε ότι θα τελειώσει. Μακράν το χειρότερο από όλα, με μία απλά αδιάφορη Mila Jovovich, με χαρακτήρες από τα παιχνίδια που απλά εμφανίζονται, πράγμα όμως που δεν πτοεί την παραγωγή που οδεύει ολοταχώς για το έκτο, με τα 240 εκατομμύρια που κατάφερε να εισπράξει.

Resident-Evil-Retribution-5

#3: Lara Croft: Tomb Raider

Η Eidos Interactive, δίνει τα διακιώματα, και έτσι το 2001, έχουμε την πρώτη εμφάνιση της Lara Croft στις οθόνες, και όλοι μιλούν για την ομοιότητα της Angelina Jolie, με την ψηφιακή ηρωίδα. Δεν ήταν βεβαίως η πρώτη επιλαχούσα. Τα ονόματα των Denise Richards και Lucy Lawless (θυμάστε τη Ζίνα;) ήταν τα πρώτα που έπεσαν στο τραπέζι, αλλά καμία δεν θα μπορούσε να έχει στο star quality της Jolie, και αυτό το αποδεικνύουν τα 274 εκατομμύρια των εισπράξεων, αλλά και το γεγονός ότι η ταινία είχε πολλά από τα στοιχεία των παιχνιδιών. Σημείωση: συμπρωταγωνιστής ο Daniel Graig.

Tomb-Raider-movie-04

#2: Resident Evil: Afterlife

Λιγωμένος από την επιτυχία του 3ου, ο Anderson, βγάζει το 40 Afterlife, και εκεί είναι που ξεκινάει η κατρακύλα. Η προσθήκη αυτή ήταν μάλλον η χειρότερη από όλες, με τους fans να βρίζουν σε όλο το διαδίκτυο για το πόσο απέχει η αίσθηση των παιχνιδιών από την κινηματογραφική μεταφορά. Θα μπορούσε να σταματήσει στο τρίτο, αλλά όχι. Εκεί να επιμείνει. Μπορεί η ταινία να κέρδισε 296 εκατομμύρια, αλλά έχασε πολλούς θεατές στον βωμό του 3D.

Resident Evil:  Afterlife

#1: Prince of Persia: The Sands of Time

Τον Μάιο του 2010, βγαίνει στις αίθουσες με τους Jake Gyllenhaal, Ben Kinsley και Alfred Molina, σε παραγωγή της Walt Disney, και γίνεται η πιο εμπορική ταινία βασισμένη σε βιντεοπαιχίδι όλων των εποχών με 335 εκατομμύρια παγκοσμίως. Αν εξαιρέσεις το κούρεμα του Gyllenhaal, και το πρόβλημα ρυθμού, ήταν μία αξιόλογη ταινία, που άφησε ικανοποιημένο το κοινό του παιχνιδιού.

2010-Prince-Of-Persia-The-Sands-Of-Time

 Μέρος δεύτερο. Ετοιμαστείτε για βουτιά στο παρελθόν, και θα διαπιστώσετε πόσες ώρες έχουμε χάσει βλέποντας κακές ταινίες.

Περνάμε λοιπόν στο countdown των 10 πιο αποτυχημένων ταινιών (και όχι μόνο εισπρακτικά) από βιντεοπαιχνίδια.

#10: Super Mario Bros.

Από που να ξεκινήσεις. Bob Hoskins και Dennis Hopper, και η ταινία που βγήκε το 1993, ήταν η πρώτη βασισμένη σε video game, και δεν ανήκει καν στην κατηγορία “so bad, it’s good”. Πραγματική αθλιότητα. Στα περίεργα είναι ότι η Nintendo, έδωσε την συγκατάθεσή της στο να βγει αυτή η ταινία στις αίθουσες. Εισπράξεις 21 εκατομμύρια, με παραγωγή στα 42.

super-mario-bros-movie

#9: House of the Dead

2003 η χρονιά που η Sega, δίνει τα δικαιώματα για να γυριστεί ένα από τα πιο αγαπημένα arcade games των 90’s, από τον Uwe Boll. Και το αποτέλεσμα ήταν απογοητευτικότατο. Το σενάριο ακολουθούσε το πρώτο παιχνίδι (μιλάμε για ένα shoot ’em πρώτου προσώπου), αλλά τουλάχιστον εδώ είχαμε κέρδος. Παραγωγή στα 7 εκατομμύρια και εισπράξεις στα 13.

housedead5

#8: In the Name of the King: Α Dungeon Siege Tale

Το 2007 ο Uwe Boll, αναλαμβάνει για ακόμα μία φορά μεταφορά βιντεοπαιχνιδιού. Το παιχνίδι ήταν RPG, γεμάτο υπόθεση και εφέ. Αντ’ αυτού είδαμε έναν Jason Statham, να κάνει τον Jason Statham, κρατώντας σπαθί, σαν τον Jason Statham. Εισπράξεις 13 εκατομμύρια, ενώ παραγωγή στα 60. Άουτσ.

47629cec0db00

#7: Street Fighter: The Legend of Chun-Li

Το 2009, ο Andrzej Bartkowiak, εμπνέεται από το fighting game της Capcom, και αποφασίζει να βγάλει την ιστορία της πιο διάσημης γυναίκας ηρωίδας με τα πιο δυνατά πόδια στον ψηφιακό κόσμο. Το αποτέλεσμα απογοητευτικό, με την 20th Century Fox να κλαίει τα περίπου 5ο εκατομμύρια της παραγωγής, καθώς οι εισπράξεις ήταν μόλις 12,7.

chun_li02

#6: Wing Commander

Εδώ τώρα τι να πεις. Είναι μία από τις περιπτώσεις που λες ότι οι δημιουργοί δεν έχουν ιδέα τι δημιουργούν. Το Wing Commander ήταν από τα διασημότερα φουτουριστικά παιχνίδια των 80’s, αλλά δυστυχώς η μεταφορά του το 1999, ήταν η πλέον αποτυχημένη. Και επειδή οι αριθμοί δεν κάνουν λάθος 30 εκατομμύρια παραγωγή, 11, 5 εισπράξεις.

wing-commander-831591l

#5: Alone In the Dark

Μιλάμε για ένα franchise παιχνιδιών που αυτή τη στιγμή θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα της βιομηχανίας. Τρόμου επιβίωσης, με σχεδόν χιτσκοκικό ρυθμό, πανέξυπνο σενάριο, ιδανικό υλικό για μία μεταφορά. Κι όμως ο Uwe Boll, κατάφερε για ακόμα μία φορά να μας δείξει το ταλέντο του, στο ότι δεν μπορεί να αφηγηθεί μία ιστορία, της οποίας το σενάριο, ναι μεν δεν ήταν δυνατό, αλλά τουλάχιστον “πέρναγε”. Συν του ότι επέλεξε τον Cristian Slater και την Tara Reed για πρωταγωνιστές. Αυτό. Έβγαλε μόλις 10 εκατομμύρια. Και πολλά ήτανε.

christian-slater-lions-gate-films-alone-dark-553416

#4: Dead or Alive

Η Tecmo, βγάζει το συγκεκριμένο fighting game, και όλα καλά. Κάποια στιγμή το παιχνίδι αλλάζει μορφή και μετατρέπεται σε ένα αδιάφορο soft porn franchise, αλλά και πάλι οι fans ήταν ικανοποιημένοι. Και τώρα θέλω την προσοχή σας. Αποφασίζουν να το κάνουν ταινία. Ποιοι; Η Constantin Films παίρνει την παραγωγή, και οι Universal, Dimension Films και Weinstein Co. την παγκόσμια διανομή. Επιστρατεύονται ωραίες κοπελίτσες και νομίζουν όλοι ότι είναι αρκετό. Δεν ήταν. Και αυτό γιατί το Dead or Alive είναι πιο βαρετό και από τα βλέπεις τα “χιόνια” της χαλασμένης σου τηλεόρασης. 21 εκατομμύρια παραγωγή, εισπράξεις 7.

Dead_or_Alive_06

#3: BloodRayne

Και ακούστε υπόθεση. Μία γυναίκα γίνεται βαμπίρ, και μη μπορώντας να αντέξει την καινούρια φύση της, αποφασίζει να εκδικηθεί τους δημιουργούς της, χρησιμοποιώντας τις καινούριες της ικανότητες. Ωραίο ε; Θα μπορούσε να είναι ένα πολλά υποσχόμενο σενάριο. Και το αναλαμβάνει ο Uwe Boll. Τι να πεις. Προδιαγεγραμμένη καταστροφή. Ακούστε cast: Kristanna Loken, Billy Zane, Michael Madsen, Michelle Rodriguez  και Ben Kingsley. Στοίχισε 25 εκατομμύρια. Εισέπραξε μόλις 3,6.

bloodrayne-movie-picture-10-5

#2: Double Dragon

Δεν έχω λόγια. Που να τα βρω; Ένα από τα κλασικότερα και πλέον cult παιχνίδια των arcades μεταφέρθηκε με τον χειρότερο τρόπο που θα μπορούσε. Το σενάριο του παιχνιδιού, αφορούσε δύο φίλους, οι οποίοι όταν μία συμμορία απαγάγει το love interest του ενός (που αποδεικνύεται ότι ήταν και του άλλου), εκείνοι ξεκινούν να τη βρουν “σπάζοντας στο ξύλο” όποιον βρεθεί στο δρόμο τους, για να καταλήξουν να παλεύουν μεταξύ τους για την καρδιά της. Από όλο αυτό δεν είδαμε τίποτα. Και βασικά κανείς δεν το είδε. 8 εκατομμύρια στοίχισε, και οι εισπράξεις ανέρχονται στα 2,3.

doubledragon6

#1: Postal

Το παιχνίδι αποτελούσε μία κεφάτη προσθήκη στη συλλογή. Μπορεί να σκότωνες κόσμο, αλλά τουλάχιστον ήταν ευφάνταστο και χιουμοριστικό. Και μαντέψτε ποιος ανέλαβε να το σκηνοθετήσει. Σωστά μαντέψατε. Ο Uwe Boll. Και εννοείται πως το κατέστρεψε. Ένα θα σας πω. Στοίχισε 15 εκατομμύρια και έβγαλε 146. Όχι Εκατομμύρια. Χιλιάδες.

postal-movie-lektor-pl-part_6

Αυτό που ξέρουμε είναι ότι αυτό θα συνεχιστεί. Γνωρίζουμε ότι είναι προς δημιουργία τα εξής: Resident Evil:Rising, Agent 47, Assassin’s Creed πιθανότατα με Michael Fassbender, Warcraft, Metal Gear Solid, Angry Birds, Mass Effect, Uncharted, Splinter Sell, Deus Ex, Last of Us, Gran Turismo και Shadow of the Colossus.

Ποια ήταν τα δικά σας αγαπημένα που θα θέλατε να δείτε στην οθόνη; Περιμένουμε τις γνώμες σας.

 

 

 

 

 

 

 

 

Διαβάστε περισσότερα για: , , , ,